Make the experiences of your volunteers count!

Facem volunt15032406_1303925916294032_1022343312_nariat. În timpul nostru liber sau în pauzele de la job organizăm evenimente, fi că sunt cercetășești sau nu, pentru copii sau pentru adulți. Lucrăm cu tinerii și îi asistăm pe parcursul formării lor, îi ghidăm spre o dezvoltare armonioasă și îi încurajăm să se afirme. Pe scurt, facem voluntariat.
Cum facem însă ca această muncă să fie recunoscută ca și experință în ochii angajatorului?

În această toamnă am participat la un eveniment dedicat proiectului GR-EAT Guidelines for Recognition- European Advanced Tool în Bruxelles, Belgia și care vine în ajutorul ONG-urilor care desfășoară activități de voluntariat.

14975934_1303925932960697_264850293_oAm avut oportunitatea de a lucra pe parcursul a cinci zile cu oameni din 11 țări, membrii ai unor ONG-uri mari din Europa: AEGEE / European Students’ Forum, Youth for Exchange and Understanding International, La Ligue de l’enseignement și World Organization of the Scout Movement – WOSM. Împreună am consultat publicația proiectului, am cunoscut și ascultat oameni cu experiență, am realizat încă o dată cât este de important să știi să te ”vinzi” când vânezi joburi.

În societatea actuală organizațiile de tineret au un rol important în dezvoltarea personală a tinerilor cu care lucrează, dezvoltând aptitudini și încurajând atitudini proactive. Organizațiile nu doar că oferă contextul de învățare acestor tineri, ci mai mult, îi ajută să dobandească aptitudinile esențiale îmbunătățindu-le astfel, perspectivele de angajare.

Am avut ocazia în cadrul unei sesiuni să aflăm și perspectiva unui angajator. Nu este suficient să spunem cu entuziasm că experiența ca voluntar ne-a schimbat viața și că am rămas cu prietenii pe viață. Acestea s-ar putea să nu conteze în fața angajatorului și să nu te deosebească de restul aplicanților. Am aflat că sunt de fapt patru mari elemente pe care angajatorii le cer de la aplicanți: credibilitate, precizie, învățare continuă și conștiință de sine.

Ce ne dorim să facem mai departe?

Am împărtășit experiențe în cadrul celor cinci zile de training cu oameni din diferite organizații. Am descoperit că e nevoie de recunoștință, e nevoie să avem un instrument care să ne ”garanteze” ceea ce dobândim prin activitățile de voluntariat. Am început încă de anul trecut formarea unui grup de lucru la nivel național pe acest domeniu și chiar dacă lucrurile au stagnat ușor, este momentul să ne apucăm de treabă. Cred în cercetășie și în eduația pe care le-o oferă tinerilor și mai cred că putem să le oferim acestora șansa de a fi recunoscuți ca plusuri valoroase pentru angajatorii actuali.

15032611_1303925922960698_1551227112_n

Experiență împărtășită de Carmen Pauleti

 

[APEL ÎNCHIS] International Training on Social Entrepreneurship in Guiding and Scouting, 1-4 decembrie 2016, Danemarca [DL: 14 octombrie 2016]

Nume proiect: International Training on Social Entrepreneurship in Guiding and Scouting
Perioada: 1-4 decembrie 2016
Locația: Billund și Hostelbro, Danemarca
Cine poate participa: seniori și lideri (cu vârsta sub 30 de ani)

Despre proiect: Acest training va avea ca focus „datoria față de ceilalți” și punerea acesteia într-o nouă perspectivă prin încercarea de a crea valori sustenabile în comunitatea locală. Scopul proiectului este de a obține experiență în domeniul antreprenoriatului social.

Alte obiective ale trainingului:anteprenoriat

  • învățarea despre „Design for Change”, o metodă de lucru cu tineri și copii în antreprenoriatul social
  • cunoașterea a noi cercetași și ghide din Europa
  • crearea propriului plan de implementare a antreprenoriatului social pe baza unor proiecte pentru comunitate

Prima parte a programului va avea loc în Billund, iar a doua parte în Hostelbro, la Danhostel – Sysselting 2, 7500 (aici va fi cazarea pentru a doua parte, dar și activitățile efective).

Profilul participanţilor: Participanții trebuie să aibă între 18 și 30 de ani și să cunoască limba engleză. Se vor accepta câte doi participanți din fiecare organizație.

Costuri: Taxa de participare este în valoare de 10 euro şi reprezintă contribuţia către Departamentul Internațional. Cazarea, masa şi materialele pentru activităţi vor fi acoperită de către Asociația Ghidelor din Danemarca. Participanții își vor achita singuri costurile de transport până la Billund, iar cel până la Hostelbro, considerându-se ca parte a trainingului, va fi acoperite tot de către organizatori.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 14 octombrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea şi implicarea în organizaţie, și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 

Jamboree on the Air-Jamboree on the Internet 2016, 14-16 octombrie 2016

Nume proiect: Jamboree on the Air-Jamboree on the Internet 2016
Perioada: 14-16 octombrie 2016

fp-post-jotajoti10102016

Despre proiect: Deși acest eveniment va avea loc pe toată perioada weekend-ului 14-16 octombrie, rămâne la latitudinea fiecărei locații JOTA-JOTI să decidă când anume va fi operațională.

Scopul JOTA-JOTI este de a încuraja cercetașii și ghidele din întreaga lume să comunice unii cu alții prin intermediul radioului și internetului, aceasta dovedindu-se o experiență interesantă și distractivă. De asemenea, aceasta consolidează sentimentul de apartenență la o mișcare mondială.

Tema de anul acesta este „Discover Our World” și are ca focus descoperirea nenumăratelor oportunități pe care lumea ni le oferă, prin intermediul conversației, dar și descoperirea diferențelor și similarităților dintre noi.

Mai multe informații despre ceea ce JOTA-JOTI oferă anul acesta găsiți aici sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

Cercetăşia pentru toţi

Trăim într-o lume plină de schimbări şi suntem nevoiţi să fim actuali la tot pasul. Schimbările sociale ne fac să fim deschisi  la tot ce este nou şi să fim  pregătiţi cam acum. Regiuna Europeana, împreună cu mai multe organizţii cercetăşeşti de pe continet şi-au propus să introduca diversitatea în cercetaşie  atât la nivel internaţional cât şi naţional şi local implementând un nou program numit Scouting without barriers.

Timp de un an numeroşi cercetaşi au dezbatut cum ar fi cel mai bine de implementat acest program la nivel european. Tot acest lung demers s-a încheiat cu un training la Bruxelles unde s-au întâlnit peste 40 de cercetaşi din 22 tări europene.

Cu o vreme însorită nemaiîntâlnită în Belgia, la sfarşitul lunii septembrie, am avut placerea de a participa la acest mare eveniment. Am legat prietenii, discutat probleme întalnite la nivel local, am împărtaşit experienţe cercetaşeşti, am schimbat impresii şi am visat la colaborări viitoare. Pierduţi printre workshop-uri interesante şi muncă în echipă am descoperit multe lucruri noi.

“Scouting for all”  a deschis o noua cale spre diversitate. Ce întelegem noi prin diversitate în cercetăşie? Cum putem aduce un aport la noi în ţară? Ce este diferit în România faţă de celelalte ţări? Care este menirea noastră ca cercetaşi şi ce putem construi în direcţia aceasta?

fb-cover

Pornind cu sufletul la gura cu aceste idei noi, am realizat cu uimire că şi în Brownsea la începutul secolului trecut, Sir Baden Powell a invitat băieţi din diferite ramuri sociale. Atât refugiaţii, cât şi minorităţiile şi persoanele cu dizabilităţi trebuie să fie integrate în cercetaşie. Ţări precum Belgia, Olanda, Spania, Elveţia sau Austria lucrează în această direcţie. Întrebarea este dacă vrem şi noi să fim alături de ei? Nu este uşor, dar cercetaşii pe care i-am întâlnit mi-au demonstrat că este posibil. Deci pornim spre diversitate?

Gata oricând!
Oana Bucur

14572523_1133060013450077_2136386876_o

[APEL ÎNCHIS] International Rover Week: Winter Edition! Kandersteg International Scout Center – Elveția, 27 decembrie 2016 – 2 ianuarie 2017 [DL 20 octombrie]

Nume proiect: International Rover Week: Winter Edition!
Perioada: 27 decembrie 2016 – 2 ianuarie 2017
Locația:  Kandersteg International Scout Center, Elveția
Cine poate participa: seniori și lideri (cercetași cu vârste cuprinse între 18-26 ani)

Despre eveniment: Între 27 decembrie 2016 și 2 ianuarie 2017, la KISC, se desfășoară pentru a șaptea oară International Rover Week – ediția de iarnă, de data aceasta. Evenimentul aduce împreună seniori din diferite țările pentru a crea împreună o Mini Jamboree permanentă – acesta fiind obiectivul lordului Baden Powell. Așadar, cercetașii care își doresc să ia parte la zile pline de aventură și să petreacă Noul An în Alpii Elvețieni vor avea ocazia și să lege prietenii strânse, făcând schimb de experiență și bune practici atât cu voluntarii Centrului (Pinkies), dar și cu ceilalți participanți. Se va lucra în echipă, se va găti împreună, se vor organiza ture de săniuș și survival, astfel că se va trăi la maximum experiența KISC.

Mai mult, seniorii se vor bucura de o priveliște extraordinară la trecerea în 2017: cerul înstelat al Kanderstegului deasupra Alpilor!

irw_w_16_banner_8af74e6028b49c820da4eb30ecc523e1
Profilul participanţilor:
Seniori sau lideri cu vârste cuprinse între 18 și 26 ani. Participanţii trebuie să aibă cunoştinţe de limba engleză, deoarece aceasta va fi limba oficiala a evenimentului, fiind și de limba de lucru în cadrul Centrului.

Costuri: Taxa de participare este 367 euro, în care sunt incluse cazarea, mesele și costul activităților și al festivității de Anul Nou. Acestora se adaugă suma de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Transportul va fi asigurat de către participant.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 20 octombrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Penrtu informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 

Live the dream @Kandersteg International Scout Center


Pdscn1211oate vă întrebați de ce trebuie să mergi tocmai în Elveția la Kandersteg International Scout Center (KISC) să trăiești un vis. De ce cercetași din toată lumea își doresc să ajungă în acest loc cel puțin o dată în viață? Având oportunitatea de a fi parte a acestui vis, voi încerca să surprind în câteva rânduri de ce acest loc este atât de special.

La cercetași am crescut și eu cu dorința de a ajunge la Kandersteg, iar în această toamnă, spre marea mea bucurie, m-am alăturat familiei de voluntari roz, pinkies, de la KISC. Timp de 3 luni rozul o să fie culoarea fiecărei zi, peisajul Alpilor elvețieni adevărate baterii ce te încarcă cu energie dimineața, iar munca o aventură continuă alături de ceilalți super pinkies. Obiectivul principal al voluntarilor, pinkies, este de a menține centrul funcțional și de a se asigura că visul unei mini-jamborei permanente este viu.

Au trecut 3 săptămâni de când am ajuns la KISC, dar simt că sunt aici de mult mai mult timp, ca și cum aș aparține acestui loc. Am fost primită cu atât de mult drag în familia KISC încât cele 3 săptămâni au fost de ajuns să îi prețuiesc pe ceilalți pinkies asemenea unor frați. Centrul acesta este magic nu numai pentru zona în care se află, ci mult mai mult pentru atmosfera creată de cercetașii veniți din toate colțurile lumii să voluntarieze aici. Nicicând nu mi-a făcut atâta plăcere să mă trezesc la prima oră a dimineții știind că urmează o nouă zi de muncă alături de oameni extraordinari.

Într-o asemenea astmosferă magică sunt primiți toți cercetașii ce vizitează KISC, iar atunci, cum să nu îți dorești să ajungi aici cel puțin o dată?

14352013_10154410476299376_2479267484793522053_o

[APEL ÎNCHIS] RoverNet6 & VentureNet3, Roma – Italia, 1-4 decembrie 2016 [DL:12 octombrie 2016]

Nume proiect: The 6th European Network meeting for National Rover Commissioners – RoverNet6, the 3rd European Network meeting for National Venture Scout Commissioners – VentureNet3
Perioada: 1-4 decembrie 2016
Locația: Roma, Italia

Despre proiect: Cele două evenimente vor avea loc în același timp și în cadrul aceleiași locații. RoverNet, aflându-se la cea de-a șasea ediție, se adresează celor ce lucrează cu ramura de vârstă a seniorilor și are un program bazat pe experiența proiectelor trecute – precum Roverway, Agora, YESS, schimburi de experiență, etc. VentureNet, acum la a treia ediție, își propune să consolideze rețeaua de contacte creată în edițiile trecute și să exploreze posibilitatea unor cooperări viitoare, a potențialelor parteneriate și a unor inițiative de sprijin din partea Regiunii. Acesta se adresează celor ce lucrează cu ramura de vârstă a eXploratorilor.

Cele două evenimente oferă oportunitatea schimburilor de bune practici pentru membrii echipelor naționale. Au ca scop obținerea de noi informații în ceea ce privește evoluția în cadrul WOSM a problemelor ce țin de educația adolescenților și a tinerilor adulți, facilitarea contactelor și parteneriatelor între organizații pe baza unor chestiuni de interes comun, dar și împărtășirea ideilor pentru a crea noi programe naționale pentru aceste grupe de vârstă.

Profilul participanţilor: Participanții trebuie să fie membri ai echipelor naționale de seniori sau eXploratori și să cunoască limba engleză.

Costuri: Evenimentul va avea loc la Roma Scout Center (http://www.romascoutcenter.com/), situat la 20 de minute de gara Termini din Roma (90 minute depărtare de aeroportul Fiumicino). Cazarea se face în camere de patru persoane.

Taxa este de 150 euro și include cazarea, mesele (din data de 1 decembrie seara și până la 4 decembrie dimineața) și costul activităților. Acesteia i se adaugă o taxă de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Transportul se deconteaza in limita a 275 euro/participant. 

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 12 octombrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea şi implicarea în organizaţie, și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

roma

InFormal Basic

img_3743Undeva prin luna iunie a acestui an am văzut un anunţ al Departamentului Internaţional ONCR pentru un training dedicat lucrătorilor de tineret, organizat în Rusia. Primul lucru care mi-a atras atenţia a fost locaţia, una nu foarte obişnuită şi una în care nu îţi e dat să ajungi foarte des. Curiozitatea fiind deja stârnită, m-am apucat să citesc care erau obiectivele training-ului. Pentru mine a fost destul de clar faptul că trebuie să mă înscriu, după ce am citit tot. Fiind vorba de  un training dedicat lucrătorilor de tineret care îşi dorea să ofere un set de instrumente ce pot fi utilizate de către traineri în diferite medii, nu avea cum să fie decât o experienţă foarte bună pentru mine.

Şi până la urmă, s-a dovedit a fi o experienţă de două ori mai bună decât mi-am imaginat! De ce? Am învăţat foarte multe metode practice care pot fi folosite de traineri în lucrul cu tinerii.

Ce am făcut mai exact?img_3804
Pentru că îmi place să spun lucrurile scurt şi la obiect, vă voi prezenta câteva din cele mai interesante activităţi şi workshop-uri la care am participat:
– Learning partner – pe tot parcursul training-ului, fiecare participant a avut un “learning partner”(un alt participant). Perechile de participanţi trebuiau să discute în fiecare seară despre activităţile din ziua respectivă şi să completeze un jurnal pentru a vedea progresul personal din cadrul training-ului şi a descoperi care sunt nevoile personale de învăţare.

– Experiential learning, Kolb model – am participat la o sesiune teoretică despre ce înseamnă învăţarea prin experienţă şi care este ideea modelului Kolb,urmând ca întreg training-ul să se bazeze pe acest model (Experimentare activă, experienţă concretă,observare reflectivă si conceptualizare)

– Cum să formulăm corect şi clar o întrebare? – personal, aceasta a fost sesiunea mea preferată. Aici s-a discutat despre cum putem să explicăm într-un mod clar regulile unui joc, ce au de făcut participanţii în cadrul unui workshop şi cum ar trebui puse întrebările pentru a avea un debriefing eficient cu un grup de tineri.

– Cum să dăm un feedback efficient? – Modelele BEST, EDIT şi Funnel

– Cum să creăm un plan al unui workshop

– Experienţa practică – în final am fost împărţiţi în grupuri de câte 4-5 şi a trebuit să construim împreună un workshop pe o tema aleasă de noi sau sugerată de trainer. După ce am ţinut acest workshop, am primit feedback, am discutat despre cum a decurs planificarea şi susţinerea workshopului şi, în final, a trebuit să repetem workshop-ul în ziua următoare, încercând să integrăm feedback-ul primit.

Consider că acest training mi-a oferit o paletă completă de activităţi şi informaţii care mă vor ajuta în dezvoltarea mea ca şi lider la cercetaşi. Deşi nu pot participa la continuarea din Cehia a acestui training, încurajez înscrierea oricărui lider sau senior dornic de a-şi dezvolta abilităţile de trainer.

Organizatorii foarte bine pregătiţi, varietatea participanţilor şi tema acestui training nu pot decât să contribuie în mod pozitiv la dezvoltarea unui lucrător de tineret.

În concluzie, experienţa a fost mai mult decât benefică şi recomand tuturor să participe la astfel de activităţi.
img_3682

[APEL ÎNCHIS] Network Meeting for Guide and Scout External Representatives: Study Session 2016, Budapesta – Ungaria, 7-10 noiembrie 2016 [DL 23 septembrie 2016]

Nume proiect: Network Meeting for Guide and Scout External Representatives: Study Session 2016
Perioada: 7-10 noiembrie 2016
Locatia: Budapesta, Ungaria
Cine poate participa : seniori şi lideri, persoane care reprezintă ONCR în plan extern

Despre proiect:

The Network Meeting este un eveniment anual, organizat de către Regiunile Europene WAGGGS și WOSM, aducând împreună cercetași și ghide ce își reprezintă organizațiile în diverse platforme externe, aici fiind incluse și Consiliile Naționale de Tineret.

duvScopul acestei întâlniri este de a maximiza impactul membrilor noștri în societate. În acest fel, Network Meeting își propune să le ofere participanților sprijinul de care au nevoie în domeniul Relațiilor Externe.

Participanții sunt așteptați la Youth Centre din cadrul Consiliului Europei din Budapesta, luni, 7 noiembrie 2016 și vor desfășura activități până joi, 10 noiembrie 2016, după-amiaza. Organizatorii preferă ca aceștia să ajungă duminică, 6 noiembrie și să plece vineri, 11 noiembrie.

Profilul participanţilor: Participanții trebuie să fie membri ai forumurilor sau consiliilor externe, prin intermediul cărora să reprezinte ONCR. Ei trebuie să cunoască bine limba engleză, aceasta fiind limba de lucru a evenimentului.

Costuri: Taxa de participare pentru eveniment este de 50 euro. Ea include 4 nopți de cazare și mese, alături de costurile celor 4 zile de activități. Acestei taxe i se adaugă suma de 10 euro, reprezentând contribuţia către Departamentul Internațional. Costurile de transport vor fi rambursate direct participanților de către Consiliul Europei, în momentul sosirii.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 23 septembrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea şi implicarea în organizaţie, și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 

[APEL ÎNCHIS] InFormal Quality assessment, Hradec Kralove -Cehia, 4-12 Decembrie 2016. (DL: 1 Octombire 2016)

Nume proiect:  “InFormal – Quality assessment”
Perioada: 4-12 Decembrie, 2016
Locația:  Hradec  Kralove, Cehia
Cine poate participa: seniori, lideri

Despre eveniment:  Acest curs vine în continuarea celui din Rostov, de data aceasta cu obiective mai precise ce se adresează lucrătorilor de tineret, formatorilor  și educatorilor  interesați de dezvoltarea abilităților profesionale atât în cadrul formal cât şi cel non-formal, de a încorpora principiile educației non-formale şi metodologia sa , în scopul de a crea un mediu prietenos și sigur pentru abilitarea tinerilor și creșterea participării tinerilor la nivel local.

Cursul are stabilite 3 obiective strategice:

1.Evaluarea dezvoltării personale și profesionale
2.Evaluarea stilului de formare personală și de exprimare personală
3.Dezvoltarea planului personal de învățare

Profilul participanţilor: Cursul se adresează educatorilor din mediul formal cât şi cel non-formal (traineri, formatori, profesori) , lucrătorilor de tineret, interesaţi sau implicaţi în dezvoltarea unui plan de lucru cu privire la aceste domeniu, cu angajamentul că vor trece prin întregul proces de învăţare. Un criteriu de selecție important  este experiența în domeniul educației și o motivație ridicată pentru a explora subiectele propuse.

informal

Costuri:  Taxa de participare este de 50 de euro și include cazarea și mesele. De asemena, organizatorii vor rambursa până în 275 de euro din costurile de transport, la finalul evenimentului.  Acestei taxe i se adaugă suma de 10 euro, reprezentând contribuţia către Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 01 octombrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.