„Lumina Păcii de la Bethleem” – Viena, 14 decembrie 2024 [DL pentru înscriere 23 octombrie 2024]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: Lumina Păcii de la Bethleem – serviciu ecumenic cu ocazia distribuirii Luminii Păcii de la Betleem către delegațiile de ghizi și cercetași

Perioada: 14 decembrie 2024, ora 14:00

Locația: Votivkirche, Straße des Achten Mai, 1090 Wien

Cine poate participa: exploratori, seniori, scouteri, lideri, voluntari adulți

Despre eveniment: Proiectul “Lumina Păcii de la Bethleem” a fost inițiat în 1989 de către cercetașii din Austria, pentru a promova Pacea și dialogul ecumenic între confesiuni.

În acest an motto-ul evenimentului este:

„Dumnezeul speranței să ne umple de bucurie și pace” (Romani 15, 1–2.10–13).

În fiecare an, Lumina Păcii de la Betleem este adusă în România de o delegație de cercetași care merge la Viena și participă la ceremonie. Anul acesta ceremonia are loc în data de 14 decembrie 2023, a treia săptămână de Advent. 

Profilul participantului: exploratori, seniori, scouteri, lideri și voluntari adulți cu vechime mai mare de 6 luni în organizație și cotizația achitată la zi. Cercetașii minori se pot înscrie doar însoțiți de un lider adult din Centrul Local de care aparțin.

Costuri: Responsabilitatea asigurării transportului si cazării precum și costurile aferente cad în sarcina participanților.

Dacă ești interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 23.10.2024. În procesul de selecție a participanților se va tine cont atât de motivația de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local și a echipei Safe from Harm, să fie membri activi în cadrul organizației şi să aibă cotizația plătită la zi.

La evenimentele internaționale pot participa doar cercetași din Centrele Locale legal înființate și în cadrul acestora se poartă uniforma națională (eșarfă națională și cămașă bej).

Pentru informații suplimentare, ne poți scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Short Term Staff primăvară 2025 – Kandersteg International Scout Centre, Elveția [DDL: 10 octombrie 2024]

Nume proiect: Short Term Staff at Kandersteg International Scout Center

Locația: Kandersteg International Scout Center (KISC), Elveția

Cine poate participa: seniori și lideri

Perioadă/sezon: Primăvară 2024: 4 martie 2025 –1 iunie 2025

Despre eveniment: Kandersteg International Scout Center din Elveția a deschis aplicațiile pentru Short Term Staff pentru sezonul de vară 2024. Dacă vrei o nouă provocare care îți va oferi oportunitatea de a trăi timp de 3 luni în inima Alpilor, înconjurat de cercetași din toată lumea și de a petrece într-un cadru feeric, aceasta e oportunitatea pentru tine!

De ce voluntariat la KISC? Poți afla mai multe aici.

Profilul participanţilor: membru ONCR cu cotizația plătită la zi, 18 ani împliniți. Este important să cunoști limba engleză și să poți motiva ce abilități sau competențe te vor face remarcat în centrul din Kandersteg. 

Foarte important: participanții trebuie să aibă disponibilitatea de a fi prezenți fizic pe tot parcursul sezonului, de la început și până la final. De asemenea, participanții trebuie să fie vaccinați complet împotriva virusului COVID-19, cu un vaccin aprobat în Elveția.

Costuri: Participantul va suporta atât costul transportului, cât și al cheltuielilor personale de pe întreaga durată a șederii sale. Cazarea, mesele și orice alte necesități sunt asigurate de către organizatori.

IMPORTANT: Dacă eşti interesat(ă) de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La oportunitățile internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare poţi consulta site-ul KISC sau ne poți scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


JOTA-JOTI 2024, 18-20 octombrie 2024 [DDL 15.10.2024]

Nume proiect: JOTA-JOTI 2024

Perioada: 18-20 octombrie 2024

Locația: Online

Cine poate participa: Cercetași de toate vârstele

Limba oficială a evenimentului: Engleză

Despre eveniment:

JOTA-JOTI (Jamboree on the Air – Jamboree on the Internet) este cel mai mare eveniment digital și radio scout din lume, o jamboree online care promovează prietenia și cetățenia globală. În cadrul Jota-Joti, cercetașii (de orice vârstă de la toate ramurile de vârstă, inclusiv lideri) se conectează online pentru a participa la activități, a împărtăși experiențe cu cercetași din întreaga lume și pentru a explora diverse culturi și tradiții.

Pentru mai multe informatii puteți vizita site-ul: https://www.jotajoti.info/

Profilul participantului: membrii ONCR

Costuri: Participarea la JOTA-JOTI este gratuită.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici (pentru a avea o statistică a numărului de participanți) ȘI IMPORTANT pe formularul evenimentului JOTA JOTI 2024 până la 15.10.2024.

Participarea poate fi individuală pentru seniori și adulți, și recomandăm să fie cu patrula pentru lupișori, temerari și eXploratori.

Totodată, cercetașii au nevoie de acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Șeful de contingent – rol, provocări și învățături

Salut 🙂

Eu sunt Andra, fac parte din Centrul Local “Nord” Cluj-Napoca, sunt cercetaș de 6 ani și port cu mândrie un #amsupraviețuitJamboreeidinCoreea.

Spun mândrie pentru că a fost o onoare pentru mine să îmi reprezint țara la cel mai mare eveniment cercetășesc, Jamboreea Mondială din 2023. Anterior, avusesem ocazia să duc steagul României la Ceremonia de deschidere a Jamboreei Central-Europene de la Praga, din 2022, tot în calitate de Șef de Contingent.

1. Care sunt principalele responsabilități ale unui șef de contingent?

Șeful de contingentul este, dincolo de fișa de post, reprezentantul tuturor participanților din România la un eveniment de tip Jamboree, în fața organizatorilor, a Organizației Mondiale a Mișcării Scout și a partenerilor externi. Este liderul echipei de CMT și cel care are responsabilitatea de a se asigura că tinerii care participă la eveniment au cea mai bună experiență, au toate informațiile despre eveniment și că nevoile lor sunt ascultate pe parcursul evenimentului.

Bonus: Șeful de Contingent este persoana care e invitată, pe parcursul unui eveniment precum Jamboreea Mondială, la tot felul de întâlniri și recepții ale Organizațiilor membre WOSM, ocazii fantastice de a cunoaște alți Cercetași super implicați.

2. Cum a decurs lucrul în echipa de Contingent Management Team și cum s-au împărțit sarcinile?

Pentru pregătirea participării la Jamboreea Mondială din Coreea de Sud 2023, echipa CMT a avut 5 membri – Oana Zaulet, Viorica Sava, Bogdan Pacurar, Darius Loga și Marian Bursaș. Am avut în echipă unele roluri clar definite – responsabil financiar, comunicare, administrativ – dar și roluri care au apărut la unele momente ale organizării contingentului (responsabil înscrieri, planificare excursii, planificarea cortului de contingent etc.) sau roluri necesare în timpul evenimentului (responsabil IST, suport lideri de patrule, responsabil cort de contingent, etc).

Întrucât un eveniment de acest gen presupune multe evenimente uneori neașteptate, flexibilitatea echipei pe parcursul evenimentului a fost foarte importantă pentru contingent. Aș mai adăuga faptul că, alături de echipa CMT, am avut câteva ajutoare de bază  pentru echipă – 2 fotografi și 3 Listening Ears.

3. Ce calități te-au ajutat cel mai mult în rolul de HoC?

În ambele roluri de HoC (Head of Contingent), cel mai mult m-au ajutat faptul că mă dau bătută foarte greu și că cel mai important lucru pentru mine, dintr-un astfel de rol, este bunăstarea membrilor contingentului. Astfel, reușesc să port discuții dificile, să caut oamenii cheie care să mă ajute în rezolvarea oricăror probleme, să merg (sau să merg cu bicicleta) dintr-o parte în alta a campului (în Coreea de Sud, chiar și 5 km de mai multe ori pe zi) pentru a fi acolo unde este nevoie de mine. În Coreea specific, m-au mai ajutat curajul de a pune întrebări și experiența anterioară de interacțiune cu oameni de la orice nivel ierarhic, atunci când participam la ședințe de șefi de contingent cu liderii WOSM și reprezentanți ai Guvernului Coreei de Sud.

4. Cum te-ai pregătit pentru potențiale evenimente neprevăzute și cum ai stabilit prioritățile?

Uitându-mă înapoi, nu știu dacă “pregătit” este un cuvânt potrivit pentru evenimentele pe care le-am întâmpinat la Jamboreea Mondială.

Am început, de acasă, metodic, să discut cu șefii anteriori ai contingentelor românești la evenimente mari – Jamboreea Mondială din America, din Japonia, Roverway. Am cerut detalii despre modul de lucru la Jamboreea din Japonia, fiind mai apropiată cultural de Coreea de Sud.

Am participat la toate ședințele de Șefi de Contingent desfășurate online, alături de un alt membru CMT și am făcut presupuneri despre care ar putea fi dificultățile – căldură, ploaie, condiții de stat la cort precare, mâncare diferită, bariere lingvistice majore. Apoi am pregătit materiale și am informat membrii contingentului despre ce credem că am putea întâmpina când ajungem la eveniment.

Realitatea pe care nu o știam, fiind primul eveniment de așa amploare, este că orice eveniment de acest gen începe cu dezorganizare, frustrări, ore nedormite, care construiesc o presiune pe fiecare dintre noi.

În Coreea de Sud, peste toate acestea, am adunat foarte mulți țânțari, lipsa de igienă, lipsa de locuri unde să ne odihnim la umbră, condiții medicale precare, elemente greu de anticipat și pentru care a fost nevoie să găsim soluții sau răbdare la față locului.

A fost nevoie de multe ori să ne adunăm, în Jamboree, cu echipa de CMT și să decidem unde intervenim prima dată. Am făcut liste, am luat în considerare care dintre evenimente ne pun în pericol cel mai mult, unde avem nevoie de ajutor. Am împărțit responsabilități în echipa de CMT și întotdeauna am prioritizat acțiunile care aveau impactul cel mai mare asupra siguranței și bunăstării membrilor de contingent (vizite la spital, în subcampuri versus întâlniri oficiale, de exemplu).

5. Care sunt cele mai importante lecții învățate după acest rol?

Despre mine, am învățat că pot face față la multe dificultăți pentru susținerea celorlalți. Că sunt dispusă să îmi asum riscuri, să cer ajutor oricui și să mă bucur de clipele când membrii contingentului au un moment de fericire și își fac amintiri faine cu evenimentul (ieșirea la plajă și la mare de după evacuarea din Main Camp, un moment excelent).

Am învățat că toate acțiunile pe care le fac, evenimentele la care aleg să merg, scopurile pe care mi le propun, vor putea fi de folos și faptul că le tratez cu seriozitate și responsabilitate mă poate ajută, cândva.

Despre leadershipul de eveniment m-a învățat, încă o dată, că este esențial ca echipa de CMT să fie puternică, activă, cu responsabilități echitabil împărțite, astfel încât să poată avea grijă de toate aspectele unui eveniment (de la înscrieri și taxe, la crearea de momente frumoase pentru membrii contingentului).

6. Care a fost cel mai frumos moment în calitate de șef de contingent?

Pentru prima experiență de la Praga, din 2022, momentul cheie pentru mine a fost când am dus steagul României la Ceremonia de Deschidere a Jamboreei. Rămâne un moment de onoare, unic în experiența de cercetaș de până acum.

În Coreea de Sud, îmi amintesc că am simțit realmente bucurie și ușurare când am aflat că vom fi evacuați și vom merge, cu toții, la un loc sigur. Deși nu știam unde, am simțit cum mare parte din probleme vor dispărea și tinerii vor fi, cel puțin, sănătoși (făceam vizite destul de dese la spital). Am sărbătorit cu cartofi prăjiți și o cafea, plus o plimbare prin camp, bucurându-mă de tot ce oferea zona de foodhouses și zona de parteneri externi, pe care abia apucasem să le văd până atunci.

Fast-forward, eram cazați la un cămin studențesc cu aer condiționat în camera şi transportați la restaurant, de 3 ori pe zi, unde ne puteam alege dintre zeci de feluri de mâncare. O altfel de experiență cercetășească pentru fiecare membru al contingentului.

7. Ce sfat ai da unui viitor HoC la WSJ?

Să aleagă acest rol dacă simte că poate fi o bucurie, în primul rând. Scopul acestui rol este, cred eu, de a fi acolo pentru ceilalți și cred că dacă știi asta de la început și îți asumi, poți face că rolul să fie o experiență excelentă de creștere.

Apoi, dimensiunea internațională de leadership din WOSM e minunată. Din rol de HoC, ai șansa de a interacționa cu alți membrii ai organizațiilor naționale de cercetași care au experiențe diverse, care conduc contingente de mii de oameni sau din țări despre care știi foarte puține. E o experiență de expunere și îmbogățire cum nu sunt altele.

În cele din urmă, există sprijin din multe zone – de la echipa de organizare, la oamenii din ONCR care au mai fost într-un astfel de rol, la colegi din alte țări gata să sprijine. Bonus, pentru Jamboreea din Polonia, există un rol dedicat de sprijin pentru șefii de contingent.

Chiar dacă poate fi un rol solicitant, e unul care aduce, la rândul lui, multe recompense.

Pot să mai spun doar “succes”, sper că următoarele contingente la Jamboreea Mondială 2027 și 2031 să fie din ce în ce mai mari.


Anca-Ana Sampetrean, noul nostru Deputy IC

Veștile bune vin către noi din perspectiva reprezentării internaționale!

Cu mare drag o anunțăm pe Anca-Ana Sampetrean în poziția de Deputy IC, un rol pe care Consiliul Director la creat la nevoia Comisarului Internațional, cu scopul de a crește capacitatea de reprezentare a organizației noastre la nivel internațional. 

Un pic mai multe detalii despre rol și ce înseamnă el se regăsesc pe site-ul Consiliului Director.

Anca va lucra foarte îndeaproape cu Florina și ne vor reprezenta la evenimentele și acțiunile în relație cu Regiunea Europeană și WOSM, vor căuta să sprijine pentru dezvoltare de parteneriate cu alte organizații de cercetași. De altfel, Anca va fi și vocea tinerilor în toate acțiunile noastre internaționale. Mulțumim Anca pentru că ai acceptat acest rol! 

© Oana Zăuleț

Lăsăm aici datele ei de contact să știți unde o găsiți:


The Academy 2024 – Cracovia, Polonia,  22-27.11.2024 [DDL prelungit 06.10.2024]

Nume proiect: The Academy 2024

Perioada: 22 – 27.11.2024

Locația: Cracovia, Polonia

Cine poate participa: Cercetași implicați la nivel regional sau național (Consiliul Director, Coordonatori Strategici, Echipe Naționale, etc.) ce au vârsta minimă de 18 ani.

Despre eveniment: 

The Academy este un eveniment unic conceput pentru a oferi participanților oportunități de formare de înaltă calitate și de networking în jurul priorităților principale ale regiunilor europene WAGGGS și WOSM.

În fiecare zi, participanții se vor focusa pe câte un tip de lume pe care proiectul își propune să o construiască:

  • O lume interconectată – care sunt bazele cercetășiei și cum putem să le cultivăm și să menținem un program de calitate în timp ce continuăm să creștem ca organizații
  • O lume pașnică – cum putem crea o lume în care să prioritizăm siguranța, atât fizică, cât și psihologică, pentru a face față provocărilor globale
  • O lume sustenabilă – cum putem asigura reziliența organizațiilor noastre și funcționarea într-un mod ecologic, orientat spre un viitor sustenabil, pe măsură ce ne adaptăm la o nouă eră digitală
  • O lume construită cu scop – cum putem conecta membrii organizațiilor noastre la scopul lor și să le dăm încredere să-și modeleze viitorul
  • Lumea pe care îmi doresc să o schimb – ce voi lua acasă de la The Academy și cum voi continua să implementez ceea ce am învățat

Participanții sunt încurajați să aleagă dintr-o varietate de training-uri zilnice astfel încât să își modeleze propriul plan de formare care să corespundă poziției și nevoilor personale. Lista cu toate sesiunile de training va fi anunțată la începutul lunii octombrie pe site-ul evenimentului.

Profilul participantului: 

Evenimentul se adresează cercetașilor care dețin o funcție la nivel național sau regional în oricare organizație cercetășească. Participantul trebuie să cunoască limba engleză la nivel avansat și să întoarcă în organizație experiența acumulată pe parcursul evenimentului.

Cercetașii sunt așteptați să ajungă vineri, 22 noiembrie 2024, pentru a începe atelierele la ora 20:00 (după servirea cinei), iar plecarea va avea loc miercuri, 27 noiembrie 2024, după ora 12:30.

Costuri și cazare: 

Atât cazarea, cât și activitățile vor avea lor la Novotel Krakow City West Hotel. În funcție de tipul de cameră în care participanții vor alege să fie cazați, taxa de participare va fi:

  • 450 EURO – cazare în cameră triplă
  • 500 EURO – cazare în cameră dublă
  • 600 EURO – cazare în cameră single

Aceste prețuri includ cazarea, mesele și pauzele de ceai / cafea, accesul la facilitățile locației și materialele logistice pentru sesiunile desfășurate pe întreaga durată a evenimentului. La acest cost se va adăuga transportul și asigurările de călătorie, care vor fi acoperite integral de participanți.

Citește mai multe despre eveniment în pagina oficială. Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 6 octombrie 2024. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Despre Roverway 2024

Publicat pe de diana pal

Roverway este un eveniment internațional adresat exploratorilor și seniorilor (16-22 ani), cu un program educațional complex și focus asupra progresului personal al membrilor acestor ramuri de vârstă. Ediția din 2024 avut loc în Norvegia, iar din partea României au fost prezenți peste 100 de cercetași. Câteva rânduri despre cum a fost la Roverway, dar și despre importanța evenimentelor internaționale de acest tip, au scris Anca-Ana Sampetrean (CL Târgu Mureș), IST, și Olivia Chirilă (CL Alba Iulia), Rover Representative.


Roverway 2024 a fost o aventură de neuitat, desfășurată în peisajul uimitor al Norvegiei. Evenimentul a oferit o oportunitate unică pentru aproximativ 6.000 de cercetași din întreaga lume să experimenteze diversitatea culturală și să formeze conexiuni internaționale, toate în inima fiordurilor. 

În calitate de IST (International Service Team), mi-am petrecut majoritatea zilelor în Main Camp, în Stavanger, în zona de sud-vest a Norvegiei. În timp ce participanții explorau diverse colțuri ale țării, noi ne asiguram că toate detaliile sunt puse la punct pentru sosirea lor în Main Camp. Asta a însemnat câte un rol diferit pentru fiecare: de la stabilirea ultimelor detalii legate de program, la construcția scenelor unde urmau să aibă loc ceremoniile pe perioada camp-ului, și până la asigurarea curățeniei. 

Pe lângă asta, am avut și un program dedicat nouă: o zi de drumeție până la Preikestolen (faimoasa stâncă din unul din filmele Mission: Impossible)! Totodată, am avut de posibilitatea de a vizita Stavanger, dar și de a petrece timp de calitate cu ceilalți IST la seri de quizz, karaoke și dans. Deși munceam pe perioada zilei, cred că a fost un moment bun în care am reușit să ne închegăm ca echipe înainte de sosirea participanților. 

Punctul culminant a fost cu siguranță International Day, o sărbătoare a diversității, unde fiecare participant a avut ocazia să împărtășească și să descopere tradițiile și obiceiurile altor țări. Atmosfera a fost electrizantă, plină de energie pozitivă și de schimburi culturale (ca să nu mai zic de cele de eșarfe și badge-uri). A fost probabil cea mai frumoasă reprezentare a României pe care eu am văzut-o la ultimele 4 jamborei internaționale la care eu am participat și nu pot decât să mă bucur de tot feedback-ul pozitiv primit de la persoanele care treceau pragul cortului de prezentare! De la prezentarea dansurilor și tradițiilor noastre, la degustări de zacuscă și gem, la promovarea centrului cercetășesc Nocrich și ceramicii de acolo, am avut câte ceva pentru toată lumea și am reușit să captivăm prin stilul nostru autentic de a fi.  

Spiritul cercetășesc a fost mereu prezent, ceea ce a permis fiecăruia dintre noi să se bucure din plin de această experiență unică. Roverway 2024 nu a fost doar o simplă adunare de cercetași, ci un moment prielnic de a lega prietenii pe viață, de a trăi aventuri de neuitat în mijlocul naturii, și de a ne aminti să lăsăm lumea mai bună decât am găsit-o. 

Gata Oricând!

Anca, IST

Fiecare camp internațional reprezintă o colecție de amintiri la care revin cu drag o dată la ceva timp. Roverway face parte acum din această colecție. De multe ori am simțit această presiune că ar trebui să facem lucruri extraordinare pentru a avea “the time of our lives” și că ceva lipsește în această jamboree. Echipa lor de PR a facut o treabă minunată și a ridicat așteptările mele foarte sus, până la urmă motto-ul a fost “north of the ordinary”. Și am fost dezamăgită legat de unele aspecte, oricât de rău ar suna. Dar asta nu înseamnă că regret sau că nu a fost o sursă de fericire pentru mine. Am realizat, ca orice om, dupa ce s-a încheiat, că m-am simțit foarte bine. Vreau să păstrez cât mai vie amintirea cu mine făcând sailing și atingând valurile făcute de barcă, atmosfera, oamenii, mâncarea, peisajele. Am descoperit un nou snack preferat, m-am apropiat și mai mult de prietenii mei, am întâlnit alții noi, am învățat lucruri despre mine și am vizitat 4 muzee super interesante într-o zi. Ca rover representative sunt recunoscătoare că am avut ocazia să lucrez cu o echipă minunată de la care am învățat cum se organizează un contingent și care au avut încredere în mine. Roverway a reușit să împletească niște aventură cu peisaje superbe și oameni faini.

Olivia, Rover Representative


26th World Scout Jamboree 2027 – Șef de Contingent – Polonia, 30.07 – 08.08.2027 [DDL 15.11.2024]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: 26th World Scout Jamboree 2027

Perioada: 30.07 – 08.08.2027

Locația: Polonia

Cine poate participa: cercetași cu vârsta de 24 de ani împlinită (recomandabil)

Profilul, responsabilitățile și rolul Șefului de contingent se regăsesc în josul paginii, la secțiunea Rolul Șefului de contingent.

Despre eveniment:

World Scout Jamboree este un eveniment internațional organizat de Organizația Mondială a Mișcării Scout. Desfășurat la fiecare patru ani, acesta reunește zeci de mii de cercetași cu vârste cuprinse între 14 și 17 ani din întreaga lume pentru a promova schimbul cultural, prietenia și aventura. Jamboreea oferă o oportunitate unică pentru tineri de a învăța unii de la alții, de a-și dezvolta abilitățile de lider și de a se implica în activități în aer liber în timp ce îmbrățișează principiile cercetășiei. 

Bravely este tema jamboreei, prin care organizatorii își propun să îi inspire pe tineri să acționeze cu curaj pentru viitorul omenirii și al planetei. Tinerii pot fi o sursă de inspirație pentru alții acționând în ceea ce cred și fiind motorul schimbării. Cercetășia poate oferi tinerilor membri posibilitatea de a se autodescoperi și de a se dezvolta, încurajând cunoașterea de sine, reziliența și un echilibru între natură, tehnologie și bunăstarea personală, realizându-și în același timp întregul potențial. Astfel, cercetașii pot lua inițiativa și pot face pași îndrăzneți în viitor.

Șeful de contingent are responsabilitatea de a livra o experiență internațională pozitivă tinerilor cercetași care vor alcătui contingentul ONCR la eveniment.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul pentru Șef de Contingent până la data de 15 noiembrie 2024. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Voluntariat în cadrul Organizației Mondiale a Mișcării Scout pentru trieniul 2024-2027 [DDL 30.10.2024]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: Voluntariat în cadrul Organizației Mondiale a Mișcării Scout

Perioada: trieniul 2024-2027

Locația: online

Cine poate participa: membrii Organizației cu vârsta de peste 18 ani

Despre eveniment:

Privind spre următorul trieniu, WOSM invită voluntari din întreaga lume să sprijine implementarea următorului Plan Trienal Mondial 2024-2027 și să ajute în diseminarea noii Strategii Cercetășești.

Continuă să citești “Voluntariat în cadrul Organizației Mondiale a Mișcării Scout pentru trieniul 2024-2027 [DDL 30.10.2024]”

Voluntar la Conferința Mondială Scout din Cairo, Egipt

Publicat pe de diana pal

În perioada 12-24 august 2024 am avut privilegiul de a participa la a 43-a Conferință Mondiala Scout (World Scout Conference) din Egipt, un eveniment de amploare globală, la care au luat parte peste 2000 de delegați din 176 de țări.

Cea mai mare parte a organizării a fost realizată de o echipă extraordinară de peste 300 de voluntari egipteni, aleși cu grijă dintre mai bine de 2000 de aplicanți. Acești voluntari au muncit neobosit luni întregi, ba chiar ani, pentru a asigura succesul acestui eveniment. Lor li s-au alăturat și alți 30 de voluntari internaționali, printre care și eu, lucrând împreună în diverse echipe, precum Media, Safety and Security (SfH), Volunteer Management, NSO Support, Catering, Helpdesk, Crowd Management, Facilities, și multe altele.

Am fost onorată să fac parte din echipa de Volunteer Management, unde m-am ocupat de bunăstarea tuturor voluntarilor implicați în WSC 2024. Echipa noastră a avut ca responsabilitate gestionarea completă a voluntarilor, de la înscriere, cazare, catering, sosiri și plecări, transport, până la asigurarea bunăstării fizice și mentale a acestora. Această parte a fost esențială, având în vedere dedicarea extraordinară a voluntarilor, care au lucrat fără încetare, de la primele ore ale dimineții până târziu în noapte.

Am fost profund impresionată de dedicarea și reziliența lor, de modul în care au reușit să mențină un zâmbet pe buze chiar și în momentele de maximă oboseală. Acești oameni minunați au avut grijă ca fiecare delegație să primească suportul necesar și să aibă răspunsuri la toate întrebările lor. În spatele acestei conferințe de succes a stat o muncă enormă, iar rezultatul final a fost o experiență memorabilă pentru toți participanții.

Ce am învățat?

Experiența mi-a consolidat câteva lecții esențiale:

  • Importanța planificării și organizării riguroase.
  • Claritatea rolurilor și responsabilităților pentru a evita confuziile.
  • Înțelegerea și respectarea diversității culturale și a modurilor de lucru diferite.
  • Flexibilitatea și capacitatea de adaptare în fața schimbărilor neașteptate.
  • Puterea unui zâmbet, chiar și în momentele dificile.
  • Importanța unei evaluări constante a muncii și a ajustării planurilor atunci când este necesar.
  • Alocarea sarcinilor în funcție de competențele fiecărui voluntar, dar oferindu-le totodată ocazia de a învăța ceva nou.
  • Flexibilitatea în schimbarea atribuțiilor atunci când situația o cere.
  • Nevoia de a-ți acorda timp pentru odihnă și distracție.
  • Valorificarea maximă a fiecărei experiențe și reflecția asupra lucrurilor care ar fi putut fi făcute mai bine.
  • Oferirea și primirea de feedback constructiv.

Este cu adevărat extraordinar să vezi cum cercetașii din întreaga lume își doresc să contribuie la organizarea unui eveniment de o asemenea amploare, având un impact pe termen lung asupra mișcării cercetășești și asupra lumii întregi. Sunt profund recunoscătoare pentru șansa de a fi fost selectată și de a putea aduce o contribuție la acest eveniment. Recomand fiecărui cercetaș, în special tinerilor, să se implice în organizarea de evenimente, fie ele locale, naționale sau internaționale.

Fiți mereu la curent cu noi oportunități pe site-ul https://international.scout.ro.

– Anca Burlacu, centrul local AMD București