Roverway 2024 – Rover Representatives- Norvegia, 22 iulie – 1 august 2024 [DL 1 iulie 2023]

Nume proiect: Roverway North of the Ordinary

Perioada: 22 iulie – 1 august 2024

Locația: Stavanger, Norvegia

Cine poate participa: exploratori și seniori (între 16 și 22, la momentul începerii evenimentului).

Despre eveniment: 

Roverway este un eveniment internațional adresat exploratorilor și seniorilor (16-22 ani), cu un program educațional complex și focus asupra progresului personal al membrilor acestei ramuri de vârstă. Evenimentul creează cadrul ideal în care exploratorii și seniorii pot face schimb de experiență, cunoștințe și idei, schimb încurajat prin cele trei obiective educaționale pe care le urmărește. Concret, ele sunt centrate pe crearea liderilor de mâine, pe dezvoltarea mentală și fizică, toate acestea într-un cadru incluziv. 

Ediția din 2024 se va desfășura în Norvegia, participanții pornind, alături de patrulă, într-o rută prin țară – fiecare dintre ele având o temă specifică. Toate acestea vor duce la Stavanger, la campul central. Stavanger este adesea numită „poarta către fiorduri”, iar locația sa pe coasta de vest îi oferă acces la unele dintre cele mai emblematice peisaje din Norvegia.

Rolul Rover Representatives: 

Un Rover Representative este unul dintre participanții contingentului României la Roverway 2024, care poate contribui la organizarea contingentului și poate ajuta echipa de management al contingentului. Există doi Rover representatives per contingent, iar aceștia au posibilitatea de a lucra împreună cu echipa de organizare pentru a se asigura că activitățile pregătite sunt interesante, relevante și de actualitate pentru participanții din propria țară. Este o ocazie extraordinară de dezvoltare și acumulare de noi abilități, crescând rețeaua internațională de prieteni și aducând o contribuție reală conturării programului unui eveniment la scară largă. Pe lângă asta, ei vor face parte și din echipa de management a contingentului. 

Pe scurt, un RoverRep este: 

  • un membru al contingentului, dar și al CMT-ului
  • interesat de organizarea din spatele unui eveniment cercetășesc
  • doritor să își consolideze capacitățile organizatorice
  • gata de o nouă provocare, unde nu este doar participant, ci și parte a echipei de organizare
  • entuziasmat de oportunitatea de a interveni într-o discuție și de a-și împărtăși opinia
  • bun cunoscător al limbii engleze (cunoașterea limbii franceze reprezintă un plus)
  • disponibil de a participa fizic la un weekend de planificare (mai multe informații vor urma)

Beneficii pentru Rover Representatives: 

  • conturarea unei perspective asupra organizării unui eveniment internațional
  • dezvoltarea abilităților organizatorice
  • extinderea rețelei internaționale de prieteni
  • descoperirea importanței vocii tale și în general a vocii tinerilor
  • aducerea experienței în cadrul organizației noastre

RoverReps vor trebui să ia parte la conferințe online și la forumuri în lunile premergătoare evenimentului. De asemenea, pot fi rugați să ia parte la ceremonii sau activități specifice pe durata Roverway 2024.

Costuri:

Suma totală a costurilor nu este alcătuită doar din taxa de participare. De obicei, în pachetul final includem, alături de taxa de participare și transport, și costurile aferente tranzacțiilor bancare (plăți efectuate între ONCR și organizatori), pachetul de contingent (eșarfă, badge și alte materiale care contribuie la formarea unei imagini unitare a contingentului), o contribuție la un fond de urgență (pe care credem că este bine să-l avem și pentru că Cercetașii sunt Gata Oricând, chiar și în fața neprevăzutului) și costurile aferente asigurării de călătorie și sănătate în străinătate, în afara zonei UE.

  • Taxa de participare: aproximativ €410
  • Transport: €300
  • Pachetul de contingent: TBD
  • Contribuție fond urgență: €50
  • Asigurare călătorie: €35

TOTAL: €795

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 15 iunie 2023. În formular vei găsi și detaliile privind rolul și atribuțiile echipei de management a contingentului.

În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 1 an), experiența și implicarea activă în cadrul organizației. Pe baza evaluării răspunsurilor din formular, după ce a trecut termenul limită de înscriere, vom reveni cu un răspuns către toți cei înscriși. Candidații favorabili în urma primei etape de înscriere vor fi invitați la un interviu online pentru a doua etapă a procesului de selecție.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

Roverway 2024 – CMT Contingent Management Team- Norvegia, 22 iulie – 1 august 2024 [DL 15 iunie 2023]

Nume proiect: Roverway North of the Ordinary

Perioada: 22 iulie – 1 august 2024

Locația: Stavanger, Norvegia

Cine poate participa: Lideri și scouteri (cu vârsta minimă de 24 de ani).

Despre eveniment: 

Roverway este un eveniment internațional adresat seniorilor (16-22 ani), cu un program educațional complex și focus asupra progresului personal al membrilor acestei ramuri de vârstă. Evenimentul creează cadrul ideal în care exploratorii și seniorii pot face schimb de experiență, cunoștințe și idei, schimb încurajat prin cele trei obiective educaționale pe care le urmărește. Concret, ele sunt centrate pe crearea liderilor de mâine, pe dezvoltarea mentală și fizică, toate acestea într-un cadru incluziv. 

Ediția din 2024 se va desfășura în Norvegia, participanții pornind, alături de patrulă, într-o rută prin Norvegia – fiecare rută având o temă specifică. Toate acestea vor duce la Stavanger, la campul central. Stavanger este adesea numită „poarta către fiorduri”, iar locația sa pe coasta de vest îi oferă acces la unele dintre cele mai emblematice peisaje din Norvegia.

Organizarea și coordonarea contingentului pentru Roverway reprezintă o responsabilitate importantă. În funcție de dimensiunea contingentului, fiecare organizație selectează o Echipă de Management a Contingentului (CMT – Contingent Management Team)  format dintr-un număr adecvat de cercetași adulți cu experiență corespunzătoare acestui nivel de participare. Aceștia vor acorda asistență membrilor contingentului înainte, în timpul și după încheierea evenimentului.

Informații despre rolul de membru în Echipa de Management al Contingentului (CMT) ONCR la Roverway 2024:

  1. CMT este format din cercetași adulți cu vârsta de minimum 24 de ani la momentul începerii evenimentului și care au cunoștințe și experiență în domenii precum management financiar, transporturi internaționale, asistență pentru tineri, cercetășie la nivel internațional.
  2. CMT este locul adecvat pentru dezvoltarea abilităților următoarei generații de lideri. Vei face parte dintr-o echipă tânără, într-un mediu sigur, în care îți poți testa, îmbunătăți și dezvolta abilitățile de management a oamenilor și a timpului, abilitatea de a soluționa eficient problemele, ascultarea activă, flexibilitatea, crearea de materiale promoționale pentru pachetul de contingent, dar și utilizarea rețelelor de socializare.  Pe lângă toate acestea, membrii echipei de management a contingentului reprezintă ONCR la nivel internațional. 
  3. Membrii CMT vor campa în locația jamboreei, în zona adulților.
  4. CMT-ul contingentului României la Roverway 2024 va fi format din 3-4 persoane, inclusiv Șeful de Contingent (În caz de nevoie, locurile vor fi suplimentate, iar procedura de numire a persoanelor în rol va fi aceeași).
  5. Pot face parte din CMT la Jamboreea Mondială membrii Organizației Naționale ”Cercetașii României” cu vârsta de 24 ani împlinită la momentul începerii evenimentului, cu un nivel mediu sau avansat de cunoaștere a limbii engleze, care au participat la cel puțin un eveniment național și unul internațional și care au vechime în ONCR de cel puțin un an.

Costuri:

Suma totală a costurilor nu este alcătuită doar din taxa de participare. De obicei, în pachetul final includem, alături de taxa de participare și transport, și costurile aferente tranzacțiilor bancare (plăți efectuate între ONCR și organizatori), pachetul de contingent (eșarfă, badge și alte materiale care contribuie la formarea unei imagini unitare a contingentului), o contribuție la un fond de urgență (pe care credem că este bine să-l avem și pentru că Cercetașii sunt Gata Oricând, chiar și în fața neprevăzutului) și costurile aferente asigurării de călătorie și sănătate în străinătate, în afara zonei UE.

  • Taxa de participare: aproximativ €410
  • Transport: €250
  • Pachetul de contingent: TBD
  • Contribuție fond urgență: €50
  • Asigurare călătorie: €35

TOTAL: €745

Profilul membrilor echipei de management al Contingentului

Membrii Echipei de Management al Contingentului (Contingent Management Team/CMT) vor lucra alături de Șeful de Contingent pentru buna organizare și pregătirea contingentului.

Membrii CMT vor avea nevoie de abilități și experiență dintr-o gamă largă de domenii. Cu toate acestea, încurajăm aplicațiile din partea liderilor ce posedă oricare dintre competențele descrise mai jos, dorind să formăm o echipă cât mai diversă. Condiția obligatorie este ca aplicantul să aibă minim 24 ani la momentul înscrierii.

Așadar, pe parcursul procesului de aplicare, trebuie să demonstrezi că:

– Ești organizat și eficient;

– Ai abilitatea de a inspira și îndruma tineri cu vârste cuprinse între 16 și 22 ani;

– Poți jongla cu mai multe task-uri în același timp și poți respecta deadline-uri;

– Ai o gândire inovativă, venind cu idei noi care pot ajuta proiectul să progreseze în mod pozitiv;

– Ai experiență în lucrul cu grupa de vârstă căreia îi este dedicat evenimentul;

– Ești un excelent comunicator, atât verbal, cât și în scris;

– Înțelegi natura multiculturală a Cercetășiei Mondiale și demonstrezi deschidere către toți, indiferent de mediul de – proveniență, etnie, religie sau orientare sexuală;

– Ai competențe de utilizare a e-mailului și a altor mijloace de comunicare;

– Ești motivat/ă și capabil/ă să preiei inițiativa, recunoscând, totodată, limitele autorității tale;

– Ești încântat/ă de experiențele pe care un eveniment internațional le poate oferi tinerilor și adulților participanți;

– Poți face față lucrului în condiții de stres și presiune;

– Poți lucra într-o echipă sau pe cont propriu, în funcție de cerințe;

– Poți coordona o echipă de voluntari direct sau de departe;

– Păstrezi o atitudine pozitivă în ciuda provocărilor pe care le-ai putea întâmpina pe parcursul proiectului;

– Cauți întotdeauna o soluție pentru problemele care pot apărea;

– Îți iei angajamentul de a fi implicat în proiect de la debut până la finalizarea lui;

– Îți păstrezi calmul în situații de criză.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 15 iunie 2023. În formular vei găsi și detaliile privind rolul și atribuțiile echipei de management a contingentului.

În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 1 an), experiența și implicarea activă în cadrul organizației. Pe baza evaluării răspunsurilor din formular, după ce a trecut termenul limită de înscriere, vom reveni cu un răspuns către toți cei înscriși. Candidații favorabili în urma primei etape de înscriere vor fi invitați la un interviu online pentru a doua etapă a procesului de selecție.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

Overture Diversity Networking Meeting 2023 – Finlanda, 19-21 mai 2023 [DL 27 aprilie 2023]

Nume proiect: Overture Diversity Networking Meeting 2023

Perioada: 19-21 mai 2023

Locația: Helsinki, Finlanda

Cine poate participa: seniori, lideri. 

Despre eveniment: Proiectul comun al Regiunilor Europene WOSM și WAGGGS abordează metoda de formare “everybody involved”, astfel că participanții sunt invitați să relateze experiențele proprii din cercetășie relevante temei evenimentului, diversitatea și incluziunea în Organizațiile de cercetași Membre și modul în care acestea sunt gestionate și promovate. Mediul de desfășurare al evenimentului este unul sigur și primitor, astfel încât fiecare participant să se poată simți în largul lui pe parcursul acestuia.

Profilul participantului: cercetași adulți pasionați de domeniul Diversitate și Incluziune, implicați într-o structură locală și/sau națională. 

Costuri: Taxa de participare este de 120EUR. Există posibilitatea cazării din 18 mai, presupunând o taxă extra de 41EUR/pers. Transportul nu este inclus în taxa de participare și este asigurat de fiecare participant.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 27.04.2023. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

Jamboreea Națională din Serbia – Șef de contingent – Zaječar, Serbia, 22-31 iulie 2023 [DL 17 aprilie 2023]

Nume proiect: Jamboreea Națională din Serbia 

Perioada: 22-31 iulie 2023

Locația: Zaječar, Serbia

Cine poate participa: Lideri (cu vârsta minimă de 30 ani). 

Profilul, responsabilitățile și rolul Șefului de contingent se regăsesc în josul paginii, la secțiunea Rolul Șefului de contingent.

Despre eveniment: 

Ajunsă la a 11-a ediție, Jamboreea Națională din Serbia va avea loc în vara anului acesta, promițând o experiență de neuitat pentru participanți. Evenimentul se va desfășura în orașul Zaječar, în estul Serbiei, iar pe durata celor 10 zile participanții se vor bucura de un program divers, acoperind 7 arii diferite de interes. Evenimentul va avea loc într-o pădure, la doar 20 de minute de centrul civic al orașului gazdă.

Limite de vârstă:

  • Șef de contingent: Minimum 30 de ani.
  • CMT: începând cu 19 ani de la momentul începerii evenimentului.

Taxe de participare: 110 EUR

Rolul Șefului de contingent

Profil general: Trebuie să aibă vârsta minimă de 30 de ani și să fi participat în proiecte internaționale. Limba de lucru a evenimentului va fi engleza, astfel că Șeful de contingent trebuie să o cunoască la nivel avansat.

Scop: Șeful de contingent va avea responsabilitatea de a livra această experiență internațională tinerilor cercetași cu vârste cuprinse între 7 și 18 ani, care vor alcătui contingentul ONCR la Jamboreea Naționala din Serbia.

Numit de către: Comisarul Internațional, în urma unei Decizii de Consiliu Director.

Responsabil în fața: Comisarului Internațional și a Directorului Executiv.

Responsabil pentru: Echipa de Management a Contingentului (CMT) și membrii contingentului, inclusiv IST.

Cum aplici:

Detalii privind rolul și atribuțiile Șefului de Contingent se regăsesc aici, alături de formularul necesar pentru a aplica pe această poziție.

Înainte de a aplica, te rugăm să consulți documentul privind clarificarea unor incompatibilități statutare și să te asiguri că nu ți se aplică niciuna dintre situațiile descrise. Totodată, te rugăm să consulți și să ții cont de criteriile generale de selecție și promovare a voluntarilor în ONCR.

Etape cheie:

  1. Atunci când aplici, ai grijă să specifici care sunt competențele și abilitățile care te recomandă pentru acest rol, dar și experiențele similare de care ai avut parte până în prezent;
  2. Verifică-ți e-mailul după această dată, pentru a afla dacă ai fost sau nu selectat. Dacă da, felicitări, urmează interviul alături de Comisarul Internațional și membrii echipei Departamentului Internațional;
  3. Recrutează o Echipă de Management a Contingentului și începe, alături de aceasta, promovarea evenimentului în cadrul organizației;
  4. Formează un contingent, obține validarea Consiliului Director pentru componența acestuia și participă la Jamboreea Mondială 2023.

Din momentul în care un cercetaș este numit Șef de contingent pentru un eveniment internațional, va avea parte de sprijin constant din partea unui membru al echipei Departamentului Internațional. Împreună cu acesta/aceasta, Șeful de contingent va construi și propune un buget și un plan de acțiune, care vor fi validate de către Comisarul Internațional și Directorul Executiv.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la data de 17 aprilie 2023. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minimum trei ani) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

Peace Education Training

Între 21 și 26 martie s-au adunat în Riga, Letonia aproximativ 30 de cercetași activi în cele 6 domenii ale Educației pentru Pace: Diversitate și Incluziune, Dialog, Drepturile Omului, Safe from Harm, Advocacy și Acțiuni Umanitare. Aceștia au luat parte la Peace Education Training și toate cunoștințele pe care le-au acumulat sunt însoțite de un entuziasm molipsitor de a le transmite mai departe și celor dintre noi care nu i-am însoțit în călătorie.

Cercetașii au abordat mai multe subcategorii ale acestui subiect pe parcursul a 5 zile pe care le-au petrecut sub protecția Umbrelei Educației pentru Pace.

Din partea organizației noastre, Paul Pop, Andreea Mîrț și Maria Eremia au fost cei trei participanți care s-au aventurat în această experiență și s-au întors acasă dornici de a ne împărtăși impresiile lor. Îi lăsăm pe ei să vă povestească mai multe.



Paul, C.L. Dej: 

Prin participarea la Peace Education Training in Scouting in Riga am aflat super multe.

Activitățile au fost împărțite în 6 arii: Diversitate și Incluziune, Dialog, Drepturile Omului, Safe from Harm, Advocacy și Acțiuni Umanitare. Pentru fiecare arie am avut activități atât practice cât și teoretice. În principiu, am învățat cum să facem advocacy pentru cauza noastră, cum să purtăm un dialog și cum sa ne implicăm în activități umanitare. De asemenea am avut ocazia sa fiu și eu un advocate și să vorbesc despre propriile mele acțiuni pe plan umanitar la granița cu Ucraina.


Andreea, C.L. Vest Cluj-Napoca:

Ca să rămân în cadrul simbolic, Peace Education Training a fost peste mine una din umbrelele sub care mi-a plăcut enorm să stau, alături de alți 26 de cercetași, GATA ORICÂND să descopere frumusețea și complexitatea diversității și a incluziunii, a dialogului, a drepturilor omului, a acțiunilor umanitare, dar nu numai. Am învățat că această umbrelă nu doar ne protejează, pe noi, în calitate de cercetași, ci e una care poate să crească, să devină mai încăpătoare, odată ce o ducem în comunitățile noastre. Sub umbrelă, apropiați unii de alții, am simțit siguranță, pasiune pentru ceea ce facem în cercetășie, curiozitate și motivație de a face mai mult ca educatori pentru pace. Săptămâna pe care am petrecut-o sub cerul baltic, în Riga, va rămâne cu mine prin poveștile pe care le-am auzit sub umbrelă, prieteniile și conexiunile pe care le-am legat cu ceilalți cercetași și mai ales prin motivația de a împărtăși mai departe valorile care ne leagă și ne aduc împreună ca cercetași. M-am întors acasă cu partea mea de umbrelă, pe care abia aștept să o construiesc și colorez în comunitatea mea și cu încrederea că prin pace putem face lumea un loc mai bun. 


Maria, C.L. Roșu București:

A fost un eveniment internațional foarte frumos unde am cunoscut oameni noi cu perspective diferite de la care am învățat extrem de multe. Am aplicat principiul “learning by doing” pentru a intra mai profund în subiectele abordate. Spre exemplu pe echipe am simulat un model de advocacy care a fost extrem de reușit.  Am avut foarte multe materiale vizuale care au ajutat întregul proces de învățare precum tipurile de management a conflictelor sau cum se ajunge de la diferențe la discriminare. Ne-am și jucat, am avut o seară internațională unde fiecare a adus ceva specific țării de unde vine. Această seară internațională s-a ținut la Latvian Scout House care a fost deschisă recent, cu câteva luni în urmă. ScoutEduHub a fost o inspirație pentru cercetașii din Letonia pentru a-și deschide propriul spațiu unde să facă activități. 




Dacă aceste câteva cuvinte și pozele ți-au stârnit interesul, te încurajăm să nu stai pe gânduri la următoarea oportunitate care se ivește și să te înscrii! Lumea devine un pic mai bună de fiecare dată când facem un pas spre educarea noastră și a celor din jur.

WeAct Forum – Kracow, Polonia, 9 – 13 iunie 2023 [DL 27 martie 2023]

Nume proiect: WeAct Forum

Perioada: 9 – 13 iunie 2023

Locația: Cracovia, Polonia 

Cine poate participa: seniori, lideri.

Despre eveniment: Forumul WeAct este organizat de Regiunile Scout Europa și Eurasia, reprezentând un spațiu interactiv de învățare pentru Organizațiile Membre WOSM și facilitează schimbul de experiență, unelte operaționale, proceduri și practici legate de acțiunile umanitare, marcând finalul parteneriatului Organizației Mondiale a Mișcării Scout cu UNICEF în proiectul UAct: Cercetașii în Răspunsul Umanitar pentru Ucraina. Evenimentul dorește să apropie Organizațiile Membre WOSM de alte organizații umanitare, redefinind astfel răspunsul umanitar condus de tineri.

Programul evenimentului va fi axat pe trei teme: construirea parteneriatelor, managementul voluntarilor și educație pentru acțiuni umanitare, fiind rezervată o zi pentru fiecare temă. Programul va fi o combinație de sesiuni plenare și paralele, centrate în jurul acestor teme principale. Sesiunile plenare vor cuprinde expertiza actorilor implicați în acțiuni umanitare (Organizații Membre de Cercetași, WOSM și organizații umanitare), recunoscând valoarea colaborării transsectoriale în contextul crizei umanitare. Sesiunile paralele vor permite participanților să-și urmeze călătoria individuală de învățare prin selectarea sesiunilor care îi interesează cel mai mult. Aceste sesiuni vor consolida cunoștințele dobândite prin sesiunile plenare.

Profilul participantului: Cercetași care au cel puțin 18 ani la momentul începerii evenimentului și care îndeplinesc cel puțin câteva din următoarele criterii:

  • Cercetași activi la nivel local și/sau național, sau care aparțin de o structură națională legată de Acțiuni Umanitare;
  • Cercetași cu experiență în răspuns umanitar;
  • Cercetași cu un interes sincer pentru Acțiunile Umanitare;
  • Cercetași care s-au implicat în proiectul Solidaritate Ucraina;
  • Cercetași cu abilitatea de a disemina informațiile dobândite în ONCR.

Costuri: Taxa de participare a evenimentului va fi între 200 – 300 EUR.

Taxa nu este încă stabilită, realizându-se eforturi pentru a reduce costurile și a obține granturi pentru a acoperi o parte din costul transportului participanților. Valoarea taxei de participare și disponibilitatea ajutorului financiar pentru transport vor fi comunicate ulterior înscrierii.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 27 martie 2023. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

Wood Badge Training Course la Kandersteg International Scout Centre [DL 2 aprilie 2023]

Nume proiect: Wood Badge Training la KISC

Perioada: 22-26 mai 2023

Locația: Kandersteg International Scout Centre, Elveția

Cine poate participa: lideri.

Despre eveniment: Cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la deschidere, KISC (Kandersteg International Scout Centre) în colaborare cu OMMS (Organizația Mondială a Mișcării Scout) organizează un training Wood Badge care aduce laolaltă cercetași din toată lumea. Limba de lucru va fi engleza. 

Pe parcursul evenimentului, formarea Wood Badge va sprijini dezvoltarea competențelor în următoarele domenii: Scouting Essentials, Leadership and Team Management, Project Management, Communicating Meaningfully, și Adult Development. Tot conținutul oferit va fi adaptat în mod special pentru participanți, luând în considerare diversele lor medii, abilitățile, experiența relevantă, competențele, cunoștințele și pregătirea educațională. Este important de menționat că acest stagiu nu va fi echivalat sau recunoscut la nivel național. 

Obiectivul evenimentului: Obiectivul principal al acestei formări Wood Badge este de a oferi adulților mijloacele necesare pentru a face o contribuție semnificativă la îndeplinirea misiunii scout. Wood Badge este un indicator al nivelului înalt de competențe de formare, sisteme de formare de calitate și oportunități individuale de dezvoltare în cadrul cercetășiei. 

Profilul participantului: Poate participa la eveniment orice lider adult, cu vârsta de peste 18 ani, care poate să comunice bine atât în engleza vorbită, cât și în cea scrisă, și să poată participa la eveniment pe întreaga durată a acestuia. Este important ca participantul să fi parcurs cel puțin stagiile de formare de bază în cazul în care nu are stagiul de formare Wood Badge completat. 

Costuri: Costul evenimentului este de 300 CHF care include toate mesele și activitățile pe parcursul a celor 5 zile. La înscrierea la eveniment participanții trebuie să devină membrii ai Asociației KISC. În funcție de vârstă taxa de membru este 25 CHF (sub 25 de ani), respectiv 50 CHF (peste 25 de ani). Procesul pentru a deveni un membru KISC îl puteți găsi detaliat aici. (insert hyperlink) Transportul nu este inclus în taxă, acesta trebuind să fie acoperit de participant.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 02 aprilie 2023. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail international@scout.ro.

Ce este Asociația KISC?

Asociația KISC a fost înființată odată cu deschiderea Centrului în 1923. Timp de 100 de ani, sute de susținători au devenit membri ai Asociației Kandersteg și au ajutat la crearea unei lumi mai bune, a sustenabilității și a păcii, prin intermediul cercetășiei internaționale. Printre primii membri s-au numărat Baden-Powell și Walter von Bonstetten, fondatorii cheie ai Centrului. Acestora li s-au alăturat oameni precum colonelul Kenneth MacIntosh, un american care a sprijinit foarte mult Centrul, și J.S. Wilson, celebru ca director al Gilwell Park.

Ce înseamnă să fi membru al Asociației KISC?

Să fi membru al Asociației KISC presupune sprijinirea dezvoltării ulterioare a Centrului prin contribuția cu o taxă de membru (membership fee).

Cât costă membership-ul?

Prețurile de membru sunt următoarele: 

  • Youth Membership (sub 25 de ani) – 25 CHF/ pe an
  • Membership individual, companie sau grup – 50 CHF/ pe an 
  • Organizație națională de cercetași – 200 CHF/ pe an  
  • Lifetime Membership – 1500 CHF (o singură plată)

CHF = franci elvețieni

Care sunt beneficiile unui membru KISC?

În calitate de membru, primiți actualizări periodice cu privire la ceea ce se întâmplă la Centru, aveți posibilitatea de a vota și de a candida la alegerile din cadrul Adunării Generale, o noapte gratuită de cazare pe an și acces la merchandise exclusiv pentru membri(tricou, eșarfa). În plus, ajutați la îndeplinirea Viziunii de a crea o lume mai bună, a sustenabilității și a păcii, prin intermediul cercetășiei internaționale.

Care sunt pașii pentru a deveni un membru KISC?

Pentru a deveni un membru al Asociației KISC trebuie să accesați site-ul următor: https://www.kisc.ch/register/membership.

Acolo va fi nevoie să vă creați un cont de utilizator și să trimiteți o cerere online pentru a deveni membru. Plata membership-ului se va face după confirmarea primirii cererii din partea KISC.

European Agora 2023 – Centro Nacional Escutista de Fátima, Portugalia, 12-16 aprilie 2023 [DL 15 martie 2023]

Nume proiect: European Agora 2023

Perioada: 12-16 aprilie 2023

Locația: Centro Nacional Escutista de Fátima, Portugalia

Cine poate participa: seniori.

Despre eveniment: WOSM Europe Agora 2023 este un eveniment organizat de Seniori pentru Seniori. Acest eveniment este structurat în așa fel încât să adreseze situații sau probleme importante din societatea actuală, care să fie relevante pentru generațiile tinere.

Obiective: Până la finalul evenimentului, participanții vor avea șansa să:

  • dezvolte abilități de exprimare a ideilor într-o manieră organizată și să poată planifica proiecte pe tema sustenabilității care ar putea fi implementate în cadrul Centrului Local sau la nivel național;
  • învețe despre diferitele culturi din Europa și despre programele pedagogice de seniori, având ocazia sa împărtășească altora propriile experiențe;
  • realizeze impactul pe care ei – ca tineri îl pot avea asupra multiplelor aspecte ale societății, atât în cercetășie, cât și în comunitatea lor, dând exemple din viața de zi cu zi;
  • participe la activități despre autonomia tinerilor și încurajarea dezvoltării acestora.

Conexiuni cu programul Earth Tribe: Ca parte din programul Earth Tribe, Agora 2023 va avea ca element cheie sustenabilitatea și va include oportunitatea ca participanții să își asume un rol într-un proiect de lungă durată care le va permite să:

  • acceseze sesiuni de formare și suport pentru a defini și livra un proiect local cu tema sustenabilității de mediu, în anul curent;
  • participe la schimburi de experiență pe parcursul evenimentului Kander100;
  • devină o parte a unui grup de tineri în continuă dezvoltare care vizează să facă lumea un loc mai bun.

Profilul participantului: Orice senior din orice organizație cercetășească membră a Regiunii Europene este binevenit să participe la Agora. Participanții trebuie să știe despre programul național pentru seniori din organizația proprie și cum este el implementat. Participantul trebuie să fie, de asemenea, dornic să învețe, să împărtășească experiențe și să fie deschis la a experimenta cercetășia în alte moduri. Abilitatea de a comunica oral și în scris în limba engleză este esențială, întrucât toate atelierele vor fi facilitate numai în limba engleză.

Costuri: Taxa de participare la eveniment este 100EUR, aceasta fiind acoperită prin programul Earth Tribe, finanțat de Erasmus+. Totodată, participanții beneficiază de rambursarea transportului în limita a 200EUR.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 15.03.2023. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

Activist Network: LevelUp Training – București, cu prezență fizică 26-29 Martie 2023 sau online 3-5 și 10-11 aprilie 2023 [DL 19 martie]

Nume proiect: Activist Network: LevelUp Training

Perioade: 26-29 martie 2023, cu prezență fizică obligatorie

sau 3-5 și 10-11 aprilie 2023, cu participare online.

Locația: București, România

Cine poate participa: cercetași tineri cu vârsta între 16-30 de ani.

Ești cercetaș și vrei să pui umărul la crearea unei lumi mai bune? Vrei să devii activist civic, să faci o schimbare pozitivă în comunitatea ta și să creezi conexiuni cu alți tineri activiști? Sau ești un activist care își dorește să descopere instrumente noi pentru implementarea campaniilor de advocacy în România? 

Consiliul Tineretului din România (CTR) organizează un proiect internațional – Activist Network – care își propune să ofere tinerilor cu vârsta cuprinsă între 16 și 30 de ani acces la training-uri de calitate ce au ca scop construirea unei comunități democratice și incluzive în România. Acest proiect face parte din șirul de training-uri locale desfășurate în colaborare cu Forumul European de Tineret (YFJ), alături de Consiliile de tineret din Bulgaria, Cipru, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia, Slovenia și Spania.  

În România, training-ul Activist Network va fi organizat în două sesiuni identice, prima sesiune în format fizic, iar cea de-a doua în format online, fiecare dintre acestea având grupuri diferite de beneficiari. Sesiunea în format fizic va avea loc în București, între 26 și 29 martie, iar cea în format online va fi organizată prin intermediul platformei Zoom, în intervalele 3-5 aprilie și 10-11 aprilie. 

Participarea la Activist Network îți oferă șansa de a urma un training de 20 de ore bazat pe valorile europene ale democrației, implicării civice și dialogului deschis. Acesta reprezintă oportunitatea perfectă de a dobândi competențele necesare pentru a face o schimbare pozitivă în comunitatea ta și a crea conexiuni noi cu alți tineri activiști.

De asemenea, ne propunem ca alături de cercetașii participanți la proiect să creăm o comunitate informală a cercetașilor activiști, cu care să ne întâlnim constant înainte și după eveniment, pentru a putea aduce experiența din cadrul proiectului în organizație.

Ce spui, accepți provocarea?

Pentru mai multe detalii, accesează apelul lansat de Consiliul Tineretului din România.

Profilul participantului: cercetași tineri cu vârsta între 16-30 de ani. Experiența anterioară în activism sau reprezentarea tinerilor nu este necesară.

Costuri: costurile de cazare, masă și de transport pentru training-ul în format fizic vor fi acoperite de organizatori, în limita locurilor disponibile. Participarea online este gratuită.

Dacă ești interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 13 martie 2023. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfă naţională şi cămașă bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.