Ce este iScout?

Publicat pe de diana pal

iScout este un eveniment online internațional, destinat cercetașilor cu vârsta peste 16 ani. Iată ce au avut de zis despre eveniment câțiva cercetași care au luat parte la ultimele ediții:

“Prima activitate la care am participat cu cercetașii, în 2020, a fost iScout, iar de atunci acest eveniment mi-a rămas extrem de drag. Ediția din 2024 a venit cu provocări super distractive, inspirate din tendințele momentului de pe internet, iar seara a fost, ca de obicei, plină de râsete și voie bună. Provocarea mea favorită a fost cea în care a trebuit să facem un video în oglinda și poza în care stăteam unul pe capul celuilalt. Acest tip de evenimente ne aduce mai aproape și consolidează prietenii. Îl aștept cu nerăbdare în fiecare an!”

– Alexia, CL Licos Timișoara

“La ultima ediție de iScout a fost extrem de fain pentru ca am putut să lucrez împreună cu colegii mei și să concurăm împotriva altor centre din țară și din lume.”

– Mihnea, CL Licos Timișoara

“Eu sunt Modan și până acum am participat la 5 ediții de IScout. Pot să zic că e o experiență inedită pe care o aștept în fiecare an. Un sâmbure de nonconformism chiar și la standardele cercetășiei.

Un concurs care îți testează imaginația dar și capacitatea de a căuta informații – de la a recrea imaginile de pe albume pe o felie de pâine la a te uita la Netflix în stația de autobuz, la a căuta în disperare o intersecție din Norvegia, la a afla unde a murit Internet Explorer, de la a te pune lângă tot ce îți iei în camp la a vedea câți încăpeți într-un cadru de ușă unul peste celălalt.Anul ăsta din păcate este ultima ediție.

Considerați acest mesaj o provocare personală de la mine pentru voi. Făceți-vă echipă, înscrieți-vă, distrați-vă, dar dați tot ce aveți mai bun în voi. Vreau să văd cine ajunge cel mai sus!”

– Modan, CL Vest Cluj-Napoca

“Cu toate că istoria mea în cercetășie începe acum 2 ani, suficient timp cât să mă familiarizez cu tot ce înseamnă a fi cercetaș, încă mă regăsesc învățând lucruri cu totul noi din pură impulsivitate, plictiseală sau curiozitate. Tot același caz a fost și anul trecut când am participat la prima mea ediție de IScout.

Cu toată sinceritatea pot spune că așteptările mele erau aproximativ sub nivelul mării. Și cu toată sinceritatea recunosc că intuiția mi-a fost complet spulberată de tot ce a însemnat seara aceea. Mental m-am pregătit să fac aceleași provocări pe care le întâlnești în toate jocurile de petrecere. Ei bine, în momentul în care am citit că vom fi obligați să jucăm Tetris cu mobila, fiecare prejudecată a fost dezasamblată și pierdută printre zecile de obiecte luate de la locul lor pentru a construi cel mai haotic photo booth pe care l-am văzut vreodată.

Strategia pe care am plănuit-o a fost simplă: Facem cât mai multe provocări, începând cu cele mai simple. Problema era că până și cele mai banale implicau proiecte de renovare a gresiei din baie, prăbușirea unei nave spațiale pe lună sau un grad de coordonare și de colaborare pe care niciunul dintre noi nu îl deținea. Și, pe lângă toate tentativele nereușite, reluate, eșuate din nou și din nou, ni se punea sare pe rană prin toate dovezile foto și video pe care trebuia să le facem. Era ca și cum ne-am fi documentat pierderea ultimului fir de demnitate pe care îl mai aveam cu cercetașii, o mărturie a lipsei de talent pe care am demonstrat-o.

Cel mai liniștitor moment al întregii seri a fost cel în care cronometrul s-a oprit și am terminat știind că s-a făcut tot ce se putea. Ne puteam întoarce toți acasă, așa cum ar spune spartanii, sub scut, ca niște campioni veniți de la bătălia existenței lor.

Ei bine, liniștea noastră s-a terminat la vederea unei provocări surpriză: Spălătorie Auto. Reziliența și ambiția ne curg prin sânge, așadar nu exista niciun motiv pentru care să nu încercăm să ne întemeiem o întreprindere improvizată destinată vehiculelor. Nici cele 2 grade care se resimțeau afară, nici oboseala de la ora 01:00 dimineața nu erau motive pentru care să nu continuăm a lupta, nu pentru sine, ci pentru colonia locală a tinerilor gata mureșinizați.

Cu toate că la început a fost dificil să ne obișnuim cu regulile pe care le aveam de urmat și cu diversitatea provocărilor, am dezghețat cu toții cea mai creativă și energică parte din noi și am încercat să facem din fiecare punct al listei o amintire frumoasă. Iar acum, cel puțin pentru mine, IScout rămâne o amintire dragă, dovada faptului că imprevizibilitatea este de mii de ori mai amuzantă decât rutina.”

– Maria, CL Târgu Mureș


Andra Dediu se alătură Regiunii Europene ca parte a echipei Membership Development team

Publicat pe de diana pal

Andra (CL Nord Cluj) s-a alăturat echipei Membership Development din structura Regiunii Europene Scout, sprijinind inițiative de creștere precum SYSPUC – proiect pentru implicarea tinerilor din comunități subreprezentate, GPP – Growth Potential Project (proiect din care și ONCR face parte de câțiva ani și prin care am primit sprijin pe direcțiile dezvoltării organizaționale, management și guvernanță) și multe altele. Contribuția ei va fi esențială pentru proiecte cheie ale mișcării în Europa și ne bucurăm pentru reușitele ei.

Felicitări, Andra! și mulțumim că servești mișcarea cercetășească.


Long Term Staff la Kandersteg International Scout Centre [DDL 15 ianuarie 2025]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: Long Term Staff la Kandersteg International Scout Centre

Locația: Kandersteg International Scout Centre (KISC), Elveția

Cine poate participa: seniori, lideri, scouteri

Despre eveniment: Kandersteg International Scout Center din Elveția a deschis aplicațiile Long Term Staff pe timpul verii. Dacă vrei o nouă provocare care îți va oferi oportunitatea de a trăi între 4 și 7 luni în inima Alpilor, înconjurat de cercetași din toată lumea și de a petrece într-un cadru feeric, aceasta e oportunitatea pentru tine!

Pozițiile deschise și perioadele de voluntariat:

Assistant Guest Services Director (01.05.2025 – 31.08.2025)

Campsite Manager (01.05.2025 – 30.09.2025)

Campsite Assistant (01.05.2025 – 31.08.2025/30.09.2025)

Catering Assistant Summer (01.05.2025 – 31.08.2025/ 30.11.2025)

House Assistant Summer (01.05.2025 – 31.08.2025)

Reception Assistant Summer (01.05.2025 – 31.08.2025)

Programme Administration Assistant Summer (01.05.2025 – 15.09.2025)

Shop Assistant (01.05.2025 – 31.08.2025)

Hut Warden (01.05.2025 – 30.09.2025)

Mai multe detalii despre pozițiile libere găsești aici.

Profilul participanţilor: Pentru a deveni staff este necesar să fii membru ONCR cu cotizația plătită la zi, să ai 18 ani împliniți, să cunoști limba engleză și să poți motiva ce abilități sau competențe te vor face să fii remarcat la Kandersteg. Foarte important: participanții trebuie să aibă disponibilitatea de a fi prezenți de la începutul și până la finalul sezonului.

Beneficii: 

Formare în vederea ocupării unui post adecvat

Toate mesele la Centru, atât în timpul serviciului, cât și în zilele libere

2 zile libere pe săptămână

20 de zile de concediu de odihnă pe un contract de 12 luni, doar pentru contractele mai lungi de 6 luni

Bani de buzunar începând de la 400 CHF pe lună

Administrarea permiselor de muncă

Reduceri la KISC și la unii dintre furnizorii lor (activități, echipamente…)

Wifi gratuit în centru și în spațiile de cazare LTS

Costuri: Participantul va suporta atât costul transportului, cât și al cheltuielilor personale de pe întreaga durată a șederii sale. Cazarea, mesele și orice alte necesități sunt asigurate de către organizatori.

IMPORTANT: Dacă eşti interesat(ă) de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici înainte de trimite aplicația ta organizatorilor. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La oportunitățile internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare ne poți scrie la adresa international@scout.ro sau Dianei Pal, PR&Marketing Manager la KISC în cursul acestui an.


Un nou an de evenimente internaționale

Publicat pe de diana pal

La mulți ani și la cât mai multe evenimente internaționale reușite! Urarea vine târziu, dar asta pentru că a călătorit de la Kandersteg International Scout Centre, unde are loc International Rover Week 2025. Printre cei 38 de participanți se regăsesc Căsăndroiu Ioana (CUB), Mîrț Andreea (Vest), Constantin Cătălina-Viviana (Licos).

S-a sărbătorit cu cozonac, discuții despre acțiuni de mediu și multe prietenii internaționale legate.


Short Term Staff vară 2025 – Kandersteg International Scout Centre, Elveția [DDL: 27 decembrie 2024]

Publicat pe de diana pal

Nume proiect: Short Term Staff at Kandersteg International Scout Center

Locația: Kandersteg International Scout Center (KISC), Elveția

Cine poate participa: seniori, lideri, scouteri

Perioadă/sezon: Vară 2024: 4.06–1.09.2025

Despre eveniment: Kandersteg International Scout Center din Elveția a deschis apelul pentru Short Term Staff pentru sezonul de vară 2025. Dacă vrei o nouă provocare care îți va oferi oportunitatea de a trăi timp de 3 luni în inima Alpilor, înconjurat de cercetași din toată lumea și de a petrece într-un cadru feeric, aceasta e oportunitatea pentru tine! Vara este cel mai aglomerat și plin de energie sezon la KISC. Voluntarii care se alătură echipei aplică pentru a lucra într-una dintre cele trei arii principale ale centrului: Programme, Shop/Catering, House/Campsite.

De ce voluntar la KISC? Poți afla mai multe aici. Dacă ai întrebări cu privire la experiența de voluntariat, sau specific sezonul de vară la KISC, îi poți scrie și Dianei Pal, PR & Marketing Manager la KISC anul acesta.

Profilul participanţilor: Pentru a deveni staff este necesar să fii membru ONCR cu cotizația plătită la zi, să ai 18 ani împliniți, să cunoști limba engleză și să poți motiva ce abilități sau competențe te vor face să fii remarcat la Kandersteg. 

Foarte important: participanții trebuie să aibă disponibilitatea de a fi prezenți fizic pe tot parcursul sezonului, de la început și până la final. 

Costuri: Participantul va suporta atât costul transportului, cât și al cheltuielilor personale de pe întreaga durată a șederii sale. Cazarea, mesele și orice alte necesități sunt asigurate de către organizatori.

IMPORTANT: Dacă eşti interesat(ă) de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici. Procesul de selecție final va fi realizat de către un grup de voluntari ai centrului.

De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La oportunitățile internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare poţi consulta site-ul KISC sau ne poți scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Daniela Stroia este coordonatorul Overture Diversity Network 2025

2025 se anunță a fi un an al evenimentelor și acțiunilor internaționale. De aceea ne bucurăm că vom fi gazdele evenimentului Overture Diversity Network Meeting. Astăzi anunțăm că a fost numită în rolul de coordonator al evenimentului Daniela Stroia, fost participant la ultimele două ediții. Daniela va lucra cu o echipă de tineri în organizarea evenimentului. Vom lansa un apel pentru a face parte din echipă în prima parte a anului viitor.

Mă numesc Daniela Stroia, fac parte din  Centrul Local bleuMarin Constanța și pot spune cu toată convingerea: Cercetășia mi-a schimbat viața!

Sunt membru în Consiliul Centrului Local, în Echipa Națională de Formare și consultant WOSM în aria de Diversitate și Incluziune. 

Fac parte dintr-o familie de 5 cercetași: un lupișor, un temerar, un explorator și 2 lideri.

În luna mai 2023, apoi în iunie 2024, am participat la evenimentul Overture Diversity Network Meeting. Încă din prima zi m-am bucurat să aflu că grupul de organizare al rețelei de diversitate își dorește foarte mult să aducă evenimentul mai aproape de Europa Centrală și de Sud – Est, mai precis în România. 

Proiectele și inițiativele prezentate în cadrul celor două ediții ale Overture Diversity Network m- au făcut să înțeleg cât mult ar beneficia cercetășia din România dacă următoarea întâlnire ar fi in țara noastră.

Sunt onorată să fac parte, în calitate de coordonator, al echipei de eveniment.

Să ne vedem cu bine în iunie 2025!

Gata oricând!


Sustainability European Forum 2024

Publicat pe de diana pal

Toamna aceasta a fost despre învățare, cu cercetași din diverse centre luând parte la evenimentele Regiunii Europene. Denisa Hertanu (CL Licos) și Monica Benghe (CL Dacia Felix) ne-au reprezentat la Forumul de Sustenabilitate, de unde s-au întors cu multe învățături și bune practici.

A doua ediție a Forumului European de Sustenabilitate, care a avut loc în perioada 16-20 octombrie 2024 in Sofikos, Grecia, în cadrul căruia am avut oportunitatea să participăm din partea ONCR alături de alți peste 60 de cercetași din 28 de țări ale Regiunii Europene Scout, a fost o ocazie excelentă de învățare și schimb de bune practici centrate pe sustenabilitate în contextul activităților cercetășești, dar și la nivel individual.

În cadrul evenimentului au fost prezentate inițiative de succes implentate de diverse Organizații Naționale, au fost abordate teme de actualitate precum: calcularea amprentei de carbon, anxietate climatică, integrarea noțiunii de sutenabilitate în crearea evenimentelor cercetășești de mare anvergură, planul strategic al WOSM si Regiunii Europene Scout privind sustenabilitatea . De asemenea, a fost reactivată ,,Sustainability Network”, o rețea  care facilitează schimbul de informații, idei dar și provocări între cercetașii interesați de Dezvoltare Durabilă din întreaga Europă. Nu în ultimul rând, în cadrul ,,Earth Tribe” Closing Conference au fost prezentate rezultatele și concluziile dobândite în urma desfășurării acestui proiect.

În prima zi, dupa deschiderea oficială, a avut loc un joc de tip ,,speed friending” astfel încât noi participanții să ne putem cunoaște și discuta pe scurt despre ariile noastre de interes.

A doua zi a Forumului a debutat printr-o prezentare despre inițiativele FEE (,,Foundation for Environmental Education”) implementate cu succes la nivelul școlilor partenere. Ulterior, pe parcursul zilei, au avut loc o serie de workshop-uri desfășurate în paralel, în funcție de interesele fiecărui participant. În urma participării la primul workshop, cel de bune practici la nivelul Organizațiilor Nationale din Portugalia și Macedonia, am reținut inițiativele acestora de a identifica problemele existente în comunitățile lor, iar ulterior de a desfășura activități concrete (împăduriri, curățarea apelor, ghid de sănătate mintală, cunoașterea ecosistemului local etc) precum și un proces educativ care are la bază jocul (de ex. Boardgames bazate pe obiective de Dezvoltare Durabilă), dar și afilierea la inițiative deja existente (ex.: Scouts for SDGs). Worshop-ul ,,Communications on Sustainable Development” a avut ca temă centrală importanța menținerii unei perspective optimiste atunci când spunem o poveste, în ciuda circumstanțelor actuale sumbre în ceea ce privește schimbările climatice. Cel de-al treilea workshop la care am participat, ,,Carbon Neutrality Roadmap” a fost centrat pe lcurul in echipe, brainstorming si jocuri de rol în scopul atingerii obiectivelor World Scouting privind amprenta neutră de carbon până în 2030 prin modificări efectuate asupra a patru piloni principali: Evenimente, Călătorii, Birouri și Resurse.

Seara celei de-a doua zi a Forumului a culminat prin ,,International Market”, prilej cu care ne-am distrat, am învățat dansuri internaționale, am degustat preparate delicioase și am putut afla în detaliu despre inițiativele privind Dezvoltarea Durabilă desfășurate în fiecare dintre țările participante. Ne-a surprins în mod plăcut feedback-ul pe care l-am primit privind activitățile desfășurate în Romania, unii cercetași care ne-au vizitat standul afirmând că avem multe inițiative de impact care reprezintă o sursă de inspirație și pentru ei.

Cea de-a treia zi a fost despre multe activități practice, de la atelier de confecționare de învelitori de sandviș cu ceară de albine prin reciclarea unor tricouri vechi, până la realizarea de săpun din ulei alimentar folosit și un atelier de reciclare a hârtiei. De asemenea, am făcut o excursie la un sit arheologic impresionant și ulterior la plajă, unde în pauza de la înotat s-a discutat despre microplastic și ne-a fost făcută o demonstrație pe loc cu cantitățile îngrijorător de mari de reziduuri mici de plastic existente după o singură recoltare din apa din mare, care părea extrem de curată la prima vedere…  În cursul serii, în grupuri, am făcut plimbări în jurul Fermei, ghidați de lumina lunii și curiozitatea de a afla perspectiva celoralalți asupra unor teme și preocupări locale și globale privind Sustenabilitatea.

A patra zi a debutat prin două sesiuni de câte trei ateliere desfășurate în paralel. În urma participării la atelierul de bune practici al cercetașilor finlandezi am reținut crearea de către aceștia a unui instrument deosebit de util, de calculare a impactului de carbon al fiecărui eveniment, precum și implementarea unor inițiative la nivel național ca servirea unui meniu exclusiv vegeterian în cadrul camp-urilor, certificat pentru ,,Sustainable Scouting” acordat Centrelor Locale, taxe aplicate în campuri în funcție de amprenta de carbon etc. În cadrul atelierului ,,Sustainability Tools for the Region” am aflat de existența unor platforme extrem de utile, precum WOSM Service, care oferă ghidaj și asistență în implementarea diverselor inițiative naționale, ghidul World Scouting pentru realizarea unor evenimente sustenabile, aplicații care măsoară amprenta de carbon a călatoriilor în funcție de distanță și mijlocul de transport folosit etc.

În după-masa celei de-a patra zile a avut loc o activitate de tip Open Space Area, în cadrul căreia au fost amenajate mese dedicate unor anumite teme privind Dezvoltarea Durabilă, participanții având posibilitatea să aleagă masa și timpul pe care îl petrec la fiecare în funcție de interes, această activitate promovând discuții mai ample, întrebări provocatoare și schimb de idei privind modul de lucru în diferite Organzații Naționale. Ulterior, în curtea Fermei au fost organizate o serie de jocuri și activități fizice distractive centrate în jurul Sustenabilității, precum: ,,Scouts go Solar”, ,,Catch the Trash”, ,,Capture the Plastic”, etc. În cursul serii,  punctul culminant a fost Seara Grecească, în cadrul căreia s-au degustat preparate locale extrem de gustoase și s-au dansat dansuri emblematice precum ,,Zorba Grecul” și multe altele inedite, deosebit de complexe și impresionante. Cel puțin la fel de distractivă a fost organizarea ulterioară a unei licitații cu obiecte care nu îi mai erau utile posesorului dar cărora acesta dorea să le dea o viață nouă alături de alt posesor, aceasta activitate fiind nu doar foarte distractivă, dar și un prilej prin care participanții și-au putut exersa imaginația, prezența scenică, persuasiunea, spontaneitatea.

Ultima zi a Forumului a fost despre introspecție și obținere de idei utile de la ceilalți participanți, prin prisma intrebărilor ,,Ce am nevoie?”, ,,Pe ce anume lucrez în momentul actual?”, iar ulterior, la finalul evenimentului, reflecție asupra unor întrebări cu privire la ce dorim să începem, continuăm, respectiv încetăm să facem în urma participării la Forumul European de Sustenabilitate.

Participarea la acest eveniment a fost pentru noi o oportunitate extrem de importantă de creștere, învățare și schimb de idei, pentru care suntem foarte recunoscătoare și în urmă căreia am adunat o mână de idei pe care suntem entuziasmate să le putem pune în practică în curând.

Denisa Hertanu


Am fost la Forumul Comisarilor Internaționali în Malta!

Publicat pe de diana pal

O nouă ediție a Forumului Comisarilor Internațional a avut loc în perioada 5-8 decembrie în Malta. Au fost câteva zile intense, cu mult networking și discuții cu organizațiile de cercetași din Europa, cât și cu sesiuni de învățare despre rolul Comisarului Internațional.


Luăm acasă importanța planificării și a comunicării de la un mandat la altul, cât și crearea relațiilor internaționale pentru a ne asigura că parteneriatele pe care le construim sunt sustenabile și de lungă durată. Rolul structurilor informale internaționale și al networking-ului pe care îl facem la astfel de evenimente nu e de distracție, ci de a construi parteneriate și proiecte comune. Element către care ne propunem să construim în următoarea perioadă, nu doar la nivel național, ci și prin implicarea Centrelor Locale.


Ne-am întors acasă cu idei de îmbunătățire, cu idei de proiecte și mult entuziasm. Mulțumesc Diana Slabu și Anca-Ana Sampetrean pentru efortul și munca voastră din ultimele zile pentru a ne asigura că reprezentăm cu succes organizația.


Long Term Staff la Kandersteg International Scout Centre [DDL 25 noiembrie 2024]

Nume proiect: Long Term Staff la Kandersteg International Scout Centre

Locația: Kandersteg International Scout Centre (KISC), Elveția

Cine poate participa: seniori și lideri, scouteri și alumni

Despre eveniment: Kandersteg International Scout Center din Elveția a deschis aplicațiile pentru câteva poziții de long term staff. Dacă vrei o nouă provocare care îți va oferi oportunitatea de a trăi timp de doi sau trei ani în inima Alpilor, înconjurat de cercetași din toată lumea și de a petrece într-un cadru feeric, aceasta e oportunitatea pentru tine!

Poziții și perioade:

  • Communications, Partnerships & Fundraising Director (perioada de 2 ani cu posibilitate de extindere)
  • Infrastructure Director (perioada de 3 ani de la începerea mandatului)

Mai multe detalii despre pozițiile libere aici.

Profilul participanţilor: Pentru a deveni staff este necesar să fii membru ONCR cu cotizația plătită la zi, să ai 18 ani împliniți, să cunoști limba engleză și să poți motiva ce abilități sau competențe te vor face să fii remarcat la Kandersteg. 

Foarte important: participanții trebuie să aibă disponibilitatea de a fi prezenți de la începutul și până la finalul mandatului.

Beneficiile voluntarilor: 

  • Formare în vederea ocupării unui post adecvat
  • Toate mesele la Centru, atât în timpul serviciului, cât și în zilele libere
  • 2 zile libere pe săptămână
  • 20 de zile de concediu de odihnă pentru un contract de 12 luni, doar pentru contractele mai lungi de 6 luni
  • Bani de buzunar începând de la 400 CHF pe lună
  • Administrarea permiselor de muncă
  • Reduceri la KISC și la unii dintre furnizorii lor (activități, echipamente etc)
  • Wifi gratuit în centru și în spațiile de cazare LTS

Costuri: Participantul va suporta atât costul transportului, cât și al cheltuielilor personale de pe întreaga durată a șederii sale. Cazarea, mesele și orice alte necesități sunt asigurate de către organizatori.

IMPORTANT: Dacă eşti interesat(ă) de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici înainte de trimite aplicația ta organizatorilor. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment.De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi, cu cotizaţia plătită la zi, și conformi din punct de vedere SFH.

La oportunitățile internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare ne poți scrie la adresa international@scout.ro