#speakoutscout. Cercetașule, vorbește să te audă o lume întreagă!

#speakoutscout. Cercetașule, vorbește să te audă o lume întreagă!

Cu toții vorbim despre imagine, social media, postări eficiente și filmulețe virale. Dar cum le folosim ca să transmitem cât de mult înseamnă cercetășia pentru noi? Și cum știm cât de eficient am ajuns la „celălalt capăt al firului”?

În această primăvară am participat la primul eveniment dedicat Promovării cercetășiei și îmbunătățirii imaginii ei, în Praga, Cehia. Suntem cercetași de ceva ani și avem experiență națională și internațională, astfel că acest eveniment a venit ca un training dedicat dezvoltării noastre personale și mai mult decât atât, ne-a oferit motivație să continuăm să ne implicăm în dezvoltarea cercetășiei.

DSC_0045Când mai multe minți se pun la aceeași masă…
Evenimentul a fost organizat de 4 cercetași din 4 țări diferite care au dorit să aducă împreună responsabilii de comunicarea externă a cercetășiei din regiunea europeană. De ce? Ca să împărtășim din experiențele noastre, să întelegem importanța unei comunicări externe eficiente și să învățăm unii de la alții cum putem să creștem imaginea cercetășiei la nivel local, național și mondial.

Am avut oportunitatea de a lucra alături de experți în comunicare din peste 10 țări europene. Împreună am dezbătut importanța strategiilor de comunicare și rolul acestora în soluționarea problemelor actuale ale cercetășiei – de la atragerea de noi membri, la păstrarea și motivarea celor actuali sau crearea și menținerea legăturii cu mediul extern. Am învățat unii la de alții despre cum ne putem îmbunătății imaginea si comunicarea în social media și pe bloguri, utilizând video-uri și gif-uri sau alte aplicații folosite intens de tinerii din lumea întreagă. De asemenea, la eveniment au participat reprezentanți ai Biroului Mondial, de la care am aflat cum Organizația Mondială a Mișcării Scout, ne poate ajuta în realizarea comunicării externe.

Imaginea și brandul unei organizații nu înseamnă doar poze și gif-uri sau video-uri. E mai mult de atât și presupune comunicare eficientă, împărtășire de experiențe, de aventuri și crearea unei conexiuni cu cei cărora ne străduim să le arătăm ce e cercetășia și cum poate ea să creeze o lume mai bună.

Ce ne dorim să facem de acum înainte?
Am descoperit că ceea ce credeam noi legat de nevoile organizației este adevarat. Alte organizații s-au mai confruntat cu aceleași probleme sau au aceleași nevoi ca și noi. Datorită experiențelor celorlalți participanți și a noastră, am învățat că înainte de toate, trebuie să analizăm nevoile organizației noastre și să gândim o strategie de comunicare adaptată la stadiul actual al acesteia. Poveștile lor ne-au motivat și ne-au demonstrat că uneori, cu eforturi mici, dar bine fundamentate, putem să schimbăm cu adevarat imaginea noastră, să o îmbunătățim și să o dezvoltăm. Deoarece credem în valoarea cercetășiei, ne dorim să aibă o imagine pe măsură.

DSC_0098Pentru că suntem amândouă parte a echipei de organizare a RoJAM 2.0 17, suntem gata să aplicăm tot ce am învățat pentru conturarea imaginii celui mai mare eveniment din 2017 și promovarea acestuia pe plan intern și extern.

Pe lângă toate lucrurile pe care le-am învățat și pe care ne dorim să le împărtășim cu voi, ne-am distrat și ne-am simțit bine, am legat prietenii. Unul din cele mai importante lucruri la finalul unor astfel de evenimente este să rămâi în contact cu oamenii prezenți, să poți oricând să ceri sfaturi și să te consulți cu cei care au mai trecut prin astfel de situații și care îți pot oferi suport .Astfel suntem bucuroase că pe lângă multitudinea de cunoștințe cu care ne-am întors acasă, avem o mulțime de noi prieteni, persoane-resursă de la care să continuăm să învățăm.

Articol realizat de Florina Pauleti și Cristina Filip
.DSC_2098

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.