Ce știm despre Moot 2025 până acum

Publicat pe de diana pal

Care este tema evenimentului?

Tema Moot Portugalia 2025 este ENGAGE în raport cu patru arii distincte care vor fi la baza tuturor activităților propuse:

  • Nature & Adventure
  • Culture & Arts
  • Life & Spirituality
  • Society & Politics

Care este structura Moot 2025?

Evenimentul va începe în Lisabona în data de 25 iulie și va continua pe diverse trasee (paths) pentru 4-5 zile, urmând ca ultimile 4 zile să fie petrecute în Ovar, iar ceremonia de închidere să fie în Porto pe 3 august, conform imaginii atașate.

După Ceremonia de deschidere, participanți și Tribe Advisers (care pot fi IST sau/și CMT), se vor îndrepta către path-urile alocate iar toți IST și CMT rămași vor porni spre Main Camp în Ovar.

Sosirea participanților, Path Liderilor și IST va fi programată pe data de 24 iulie, iar IST care sunt selectași ca Tribe Advisers și CMT trebuie să ajungă pe data de 23 iulie 2025.

Care sunt principalele mijloace de transport care vor fi utilizate în Portugalia?

În funcție de distanțele de parcurs, organizatorii încurajează participanții să folosească mijloacele de transport în comun, însă pentru cazul path-urilor din insule (Madeira, spre exemplu), organizatorii vor pune la dispoziție patrulelor bilete de avion.

Cum va fi distribuită mâncarea?

În ceea ce privește path-urile, participanții vor primi o sumă fixă de bani pe care o pot folosi și gestiona cum își doresc (mâncare și transport), fiind încurajați să apeleze la supermarketurile locale pentru a-și procura hrana. Main Camp-ul va avea o cantină.

Cum se vor forma patrulele?

Patrulele se vor forma aleatoriu cu ajutorul unui soft care analizează profilul participanților, în așa fel încât path-urile alocate să fie pe măsura posibilităților fiecăruia. Un path va avea 5 patrule (50 persoane) și maxim 2 persoane de aceeași naționalitate în compoziție.

Vom cunoaște membrii patrulelor înainte de eveniment?

Aplicația Moot va permite participanților să comunice între ei înainte de eveniment. Organizatorii își propun să pună membrii patrulelor în contact în luna mai 2025.

Unde va avea loc campul fix?

Locația Main Camp-ului va fi într-o rezervație naturală în Ovar, aproape de plajă. Atașate puteți regăsi imagini cu locația și cu harta acesteia.

Când vom primi documentul cu descrierile job-urilor pentru IST?

Acesta este calendarul următoarelor acțiuni în vederea alocării job-urilor pentru IST:

Prima fază de înregistrare:

  • August 2024: Apare IST Jobs Catalog
  • Septembrie/Octombrie 2024: Înregistrările Contingentelor
  • Până la 31 Decembrie: Se definitivează alocările
  • Ianuarie 2025: Încep trainingurile

A doua fază de înregistrare:

  • Ianuarie 2025: Se anunță catalogul de Job-uri revizuit, cu job-urile nealocate
  • Până la 31 Ianuarie 2025: Înregistrările Contingentelor
  • Până pe 31 Martie: Se definitivează alocările
  • Aprilie: Încep Trainingurile

Ce include taxa de participare?

TAXA PENTRU PARTICIPANȚI:

  • Toate taxele de camping din ziua deschiderii evenimentului până în ziua Ceremoniei de Închidere;
  • La sosire, transport de la unul dintre punctele de sosire specificate în prealabil de organizatori;
  • La sfârșitul Moot-ului, transport de la Main Camp la un punct de plecare specificat.
  • Programul World Scout Moot, inclusiv oricare transport relevant.
  • Toate mesele de la prânz pe 25 iulie până la cina de pe 3 august;
  • Materiale Moot (eșarfă, etc.)

*Nu este furnizat echipament personal.

TAXA PENTRU IST:

  • Briefing și instruire (inclusiv training pentru job-ul) înainte de sosirea participanților.
  • Toate mesele, de la cina din 23 iulie până la cina pe 3 august.
  • La sosire, transport de la unul dintre punctele de sosire specificate în prealabil de organizatori;
  • La sfârșitul Moot-ului, transport de la Main Camp la un punct de plecare specificat.
  • Un program de activități pentru timpul în afara turelor de lucru;
  • Materiale Moot (eșarfă, etc.)

Este necesar să îmi aduc propriul echipament de campat?

Organizatorii ne vor pune la dispoziție, contra-cost, echipament de campat, dacă dorim să optăm pentru închiriat sau achiziționat. Vom afla mai multe detalii ulterior. Corturile permise sunt doar cele de două persoane, conform fotografiilor de mai sus. 

Care sunt serviciile medicale furnizate de organizatori?

Facilități medicale de la site-ul World Scout Moot sunt doar facilități provizorii care se concentrează pe primul ajutor și îngrijire prespitalicească. 

Orice tratament suplimentar necesar va fi furnizat la unitățile medicale locale. Taxa World Scout Moot nu acoperă examinările medicale și/sau tratamente (de exemplu, suspectat fracturi, tratament care necesită spitalizare etc.) și fiecare persoană este responsabilă pentru orice cheltuieli suportate de un astfel de tratament și/sau spitalizare. Prin urmare, toți cei care participă la World Scout Moot sunt obligați să obțină o asigurare pentru a acoperi acest aspect.

Unde pot găsi mai multe informații?

Pe site-ul disponibil AICI.

– Andreea Stan, HoC Contingentul României la Moot 2025