[APEL ÎNCHIS] International Rover Week: Winter Edition! Kandersteg International Scout Center – Elveția, 29 decembrie 2018 – 5 ianuarie 2019 [DDL 15 noiembrie]

Publicat pe de

Nume proiect: International Rover Week: Winter Edition!
Perioada: 29 decembrie 2018 – 5 ianuarie 2019
Locația:  Kandersteg International Scout Center, Elveția
Cine poate participa: seniori și lideri (cercetași cu vârste cuprinse între 18-26 ani)

@kisc.ch

Despre eveniment: Între 29 decembrie 2018 și 5 ianuarie 2019, la KISC, se desfășoară International Rover Week – ediția de iarnă 2018. Evenimentul aduce împreună seniori din diferite țări pentru a crea împreună o Mini Jamboree permanentă – acesta fiind obiectivul Lordului Baden Powell. Astfel, cercetașii care își doresc să ia parte la zile pline de aventură în Alpii Elvețieni vor avea ocazia și să lege prietenii strânse, făcând schimb de experiență și bune practici atât cu voluntarii Centrului (Pinkies), dar și cu ceilalți participanți. Se va lucra în echipă și se vor organiza ture de săniuș și survival, astfel că se va trăi la maximum experiența KISC. 
Mai mult, seniorii se vor bucura de o priveliște extraordinară la trecerea în 2019: cerul înstelat al Kanderstegului, deasupra Alpilor!

Profilul participanţilor: Seniori sau lideri cu vârste cuprinse între 18 și 26 ani. Participanţii trebuie să aibă cunoştinţe de limba engleză, deoarece aceasta va fi limba oficiala a evenimentului, fiind și de limba de lucru în cadrul centrului scout.

Costuri: Taxa de participare este 400 CHF, în care sunt incluse cazarea, mesele și costul activităților și al festivității de Anul Nou. Acestora se adaugă suma de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Transportul va fi asigurat de către participant.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 15 noiembrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentu informaţii suplimentare poţi consulta site-ul KISC sau îi poţi scrie Andreei, Ambasador KISC al ONCR, la adresa de e-mail: andreea.anghelea@scout.ro.

@kisc.ch


[APEL ÎNCHIS] CMT a 24-a Jamboree Mondială Scout, West Virginia, SUA, 22 iulie – 2 august 2019. DDL: 15 octombrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: 24th World Scout Jamboree – Unlock a New World

Perioada: 22 iulie – 2 august 2019

Locația: Summit Bechtel Family National Scout Reserve – West Virginia, SUA

Site oficial: www.2019wsj.org

Despre eveniment:

Jamboreea Mondială este cel mai important eveniment cercetășesc susținut de Organizația Mondială a Mișcării Scout. Ediția din anul 2019 este co-organizată în premieră de 3 state din America de Nord (Mexic, Statele Unite și Canada) și va aduna la un loc peste 45.000 de cercetașii din întreaga lume, care timp de 12 zile vor sărbători cercetășia în toate aspectele ei și în plinătatea metodei scout.

Jamboreea mondială este o experiență unică prin impactul său multicultural și propune un standard de activități superior campurilor locale sau Jamboreelor Naționale. Este locul ideal pentru a cultiva diversitatea, respectul valorilor personale, spirituale și sociale, prietenia, spiritul aventură și implicarea în comunitate.

Participând la o Jamboree Mondială, ai ocazia să conștientizezi dimensiunea mondială a mișcării cercetășești, să te regăseşti în misiunea și viziunea cercetășiei și să îți defineşti propriul sistem de valori, pentru a putea contribui la crearea unei lumi mai bune.

Organizarea și coordonarea contingentului pentru Jamboreea Mondială reprezintă o responsabilitate importantă. În funcție de dimensiunea contingentului, fiecare organizație selectează o Echipă de Management a Contingentului (CMT – Contingent Management Team)  format dintr-un număr adecvat de voluntari adulți cu experiență corespunzătoare acestui nivel de participare. Aceștia vor acorda asistență membrilor contingentului înainte, în timpul și după încheierea evenimentului.

DE REŢINUT:

1. CMT este format din voluntari adulți cu vârsta de minim 21 de ani și care au cunoștințe și experiență în domenii precum:

  • management financiar
  • deplasări internaționale
  • asistență pentru tineri
  • cercetășie la nivel internațional

2. CMT este locul adecvat pentru dezvoltarea abilităților următoarei generații de lideri.

3. Membrii CMT vor campa în locația jamboreei, în zona adulților.

  • Liderii însoțitori și membrii IST care au fost deja selectați pot aplica pentru o poziție în CMT. Doar în cazul în care vor fi selectați, poziția pentru care au aplicat inițial va fi vacantată.

4. CMT-ul contingentului României la Jamboreea Mondială 2019 va fi format din 4 persoane, inclusiv Șeful de Contingent. Pentru acest eveniment, Șeful de Contingent este Adrian Popescu (Cabana Scout, București).

Seniorii şi liderii cercetaşi interesaţi să aplice pentru această poziţie sunt rugaţi să completeze aplicaţia până la data de 15 octombrie 2018.

Pot face parte din CMT la Jamboreea Mondială membrii Organizației Naționale ”Cercetașii României” care îndeplinesc următoarele condiții:

– au cotizația plătită la zi;

– sunt cercetași activi în cadrul unui Centrul Local, cel puțin în ultimele 6 luni;

– au vechime în ONCR de minim un an;

– au vârsta de minim 21 de ani

– vorbesc limba engleza – nivel mediu  (pe parcursul procesului de selecție va avea loc o discuție, în engleză, cu fiecare participant);

– fac parte din Centrele Locale legal înfiinţate;

– au participat la cel puțin un camp național şi un camp internațional;

– poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej)

Costurile de participare acoperă taxa de eveniment, transportul și reprezentarea / promovarea și se împart după cum urmează:

TAXA DE PARTICIPARE

– 650 USD

TRANSPORT

Aeroportul cel mai apropiat aeroport de locația Jamboreei este Charleston. Costul zborului dus-întors este de aproximativ 1.400 USD.

COSTURI SUPLIMENTARE:

Pentru întâlnirile premergătoare și materialele de contingent: 150 USD

După încheierea înscrierilor și până la plecarea către locația evenimentului, vor avea loc întâlniri de pregătire ale contingentului, la date care vor fi anunțate din timp.

Bani de buzunar, în funcție de posibilități, recomandăm sume între 50 și 400 USD

TOTAL COSTURI DE PARTICIPARE:

2.200 USD, bani care acoperă:

– Transport

– Masa

– Campare

– Program

– Materiale de contingent (reprezentare: ecuson, tricou, eșarfă; promovare: pliante, suveniruri, alimente specific românești)

 

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 15 octombrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro sau wsj@scout.ro

 


STAFF la KISC: VARĂ 2018

Publicat pe de

Au trecut deja două săptămâni de când m-am întors din cel mai frumos și special loc de pe pământ: Kandersteg International Scout Center.

 A fost un proces lung de aplicare și zilele treceau și nu mai primeam un răspuns. În momentul când am aflat că voi face parte din familia de Pinkies, alături de alți 39 Short Term Staff, nu a existat zi în care să nu mă gândesc ce o să fac acolo sau în care să nu mă pregătesc pentru aventura ce urma. Ne-am organizat cu luni înainte creând grupuri pe facebook și snappchat, și chiar un playlist comun. A fost foarte amuzant acum, la final de sezon, să povestim despre etapa de început când ne-am creat o primă impresie despre fiecare pe baza profilului de facebook. 

 Lunile de lungă așteptare au trecut în cele din urmă și pe 8 iunie am călcat pentru prima dată în centru. Și acum îmi aduc aminte când am ajuns în camera Boy Scouts of America și majoritatea fetelor dormeau, iar dimineața toată lumea era liniștită și nu prea vorbeam între noi.  Dar cum altfel să îi cunoști și descoperi pe fiecare pinkie dacă nu în cele două săptămâni de training intens. Eram toți Short Term Staff așa speriați că nu ne vom descurca, dar în același timp eram pregătiți să începem cu adevărat munca. 

 O zi foarte tensionată a fost cea în care am aflat din ce echipă vom face parte pentru restul sezonului. Nu pot exprima energia pozitivă transmisă de o singură foaie A4 pe care scria că am fost aleasă să fac parte din CAMPSITE TEAM. Toți din echipa Campsite eram atât de diferiți și foarte curioși cum ne vom înțelege. Curățatul dușurilor și toaletelor împreună, reciclarea, tăiatul lemnelor, reparațiile și chiar după amiezile în care ne relaxam împreună asteptând ora cinei, toate acestea ne-au făcut să devenim cea mai frumoasă și unită echipă a sezonului, și nu afirm doar eu asta. 


 Râsetele, abundența de emoții, aventurile, adrenaliana pură, prieteniile legate, voluntariatul și, bineînțeles, cercetășia sunt doar câteva cuvinte care pot descrie vara aceasta. Chiar dacă numai vizitezi centrul pentru câteva zile sau vrei să fii voluntar pentru trei luni (sau chiar ani), acest loc devine mai multe decât un centru scout între frumoșii Alpi- devine o a doua casă.

 Am fost cu adevarat în largul meu și unul din lucrurile importante pe care le-am învățat la KISC (și lista este lungă) este că fiecare secundă trăită trebuie folosită pentru a învăța un dans nou, pentru a merge la piscină în 30 de minute sau doar pentru a avea o seară între fete cu clătite.

 Trezindu-mă timp de 3 luni la KISC înconjurată de oportunități, prieteni și cercetășie, am învățat cum să fac mai mult decât să exist.

                                                             Ana Iulia Vătău – Cabana Scout București  


[APEL ÎNCHIS] The Academy 2018, 30 octombrie – 4 noiembrie 2018, Skopje, Macedonia. DDL: 1 octombrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: The Academy 2018

Perioada: 30 octombrie – 4 noiembrie 2018

Locația: Skopje, Macedonia

Cine poate participa: Membri implicați la nivel național (Consiliu Director, Echipe Executive)

Despre eveniment:

Evenimentul a fost conceput pentru a oferi participanților oportunități de formare de specialitate în ceea ce privește obiectivele și prioritățile Regiunii Europene Scout, creând totodată o platformă pentru networking utilă și eficientă.

Evenimentul este structurat pe 5 arii diferite:

  • învățare și inovare;
  • impact social, organizații sustenabile;
  • leadership și managementul adulților;
  • comunicare.

Participanții sunt încurajați să se înscrie la mai mult de o opțiune dintre cele cinci pe parcursul sesiunilor, realizându-și un plan personalizat de formare în funcție de poziția pe care o ocupă în organizație.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie un membru activ al organizației la nivel național, să cunoască limba engleză la nivel avansat și să fie disponibil să întoarcă în organizație experiența acumulată pe parcursul evenimentului.

Costuri:

Taxa de participare este redusă prin intermediul a două linii de finanțare diferite (Erasmus+ și Leadership Training Fund), de la 320 EUR la 30 EUR, reducere disponibilă pentru doi participanți. Aceasta include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. La această sumă se adaugă 10 EUR pentru Departamentul Internațional. Costurile pentru transport se decontează în limita a 340  EUR/participant, pentru doi participanți, calculându-se în baza rutei celei mai scurte.

Cazarea și activitățile vor avea loc la Hotel Continental din Skopje, Macedonia.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 octombrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Conferința Mondială a “Ambasadorilor pentru Dialog Inter-religios”, 4 – 8 noiembrie 2018, Hammamet, Nabeul, Tunisia. DDL: 20 septembrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: The World Conference on “Ambassadors for Inter-Religious Dialogue”

Perioada: 4-8 noiembrie 2018

Locația: Hammamet, Nabeul, Tunisia

Cine poate participa: membri activi, implicati in latura spirituala a cercetasiei, persoane interesate și implicate în acest domeniu

Despre eveniment:

Evenimentul isi propune sa faciliteze adoptarea Dialogului Inter-religios in programul cercetasesc pentru a intari comunicarea dintre culturi si pentru a cultiva aceasta comunicare in randul tinerilor, invatand sa accepte diferentele celorlalti. De asemenea, se urmareste dezvoltarea unor instrumente si materiale care sa ajute liderii sa comunice cu persoanele de alta religie in baza discutiilor despre experientele celorlalti in parcurgerea acestei probleme.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie implicat si interesat de aspectul spiritual al cercetasiei și să cunoască limba engleză.

Costuri:

Taxa de participare este de 250/300 EUR (în funcție de tipul de cazare), căreia i se adaugă contribuția de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Aceasta include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. Transportul nu se decontează.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 20 septembrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Fundraisers’ Network Meeting, 16 – 19 noiembrie 2018, Braga, Portugalia. DDL: 10 octombrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Fundraisers’ Network Meeting

Perioada: 16-19 noiembrie 2018

Locația: Braga, Portugalia

Cine poate participa: membri ai Consiliului sau membri ai Echipelor Naționale, persoane interesate și implicate în acest domeniu

Despre eveniment:

Organizat de Regiunea Europeană, evenimentul oferă oportunitatea organizațiilor și asociațiilor cercetășești să împărtășească informații referitoare la fundraising, bune practici, provocări pe care le-au depășit și dificultățile pe care le-au întâmpinat, cu o focalizare asupra subiectului de crowdfunding. Evenimentul își propune să fie o platformă de schimb de informații constant prin care participanții să descopere și să ofere soluții pentru problemele întâlnite în această arie, descoperind cu această ocazie și noile oportunități de finanțare europene (noul program Erasmus+, European Solidarity Corps, Programul de Drepturi și Valori etc.). De precizat că acesta nu este un eveniment de training, ci unul în care comunicarea dintre participanți va ține loc de trainer, participanții fiind invitați să învețe unii de la alții.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie implicat direct în procesele decizionale la nivelul organizației cu privire la finanțări (membru în Consiliu sau membru al Echipelor Naționale) și să cunoască limba engleză.

Costuri:

Taxa de participare este de 200/240 EUR (în funcție de tipul de cazare), căreia i se adaugă contribuția de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Aceasta include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. Transportul nu se decontează.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 20 septembrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Training Course – Learning by Playing, 3 octombrie 2018 – 9 octombrie 2018, Hostalets de Pierola, Catalonia. DDL: 1 septembrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Learning by Playing

Perioada: 3 octombrie 2018 – 9 octombrie 2018

Locația: Hostalets de Pierola, Catalonia, Spania

Cine poate participa: lucrători de tineret și lideri

Despre eveniment: Learning by Playing a apărut în urma nevoii grupurilor locale și internaționale de cercetași de a crea jocuri atât distractive cât și educaționale. Acesta oferă participanților un context în care aceștia pot învăța cum să construiască jocuri eficiente prin care pot lăsa o amprentă asupra tinerilor cu care lucrează.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie lideri, facilitatori sau care lucrează în mod direct cu tinerii, să fie deschiși și să cunoască limba engleză. Trebuie să aibă peste 18 ani și să fie dispuși să participe la activități, care pot depăși 8 ore pe zi.

Costuri:

Taxa de participare la eveniment este de 20 EUR. Costurile transportului se decontează în cuantumul maxim de 360 EUR. La acestea se adaugă taxa de 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 septembrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


Vară 2018: Noi am fost la KISC!

Publicat pe de

Sunt doar câteva motive pentru care orice cercetaș își dorește să meargă cel puțin o dată în viață în Elveția, la Centrul Cercetășesc Mondial din Kandersteg (KISC), dar o dată ajuns la centru găsești o mulțime de motive să te reîntorci.

În această vară o patrulă de exploratori din CL Roșu, împreună cu liderul lor, au pornit să cutreiere munții elvețieni și să descopere KISC. Mai jos regăsiți poze și testimoniale din partea exploratorilor, iar AICI o recomandare din partea Emiliei, lider însoțitor, pentru cei care doresc să meargă la Kandersteg.

TUDOR TEODORESCU , explorator CL Roșu,  patrula “Lupii neînfricați“

În cadrul campului desfășurat la KISC, spiritul Scout este pus pe prima poziție, întrucât este o experiență ce este oferită de cercetași pentru cercetași. Toți cei care lucrează acolo vin din pura dorință de a socializa cu alți cercetași din întreaga lume, astfel în niciun moment nu am simțit că cei din jurul meu fac altceva decât ce își doresc cel mai mult.

Am descoperit că a fi cercetaș înseamnă, in fapt, capacitatea fiecăruia să facă parte într-un lucru mai mare, mai întreg. Fiecare activitate din KISC lucra cu întreaga patrulă, nimeni nu a fost exclus. După cină, aveai oportunitatea de a vorbi cu celelalte patrule din alte colțuri ale lumii. Fiecare dintre noi ne-am construit un fel de “rețea internațională” de prieteni, lucru exclusiv unui camp international. Momentul de maxima trăire l-am avut in seara pe care am petrecut-o împreună cu un grup de italieni. Deși nu vorbeau engleză, am reușit să ne înțelegem, astfel am dansat și cântat fără nicio reținere preț de câteva ore bune, in final arătându-le și câteva cântece românești, ce au fost foarte bine primite.

Din cele 7 zile petrecute în KISC, 4 le-am rezervat hike-urilor. Deși nu au fost, după părerea mea, trasee ușoare, lucrul care m-a determinat să merg mai departe au fost peisajele, ce se înfrumusețau pe măsură ce urcam mai mult. Dacă mi-ar fi zis cineva acum câțiva ani că voi ajunge să înving Alpii elvețieni, nu l-aș fi crezut. Am reușit să îmi întrec limitele, fără ca acest lucru să îmi epuizeze toate resursele fizice și psihice.

Întregul camp este o experiență unică, din care am extras doar momente minunate de înțelegere reciprocă și distracție. Sunt sigur că nu o să uit niciodată de KISC și, totodată, o să îmi reamintesc mereu de toți oamenii cu care am avut oportunitatea sa fac cunoștință.

ANDREEA BUNEA, CL Roșu

Plecarea la centrul internațional de cercetași din Kandersteg a fost o experiență ce a oferit câte puțin din toate. Am învățat multe despre mine, despre cei din echipa mea și despre cercetași din toate colțurile lumii pe parcursul acestei aventuri. Am învățat că îmi pot depății limitele, că pot fii răbdătoare, că pot să ajut mai mult de cât o fac de obicei, dar și că mai am multe de schimbat la mine.

       Din punct de vedere social, ne-am distrat cu cercetași de peste tot din lume, am făcut schimb de impresii, schimb cultural, și am învățat ceva de la fiecare, cum ar fi să fim mai organizați și mai darnici. Toate acestea nu se puteau desfășura fără spiritul cercetășesc, prin care am învățat să ne ajutăm, să ne așteptăm camarazii și să avem încredere în ei.

        Am avut ocazia de a petrece puțin timp din programul nostru și cu voluntarii de la KISC, pe care i-am ajutat cu drag și cărora le datorăm foarte multe mulțumiri pentru munca depusă, căci datorită lor experiența noastră a fost completă. Provocarea fizică pe care o impune această excursie în Alpi nu este pentru oricine, din perspectiva mea traseele fiind destul de grele,  însă cei care reușesc să atingă scopul final caștigă răbdare și încredere în sine, învățând că ai nevoie de timp pentru a ajunge la un obiectiv înalt.

 Voi reflecta asupra momentelor în care deși ne era greu, am ales să mergem mai departe și nu am regretat, asupra persoanelor pe care pentru o perioada scurtă de timp le vedeam și le salutam în fiecare zi, și nu în ultimul rând, asupra peisajelor rupte dintr-un paradis pe care acest oraș ni le-a oferit. M-aș întoarce cu drag la KISC pentru a trăi din nou această experiență, nu numai în calitate de cercetaș, dar și ca voluntar.

TEODOR CÎRSTOCEA – explorator CL Roșu, patrula “Lupii neînfricați”

Pentru mine de neuitat în săptămâna petrecută la  Kandersteg a fost ca  cercetașii veniți din toate colțurile Pământului erau nerăbdători să își arate prietenia față de grupul nostru. Primii care ne-au abordat au fost cercetașii americani din Uttah alături de care am petrecut clipe de neuitat, atât la KISC cât și la Oeschinenhutte. Fotografia cea mai neobișnuită nu îi reprezintă pe ei, ci rucsacii lor aliniați intr-o ordine desăvârșită, chiar înainte de plecare. Am înțeles că “Scouts for Boys” sunt într-adevăr GATA ORICÂND !!!

 

 Nu voi uita căldura sufletească de care m-am simțit înconjurat timp de o săptămână la KISC.

Mulțumim lui Russ și lui Tom pentru Hike-uri memorabile, pentru încurajări și încredere. Fără ei , The Pinkies, nu am fi ajuns la Bunderspitz 2546 m și nici la vârful Gällihore, 2248 m! Am fost bucuros să aflu că din echipa de “Pinkies” fac parte și 3 cercetaşi români: Diana, Ana şi Adriana. Felicitări pentru munca pe care o faceți în fiecare zi!!!

Ca ultim lucru, mi-am dat seama că cercetășia te învață să-ți depășești limitele, iar uneori frica în fața furiei naturii. (Seara internațională din 20 iulie a fost întreruptă de o ploaie violentă, cu grindină, cum eu nu am mai văzut. Cercetașii au reușit să se pună la adăpost în siguranță!

          KISC este locul de vis al fiecărui cercetaș, iar mie mi s-a împlinit acest vis…

 


O vizită la KISC începe cu un an înainte!

Publicat pe de

EMILIA Cirstocea, Lider Exploratori – CL Roșu București

Aventura noastră cercetășească din săptămâna 15-20 iulie 2018, a început imediat după ROJAM , cînd, făcând bilanțul anului cercetășesc 2017,  al împlinirilor și al lucrurilor care trebuie aduse la un alt nivel în CL Roșu, am planificat vizitarea KISC (Kandersteg International Scout Centre).  Părea mai mult un vis decât o realizare posibila …  Atunci am întâlnit-o pe Andreea Anghelea, întoarsă de curând de la KISC unde petrecuse jumătate de an ca “Pinkie”. Ei îi datorăm succesul acestui camp internațional pentru ca ne-a informat, ne-a  încurajat , ne-a sfătuit și susținut în pașii care au urmat. Am apreciat munca ei de AMBASADOR KISC și acum ne alăturăm și noi prin modesta noastră experiență celor care pot oferi un sfat bun!

Cunoscut fiind faptul că Elveția este o țară “very expensive”, teama de a nu putea estima corect costurile pentru o săptămână la KISC ne-a cam descurajat la început. Am urmat pașii importanți : constituirea grupului dispus să plece, asumarea de roluri  fiecaruia pentru a comunica cu Pinkies de la KISC,  rezervarea  locuri în cabană, biletele de avion Buc. –Milano, biletele de tren pe ruta Milano-Domodossolla și retur.

          Am ales să nu stăm la cort, având în vedere complicațiile privind transportul materialelor, dar și vremea posibil neprielnică, soluția cea mai …comodă, care s-a dovedit și cea mai potrivită grupului nostru a fost cazarea la “OLD CHALET”. Trebuie să se știe că starea de curățenie impecabilă, apa caldă în permanență și promptitudinea echipei administrative ne-a uluit .EXCEPȚIONAL raportul calitate preț!!!  Cercetașii români au privilegiul de a fi cazați cu o reducere substanțială, de 50%  la cazare.

Revăzând acum lista cheltuielilor, apreciem în plus fi-e-care sfat prețios primit din partea Andreei, sfat necesar pe care l-am urmat întocmai.

Poate că analiza de preț de mai jos va ajuta alți cercetasi români să ajungă acolo, împlinindu-și un vis considerat imposibil. Le urăm succes și suntem GATA ORICÂND să le împărtășim din experienta traita!

Calendarul pregătirilor noastre a arătat așa:

PerioadaActivitatePreț
Sept. 2017–          confirmarea rezervării locurilor la cabana (Old CHALET = 6 nopți cazare) în perioada disponibilă (15-20 iulie 2018) 
Oct. 2017–          Bilete avion procurate din timp (Ruta Buc. –Milano și retur)151 euro/pers., inclus bagaj cală

+5euroX2=transport Aeroport Bergamo-Gara Milano-Centrale.

Noiembrie-martie–          Întâlniri ale grupului și discuții la telefon cu Andreea Anghelea privind:  tipul de activități  pentru care urma să facem  booking-ul,  dificultatea traseelor,  variantele de mâncare pe care urma să le alegem.

–              Am optat pt. MD si CINA pt. a face cât mai multe trasee și s-a dovedit alegerea cea mai bună!!!

 ECONOMII   +

Fundrasing

          =

 

EXCHANGE

1 martie 2018–          Booking-ul activităților KISC  (vezi broșură site KISC) 
aprilie 2018–          confirmarea tuturor ACTIVITĂȚILOR ALESE  și PRIMIREA NOTEI de plată (care include mic dejun și cina , cf. alegerii noastre ).215 CHF/pers
 1 mai 2018–           Rezervare online pentru tren Milano –Domodossola-Brig –Kanderstag și retur, (*nefiind posibil acest lucru inainte. )120Euro/pers.

 Cheltuieli  obligatorii cu actele necesare ieșirii din țară: aprox. 200lei/300lei

– Pașaport (temporar) = 100lei (se poate călători și cu CI)

– Asigurare minor/adult =24 lei/36 lei

– Procura notariala /minor = 50-60lei

– Materiale promo cercetășești (seara internațională) = eșarfe, badge-uri, prod. tradiționale (după posibilități)

·         SUMA TOTALĂ:

aprox.  271 euro + 215 CHF + 10 euro + 200lei/300lei                                     = 570 euro

+ Bani de buzunar  (Scout SHOP-KISC) = 200CHF

 

 

CE NE-A OFERIT ACEASTĂ EXPERIENȚĂ SCOUT?

  1. Trăirea efectivă și continuă la KISC a stării de a fi cercetaș, în spiritul valorilor scout,  alături de alți tineri sau adulți asemenea nouă,  veniți aici din toate PĂRȚILE LUMII: America /Alaska,  Australia, Franța, Italia sau Elveția.
  2. Curiozitatea și răbdarea de a ne DESCOPERI CULTURA, TEMPERAMENTUL , DE A NE ASCULTA fiecare poveștile de cercetași. (Ex. Schimbul de însemne cercetășești, cântatul împreună “La multi ani!” fiecare în limba sa, dar toți într-un glas la Seara internațională)
  3. Descoperirea în fiecare zi a unui aspect de viață specific Confederației Elvețiene care îți arată că bunăstarea unei nații se clădește doar pe MUNCA ASIDUĂ, RESPECT al TRADIȚIILOR și VIZIUNEA LUCRULUI BINE FĂCUT, neuitând niciodată nevoile firești de viață  ale semenilor  ( ex. Trenurile transportă mașinile cetățenilor  spre locurile de destinație pentru a reduce poluarea, pentru a câștiga timp;  gunoaiele sunt obligatoriu selectate, activitate încurajată și la KISC , se vede clar că  există un consum  efficient al resurselor naturale căci lemnul și piatra sunt soluția viabilă a acestui habitat, întreținere admirabila a infrastructurii, POTECILE montane  sunt perfect întreținute prin serviciul comunitar și prin voluntariat, respectul  față de tradiție , vizita la Kaserie, la 1980 m altitudine oferindu-ți dovada clară a corectitudinii fiscale, respectul față  de proprietatea individuală și, mai presus, față de OAMENII care rămân în comunitate și după ce vârsta le reduce din forța de a fi activi social etc.)
  4. Bucuria de a păși pe urmele lui B.P., de a da timpul înapoi și a înțelege dimensiunea actuală a  Mișcării Scout și potențialul de schimbare prin găsirea de soluții problemelor globale .
  1. Performanțele fizice din timpul hike-urilor, profunzimea trăirilor, autocunoașterea și empatia. (ex. Curajul nebănuit ne-a condus spre înălțimi pe trasee de dificultate 2, de un pitoresc care îți taie respirația)
  2. AVANTAJUL de a pleca de la KISC cu un reper  valoros  al Mișcării Scout  -DISCIPLINA –  care te va ajuta în ceea ce faci ca cercetaș , odată întors în centrul tău local. 

Pentru toate acestea , BUCURIA mea a fost deplină!


[APEL ÎNCHIS] Workshop – Contact Improvisation, 24 octombrie 2018 – 1 noiembrie 2018, SCENES centre Kaprálův Mlýn. DDL: 16 iulie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Keep in contact!

Perioada: 24 octombrie 2018 – 1 noiembrie 2018

Locația: SCENES centre Kaprálův Mlýn, Cehia

Cine poate participa: lideri și facilitatori

Despre eveniment: Contact improvisation promovează comunicarea prin mișcare și dans, conectarea atât cu noi înșine, cât și cu ceilalți. Workshopul în care puteți avea contact cu acest tip de educație non-formală are loc în Cehia, în centrul educațional Kaprálův Mlýn, la 30 de minute de Brno, oraș studențesc.

Activitățile abordează subiecte precum trecerea de la respirație la mișcare, tehnici de bază în improvizația de contact, centrarea corp-minte, mișcare autentică, jam sessions, aplicarea în lucrul cu tinerii.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie lideri sau facilitatori, să lucreze în mod direct cu tinerii, să fie deschiși și să cunoască limba engleză.

Costuri:

Taxa de participare la eveniment este de 70 EUR (excepție fiind cei aflați în cazuri sociale deosebite). Ca proiect Erasmus+, voluntarilor li se asigură cazarea și activitățile. Transportul se decontează în limita a 275 EUR. La acestea se adaugă taxa de 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 16 iulie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro