[APEL 1 DESCHIS] 26th World Scout Jamboree Poland 2027 – Participanți/Lideri/IST, 30.07 – 08.08.2027 [DDL 30.10.2025]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: 26th World Scout Jamboree 

Perioada: 30.07 – 08.08.2027

Locația: Gdansk, Polonia

Cine poate participa: temerari, eXploratori, seniori, lideri.

Despre eveniment:

Jamborea Mondială este un eveniment internațional major organizat de Organizația Mondială a Mișcării Scout (WOSM). Se desfășoară o dată la patru ani și adună zeci de mii de cercetași cu vârste între 14 și 17 ani din întreaga lume pentru a promova schimbul cultural, prietenia și aventura.

În 2027, Polonia va găzdui, pentru prima dată în istorie, unul dintre cele mai mari evenimente de explorare din lume – cea de-a 26-a Jamboree Mondială. Aceasta este o oportunitate unică pentru 50 000 de tineri din întreaga lume de a se aduna într-un singur loc, a explora, a învăța și a construi prietenii pe viață.

Un moment special al evenimentului va avea loc pe 1 august 2027, când se vor sărbători 120 de ani de cercetasie, marcând o bornă importantă în istoria mișcării.

Profilul participanților:

Pentru a fi eligibil să participi, trebuie să te fi născut între 30 iulie 2009 – 30 iulie 2013. În cazul în care depășești această vârstă la data începerii evenimentului, poți aplica pentru un post de IST.

  • au cotizația plătită la zi;
  • sunt cercetași activi constant în cadrul unui Centrul Local;
  • au vechime în ONCR de minim un an;
  • vorbesc limba engleza – nivel mediu  (pe parcursul procesului de selecție va avea loc o discuție, în engleză, cu fiecare participant);
  • fac parte din Centrele Locale legal înfiinţate;
  • poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Informații relevante pentru înscriere:

Este responsabilitatea fiecărui cercetaș să se înscrie individual, completând formularul corespunzător.


Patrulele vor fi formate după finalizarea înscrierilor, pe baza participanților înregistrați, și vor fi comunicate ambasadorilor din fiecare centru local, care le vor transmite mai departe către echipa CMT.

Este important ca participanții să mențină legătura cu ambasadorul centrului lor local pentru a facilita organizarea patrulelor și confirmarea finală a componenței acestora.

Fiecare Centru Local, împreună cu ambasadorul desemnat, are responsabilitatea de a forma patrulele complete, alcătuite din 9 participanți și 1 lider însoțitor.

Patrulele pot fi formate din membri ai aceluiași Centru Local sau, dacă este necesar, în colaborare cu unul sau mai multe Centre Locale partenere.

Echipa CMT va oferi sprijin tehnic în realizarea legăturii dintre Centrele Locale, pentru facilitarea formării patrulelor complete.

Indiferent de componență, Centrul Local și ambasadorul acestuia își asumă responsabilitatea pentru formarea completă a patrulei și pentru pregătirea corespunzătoare a liderului însoțitor, astfel încât acesta să poată reprezenta și sprijini patrula pe parcursul Jamboreei.

Rolul liderului însoţitor va implica următoarele:

  • însoţirea patrulei pe toată durata activităților Jamboreei, de la plecarea din țară până la întoarcerea acasă;
  • informarea, susţinerea şi motivarea patrulei pentru îndeplinirea sarcinilor de pe parcursul evenimentului;
  • responsabilitatea faţă de conduita şi comportamentul cercetaşilor din patrula sa;
  • respectarea regulilor de camp de către patrula sa;
  • responsabilitatea faţă de sănătatea, siguranţa şi moralul patrulei;
  • realizarea evaluării cu patrula pe durata şi în urma participării la jamboree.

Liderii însoţitori colaborează cu echipa de management a contingentului şi sunt coordonaţi de Şeful de Contingent.

Pot fi lideri însoţitori la Jamboreea Mondială membrii Organizației Naționale ”Cercetașii României” care îndeplinesc următoarele condiții:

  • sunt majori;
  • au cotizația plătită la zi;
  • sunt cercetași activi constant în cadrul unui Centrul Local;
  • au vechime de lider în ONCR de minim un an;
  • vorbesc limba engleza – nivel mediu  (pe parcursul procesului de selecție va avea loc o discuție, în engleză, cu fiecare participant);
  • fac parte din Centrele Locale legal înfiinţate;
  • poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Informații relevante IST-ului:

Echipa de staff (IST) este formată din adulţi din ţările participante şi au rolul de a implementa activităţile şi de a gestiona serviciile pe parcursul evenimentului. Această echipă este organizată pe departamente, iar în apropierea evenimentului vor fi publicate mai multe detalii cu privire la aceste departamente şi la lucrurile care sunt de făcut. Vă rugăm să ţineţi cont că există posibilitatea ca nu toată lumea să fie repartizată în funcţie de preferinţe.

Membrii IST sunt persoane adaptabile având în vedere diferențele culturale și lingvistice.

Pentru că rolul tău ca IST este acela de a face ca Jamboreea să se deruleze în condiţii cât mai bune pentru participanţi acesta începe de acasă prin sprijinirea Contingentului românesc. În perioada de pregătire a contingentului românesc, membrii IST colaborează cu echipa de management a contingentului şi cu liderii însoţitori şi sunt coordonaţi de Şeful de Contingent.

Pot face parte din IST la Jamboreea Mondială membrii Organizației Naționale ”Cercetașii României” care îndeplinesc următoarele condiții:

  • au cotizația plătită la zi;
  • sunt cercetași activi în cadrul unui Centrul Local
  • au vechime în ONCR de minim un an;
  • vorbesc limba engleza – nivel mediu  (pe parcursul procesului de selecție va avea loc o discuție, în engleză, cu fiecare participant);
  •  fac parte din Centrele Locale legal înfiinţate;
  •  poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Costuri de participare:

  • Participanți: 5985 RON (din care 3820 RON taxa percepută de organizatori)
  • IST: 5585 RON (din care 3450 Ron taxa percepută de organizatori)

Taxa de participare la eveniment va fi achitată în tranșe:

  • Tranșa 1 – 750 RON – până la data de 31 Decembrie 2025  
  • Tranșa 2 –  750 RON – până la data de 01 Aprilie 2026  
  • Tranșa 3 – 1500 RON – până la data de 1 Octombrie 2026 
  • Tranșa 4 – 1500 RON – până la data de 15 Martie 2027
  • Tranșa 5 – ~1515 RON/ participant sau Lider;  ~ 1131 RON/IST – până la data de 1 Mai 2027

Pachetul financiar de participare:

Contribuția totală de participare, care va fi comunicată ulterior, nu este alcătuită exclusiv din taxa de participare. Pachetul final include, pe lângă aceasta, taxele bancare aferente plăților între ONCR și organizatori, pachetul de contingent (eșarfă, badge și alte materiale care contribuie la identitatea vizuală comună), dotarea cortului de contingent, organizarea unei întâlniri de contingent, precum și o contribuție la fondul de urgență.

Contribuția totală nu include transportul până la și de la eveniment. Intenționăm, de asemenea, să reducem valoarea ultimei tranșe, în funcție de numărul final de participanți și de sponsorizările obținute.

Pregătește-te pentru cea mai mare aventură cercetășească!


Înscrie-te ca participant sau lider adult aici

Fă parte din echipa IST și susține Jamboreea din culise!

După înscriere, vei primi un e-mail de confirmare.


Indiferent de rolul tău, participant, lider sau membru IST, vei fi ulterior contactat cu toate detaliile privind pașii următori.

Ne poți scrie oricând la wsj@scout.ro! Abia așteptăm să ne auzim!


The Academy [DL 5 octombrie 2025]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: The Academy

Perioada: 13 – 18 noiembrie 2025

Locația: Corinth, Grecia

Cine poate participa: seniori, lideri, voluntari adulți

Despre eveniment:

The Academy este un eveniment unic pentru cercetași și ghizi, conceput pentru a oferi participanților oportunități de formare de înaltă calitate și de networking în jurul priorităților principale ale regiunilor europene WAGGGS și WOSM. 

Ediția de anul acesta va combina metode tradiționale de training cu oportunități de învățare non-formală, livrate de către 26 facilitatori experți. Participanții vor avea ocazia de a alege dintre 14 sesiuni în fiecare zi, care vor acoperi o gamă largă de subiecte, relevante pentru diferite roluri și nevoi.

Puteți citi mai multe informații aici.

Profilul participantului:

  • să ai peste 18 ani
  • să ai interes față de subiecte care ajută la dezvoltarea comunității tale
  • să poți participa pe toată durata evenimentului

Costuri:

  • 450 EUR – cazare în cameră dublă
  • 500 EUR – cazare în cameră single

Costul acoperă cazarea, mâncarea, pauzele de cafea, acces la facilitățile din hotel, materialele pentru sesiuni. Transportul nu este acoperit, și trebuie asigurat de către fiecare participant în parte.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 5 octombrie 2025. 

În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Selecția finală se va face de către o comisie a Regiunii Europene.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Messengers of Peace: Driving youth-led change for the SDGs

Publicat pe de diana pal

În perioada 14-16 septembrie, în Regatul Arabiei Saudite, a avut loc Innovation in youth-led peace education: Messengers of Peace.

Scopul evenimentului a fost să înțeleagă mai mulți tineri ce înseamnă mișcarea Messengers of Peace, cu ce se ocupă, implementarea dialogului intergenerațional pentru inovare în educația pentru pace și acțiunea comunitară – mai ales despre ce înseamnă crearea de proiecte, și cum adresăm probleme din societatea noastră.

M-am simțit super onorat și stimat în momentul în care am fost invitat la acest eveniment.

Am prezentat acțiunile mele, în urma cărora am primit Messenger of Peace award, în fața a 500 de oameni, cercetași, prințul din Luxemburg, prințesa din Arabia, și oficialitățile prezente la eveniment, atât din partea Arabiei Saudite cât și din partea WOSM.

Am luat parte la mai multe workshop-uri bazate atât pe comunicarea non-violentă, cât și pe crearea de proiecte, implicare în societate, și advocacy skills.

Simt că am avut într-adevăr ocazia sa fiu un advocate for peace, mai ales pentru ca am făcut parte dintr-un grup format din 60 de cercetasi veniți din diferite regiuni ale cercetașiei: Europa, Africa, Arabia, Asia-Pacific și Interamerica.

– Paul Pop, Centrul Local Dej


26-a Jamboree Scout Mondială – Polonia 2027

30 iulie – 8 august 2027

Pregătește-te pentru una dintre cele mai așteptate experiențe cercetășești din lume!
Mii de cercetași din toate colțurile globului se vor reuni în Polonia pentru o celebrare unică a unității, aventurii și prieteniei internaționale.

O oportunitate de a învăța, explora și descoperi diversitatea lumii – totul într-o singură tabără!

Cine poate participa?

Tineri participanți (14–17 ani)
  • Vârstă eligibilă: născuți între 30 iulie 2009 – 30 iulie 2013
  • Structură:
    • 9 tineri + 1 lider adult = Patrol
    • 4 patrule = Unit (36 tineri + 4 lideri)
    • Dacă un NSO nu poate forma o unitate completă → se creează Unități internaționale
  • Perioadă: 29 iulie – 9 august 2027
    • mese incluse: de la cina din 29 iulie până la micul dejun din 9 august
  • Program:
    • Modular Programme (aventură, voluntariat, activități culturale on/off-site)
    • Subcamp Programme (viața de zi cu zi în subcamp, Cultural Day, Solidarity Badge)
    • Plaza Programme (centre culturale, Equality Zone, zone de credință)

Evenimente speciale (Youth Forum, celebrarea a 120 de ani de cercetășie )

Voluntari IST (International Service Team) 18+ ani

  • Rol: sprijină organizarea și buna desfășurare a Jamboreei
  • Perioadă: 27 iulie – 10 august 2027
    • mese incluse: de la prânzul din 27 iulie până la micul dejun din 10 august
  • Suport pentru IST:
    • Traininguri pre-eveniment (online & față-în-față)
    • IST Hub la camp (relaxare, socializare, training continuu)
    • Recunoaștere: diplome, premii, evenimente sociale dedicate

Experiență: echilibru între munca atribuită și participarea la activități

Echipa de Management (CMT) 18+ ani

  • Rol: coordonează programe educaționale, logistice și administrative
  • Structură: departamente (Program, Logistics, Safe from Harm, Communications, IST Support etc.)
  • Selecție: internațională, în mai multe etape (2022–2026)
  • Pregătire:
    • traininguri de leadership și management de proiect
    • întâlniri regulate (online & onsite în Gdańsk)

Recunoaștere: certificate oficiale, menționare în raportul Jamboreei, experiență internațională de leadership

Programul principal al Jamboreei

  • 27 iulie – sosirea IST
  • 28 iulie – sosiri suplimentare IST
  • 29 iulie – sosirea contingentelor
  • 30 iulie – Jocul de deschidere & Ceremonia oficială
  • 1 august – aniversarea a 120 de ani de cercetășie
  • 8 august – Ceremonia de închidere
  • 9 august – plecarea tinerilor participanți

10 august – plecarea IST

Rămâi conectat!

Vrei să afli mai multe despre World Scout Jamboree 2027?
Ne găsești pe instagram la https://www.instagram.com/wsj.romania/


2nd African Rover Moot 2026 – Africa de Sud 01 -08.08.2026 [DDL 31.10.2026]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: 2nd African Rover Moot 2026 – Africa de Sud

Perioada: 01 – 08.08.2026

Locația: Arrowe Park, Benoni, Johannesburg, Africa de Sud

Cine poate participa: 

  • International Service Team (IST): Lideri și voluntari adulți cu vârsta de 26 de ani împlinită la momentul începerii evenimentului 
  • Participanți: Seniori, lideri și voluntari adulți cu vârstele cuprinse între 18 și 25 de ani 

Despre eveniment:

Vino în Africa de Sud și participă la un Moot care celebrează aventura, camaraderia și potențialul nelimitat al seniorilor din întreaga Africă! Al doilea Moot dedicat seniorilor pe pământ african promite să fie o experiență Mzanzi unică, îmbinând entuziasmul cu un adevărat sentiment de înțelegere comună, armonie și conștientizarea faptului că seniorii au un potențial nelimitat care așteaptă să fie dezlănțuit!

Motto-ul evenimentului este „Phezulu Nangephuzulu”, care se traduce prin „Tot mai sus și mai sus”. Organizatorii își propun să insufle ambiție și entuziasm în inimile seniorilor prin program și activități: aventuri în aer liber – ateliere și activități captivante – schimburi culturale și noi prietenii – proiecte de implicare și sprijinire a comunităților locale – oportunități de a vă dezvălui potențialul și de a crește ca senior.

Taxe de participare: 

  • Participanti: 375 USD
  • IST: 300 USD

Alte costuri: Transport, pachet de contingent, asigurare medicală, buget pentru situații neprevăzute etc. 

*notă importantă: acestea NU sunt incluse în taxa de participare

Informații suplimentare IST:

Echipa de staff (IST) este formată din adulţi din ţările participante şi au rolul de a implementa activităţile şi de a gestiona serviciile pe parcursul evenimentului. Această echipă este organizată pe diverse departamente, repartiția finală fiind făcută de către organizatori. Membrii IST sunt persoane adaptabile având în vedere diferențele culturale și lingvistice. 

Pentru că rolul tău ca IST este acela de a face ca evenimentul să se deruleze în condiţii cât mai bune pentru participanţi, acesta începe de acasă prin sprijinirea Contingentului românesc. Trebuie ținut cont că, în funcție de poziția primită ca și IST, există posibilitatea să fie nevoie de prezența voastră cu câteva zile înainte / după eveniment.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul pentru participanți și IST până la 31.10.2025. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, participantii trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal  infiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămașă bej).Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[Apel Deschis] International Rover Week 27.12.2025 – 04.01.2026, Kandersteg International Scout Centre, Elveția [DDL 27 august ]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: International Rover Week – Peace Education

Locația: Kandersteg International Scout Centre (KISC), Kandersteg, Elveția

Perioada:  27 decembrie 2025 – 4 ianuarie 2026

Cine poate participa: seniori și lideri cu vârste cuprinse între 18 și 26 de ani

Despre eveniment: 

Acest eveniment de șapte zile va oferi seniorilor din întreaga lume oportunitatea de a veni la KISC și de a învăța cum pot avea un impact notabil în comunitățile lor locale, în grupurile de cercetași și în organizațiilor naționale de cercetași. KISC a inspirat mereu tinerii să creeze noi inițiative în țările lor de origine pentru a crea o lume mai bună. Principala temă a evenimentului va fi Educația Pentru Pace. 

Veți putea participa la ateliere despre consolidarea păcii, la drumeții de iarnă, la activități de team building, precum și sporturi de iarnă. Mai multe detalii despre International Rover Week poți citi aici.

Profilul participanţilor

  • Seniori sau lideri cu vârste cuprinse între 18 și 26 de ani care pot comunica foarte bine în limba engleză și pot participa activ pe întreaga perioadă a evenimentului;
  • Seniori care sunt reprezentanți externi sau voluntari în domeniul păcii în cadrul ONCR;
  • Cercetași activiști în comunitatea lor locală;
  • Cercetași care au un interes puternic în extinderea capacității lor în domeniile de cultivare și promovare a păcii și a educației pentru pace.

Costuri: Taxa de participare este de 400 CHF (franci elvețieni) care acoperă costul trainingului, cazării și mesele pe toată durata evenimentului. Însă participanții trebuie să își acopere singuri costurile de călătorie și alte potențiale activitățile suplimentare pe care ar dori să le facă. 

Pentru transport, KISC poate oferi sprijin financiar de maxim 300 CHF. Pentru mai multe detalii legate de condiții și eligibilitate pentru acest sprijin financiar consultați broșura oficială atașată în secțiunea „Despre eveniment”. 

Procesul de aplicație și selecție

  1. Înscrierea în formularul intern de selecție de aici;
  2. Departamentul Internațional va face verificările interne necesare și selecția celor eligibili să participe;
  3. Ulterior primirii confirmării de la Departamenul Internațional (DI) că puteți continua procesul și a dovezii de membru, e necesară completarea formularului oficial de înscriere la eveniment al celor de la KISC, până la data de 31 august (inclusiv) – formularul oficial îl veți primi odată cu confirmarea din partea DI;
  4. Procesul de selecție final de la KISC va fi realizat de către un comitet, care se va concentra pe echilibrul de vârstă și de gen, precum și pe reprezentarea geografică și culturală. Fiecare dintre cele șase regiuni mondiale cercetășești va fi implicată. 

IMPORTANT

În procesul de selecţie internă a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi. La oportunitățile internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej). Pentru informaţii suplimentare ne poți scrie la adresa international@scout.ro 

    Pentru a putea finaliza înscrierea oficială prin formularul celor de la KISC, este nevoie de:

      1. Dovada de membru ONCR (pe care o veți obține din partea Departamentului Internațional după verificările interne);
      2. O poză la cartea de identitate/pașaport care să nu expire mai devreme de 6 luni de la finalizarea evenimentului;
      3. Răspuns la întrebările următoare, în engleză, în maximum 350 de cuvinte:
      1. Why do you want to attend International Rover Week: Peace Education?
      2. What topics would you like to learn more about during the event?
      3. What relevant experience do you have related to Peace Education?
      4. How do you intend on using the skills and knowledge you gain at International Rover Week when you return home?

      Datorită timpului scurt între aplicația internă și cea oficială de la KISC, recomandăm să aveți pregătite răspunsurile la aceste întrebări ca să le puteți completa direct în formularul lor. 


      “European Values for the Future for the SEE Region”, International Youth Conference [DL 30 august 2025]

      Publicat pe de diana pal

      Nume proiect: International Youth Conference, “European Values for the Future for the SEE Region”

      Perioada: 25 – 29 octombrie 2025

      Locația: Krusevo, Macedonia de Nord

      Cine poate participa: persoane cu vârsta cuprinsă între 18 – 35 ani

      Despre eveniment:

      Evenimente urmărește să întrunească tineri activi ai celor 16 țări invitate din regiunea SEE (South-East Europe), pentru a lucra împreună pentru viitorul regiunii.

      Puteți citi mai multe informații aici.

      Profilul participantului:

      • să ai între 18 – 30 ani
      • să fii un membru activ al Organizației care își dorește să contribuie la viitorul regiunii

      Costuri:

      IYC are posibilitatea de a oferi burse pentru 58 participanți (care vor acoperi, mesele, cazarea, și 80% din costurile de transport). Cei care nu sunt selectați pentru bursă, vor trebui să își acopere singuri costurile.

      Criteriile de eligibilitate pentru bursă pot fi găsite aici.

      Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 30 august 2025. 

      În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

      Selecția finală se va face de către o comisie a evenimentului.

      Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

      La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

      Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


      Cum a fost la Satahanka, o Jamboree “pe apă”

      Publicat pe de diana pal

      Vara aceasta a avut loc cea de-a 26-a ediție Satahanka. Ce este Satahanka? Este jamboreea națională a Finlandei, iar România a participat și ea cu un contingent! Participanții români au fost cercetași din Drobeta Turnu Severin, Iași și Alba Iulia. 

      La nivel internațional au mai participat cercetași din Hong Kong, Polonia, Suedia și Ungaria. Am fost împărțiți în cinci subcampuri, fiecare cu un program separat de activități.

      Cercetașii finlandezi au fost foarte primitori și înțelegători cu noi. Evenimentul se baza în mare parte pe activități de apă, iar de ajutor în acest sens a fost și faptul că eram foarte aproape de Marea Baltică. Astfel am avut ocazia de a naviga cu bărci cu vele, atât mari cât și mici, dar și cu canoe sau SUP-uri.

      Aveam acces la plajă, iar peisajul era minunat, mai ales la apus, care dura foarte mult, ziua fiind mult mai lungă în aceasta perioadă a anului.

      Activitățile au avut în prim plan dezvoltarea aptitudinilor necesare pentru navigarea pe apa. Am învățat cum să curățăm bărci și să avem grijă de ele, acordarea primului ajutor pe mare, cum sa ne descurcăm în caz de naufragiu, dar și despre poluarea apei și efectele nefaste ale acesteia.

      Am avut diverse provocări care cereau abilități practice, cum ar fi cioplirea unei vâsle dintr-o blană de lemn sau confecționarea unei ambarcațiuni formată doar din două lemne, o prelată și izoprene, iar cu această “barcă” trebuia să meargă pe apă o persoană. Cât despre mese, acestea erau vegetariene și surprinzător de gustoase.

      Overall, a fost o experiență memorabilă pe care aș fi oricând dornic sa o repet.

      – Andrei Nicolicioiu, Centrul Local Aetos Drobeta-Turnu Severin


      “Community Actions BY Youth, for Peace Education” Training [DL 20 august 2025]

      Publicat pe de diana pal

      Nume proiect: “Community Actions BY Youth, for Peace Education”

      Perioada: 15 – 19 octombrie 2025

      Locația: Kraków, Polonia

      Cine poate participa: seniori, lideri, voluntari adulți

      Despre eveniment:

      Acest training face parte din proiectul “Voices of Change”, organizat în parteneriat cu Erasmus Student Network (ESN) și World Organisation of the Scout Movement (WOSM).

      Puteți citi mai multe informații aici.

      Profilul participantului:

      • să ai între 18 – 30 ani
      • să ai inters față de subiecte cum ar fi youth peace, dialogue, peace education, conflict resolution și educație non-formală
      • să poți participa pe toată perioada training-ului, în persoană
      • să fii deschis/ă să contribui pe subiectele abordate atunci când te întorci acasă, prin diseminarea cunoștințelor adunate 
      • să fii deschis/ă să organizezi proiecte în propria comunitate, pe baza cunoștințelor adunate pe perioada evenimentului

      Costuri:

      Taxa de participare este 50 EUR, aceasta acoperă cazarea, mesele, activitățile, și coffee breaks. 

      Transportul poate fi acoperit până în 200 EUR. Pentru acest ramburs, participanții trebuie să prezinte facturile și biletele.

      Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 20 august 2025. 

      În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației. Selecția finală se va face de către o comisie a Regiunii Europene.

      Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi. La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

      Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


      Central European Jamboree 2026, CMT – UNGARIA 01 -08.08.2026 [DL 10 august]

      Publicat pe de diana pal

      Nume proiect: CMT la “Jocurile Olimpice”ce vor avea loc la Central European Jamboree 2026, UNGARIA

      Perioada: 01 -08.08.2026

      Locația: Nagykovácsi, Juliannamajor hrsz 0139/2, 2094, Sztrilich Pál Scout Center

      Cine poate participa: cercetași cu varsta peste 23 ani (recomandat)

      Despre eveniment: 

      Jamboreea Europei Centrale este mai mult decât o simplă adunare – este locul în care cercetașii se reunesc! Un loc pentru a vă conecta, a crește și a experimenta adevăratul spirit al cercetășiei.

      Pentru că a fi CENTRAL nu înseamnă doar o simpla locație, ci înseamnă a fi în centrul a ceva mai mare. Ești gata să faci parte din ea?

      Taxa de participare:

      • CMT: 135.000 HUF

      Alte costuri: Transport, pachet de contingent etc. 

      Informații suplimentare CMT:

      1. CMT este format din cercetași adulți cu vârsta de minimum 23 de ani la momentul începerii evenimentului și care au cunoștințe și experiență în domenii precum management financiar, transporturi internaționale, asistență pentru tineri, cercetășie la nivel internațional.
      2. CMT este locul adecvat pentru dezvoltarea abilităților următoarei generații de lideri. Vei face parte dintr-o echipă tânără, într-un mediu sigur, în care îți poți testa, îmbunătăți și dezvolta abilitățile de management a oamenilor și a timpului, abilitatea de a soluționa eficient problemele, ascultarea activă, flexibilitatea, crearea de materiale promoționale pentru pachetul de contingent, dar și utilizarea rețelelor de socializare.  Pe lângă toate acestea, membrii echipei de management a contingentului reprezintă ONCR la nivel internațional. 
      3. Membrii CMT vor campa în locația jamboreei, în zona adulților.
      4. CMT-ul contingentului României la CEJ Ungaria 2026 va fi format din 3-4 persoane, inclusiv Șeful de Contingent (În caz de nevoie, locurile vor fi suplimentate, iar procedura de numire a persoanelor în rol va fi aceeași).
      5. Pot face parte din CMT la CEJ Ungaria 2026 membrii Organizației Naționale ”Cercetașii României” cu vârsta de 23 ani împlinită la momentul începerii evenimentului, cu un nivel mediu sau avansat de cunoaștere a limbii engleze, care au participat la cel puțin un eveniment național și unul internațional și care au vechime în ONCR de cel puțin un an.

      Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul pentru CMT până la data de 10.08.2025. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

      La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămașă bej).

      Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.