[APEL ÎNCHIS] Alătură-te Echipei Departamentului Internațional! [DL 4 mai 2020]

Publicat pe de Oana

Oare v-ați gândit vreodată cum ar arăta cercetășia dacă ea ar fi luat naștere în România și ar exista doar aici? Norocul care a dat peste noi este că ea există și în România, dar beneficiază de caracterul internațional ceea ce ne oferă oportunități și o bogăție interculturală nemaipomenită.

Echipa Internațională este echipa care ne reprezintă la nivel internațional și care totodată aduce mai aproape de noi acest atribut al mișcării cercetășești.

Poziții deschise:

  • Responsabil Traduceri – identifici materiale care este necesar să fie traduse sau preiei cerințe din partea Departamentului Internațional în ceea ce privește traducerile, contribui la crearea materialelor de promovare ale ONCR în cadrul evenimentelor internaționale, asiguri suport prin traducere în cazul evenimentelor cu participare internațională

Criterii de selecție:

  • Ești tânăr și crezi că poți schimba lumea
  • Îți face plăcere să vorbești în limba engleză (o altă limbă în plus poate constitui un avantaj) 
  • Îți place mult să interacționezi cu oameni diverși
  • Ai o soluție internațională pentru orice provocare

Criteriile de selecție sunt orientative, nu este obligatorie însumarea lor, dar ne rezervăm dreptul de selecție.

Aplică până la 4 mai 2020!


[APEL ÎNCHIS] Propuneri concept Eșarfă Internațională [DL 25 mai 2020]

Publicat pe de Oana

Suntem mândri de fiecare dată când luăm parte la un eveniment cercetășesc internațional, iar atunci când trecem granițele țării ne dorim să fim recunoscuți printre celelalte naționalități.

Și cum altfel decât printr-o eșarfă unică, autentică, pe care să o luăm mereu cu noi atunci când cercetășim internațional?

Organizația Națională „Cercetașii României” (ONCR) dă startul unui concurs prin care îți cere ajutorul în realizarea design-ului eșarfei internaționale.

Aceasta va fi purtată de către toți delegații sau reprezentanții ONCR în timpul participării la evenimentele în afara granițelor țării.

Ce trebuie să faci?

Pasul 1. Gândește-te la un concept de eșarfă, alege-i modelul și culorile.

Pasul 2. Trimite-ne propunerea ta, fie schiță, acuarelă sau în format digital, pe adresa de e-mail a Departamentului Internațional: international@scout.ro (Te rugăm să incluzi în subiectului emailului textul < Propunere Eșarfă Internațională>, numele tău și centrul local de proveniență)

Pasul 3. După primirea tuturor propunerilor, conceptele vor fi analizate, iar apoi votate de către membrii organizației prin intermediul unui poll public.

Cine poate participa?

Membrii activi ai ONCR din orice ramură de vârstă.

De ce trebuie să țin cont atunci când creez conceptul de eșarfă?

  • Eșarfa are la bază culori sau elemente reprezentative pentru Romania și/sau ONCR.
  • Dimensiunile eșarfei vor fi următoarele:
C:\Users\Ana\Downloads\Untitled Diagram (1).png
  • Numărul maxim de culori folosite este 8. 
  • Procedeele tehnice care se pot aplica pe material sunt broderie, serigrafie, sublimare, termotransfer sau tăiere laser. Dacă știi cum vrei să fie creat fiecare element al eșarfei, te rog să ne specifici. 

Alegerea eșarfei internaționale

După primitea tuturor propunerilor, conceptele vor fi validate împreună cu reprezentanții Scout Shop. Lista finală a propunerilor eligibile, luând în considerare posibilitatea de fabricare a eșarfei, vor fi făcute publice, iar toți membri organizației vor avea ocazia de a vota care este conceptul cel mai reprezentativ pentru ONCR/România. 

Premierea

Cercetașii cu cele mai reușite 3 modele de eșarfe vor fi răsplătiți cu premii internaționale, iar creatorul celui mai inspirat model de eșarfă va primi și prima eșarfă fabricată.

Termenul limită pentru trimiterea conceptelor este 10 mai 2020. 

Pentru orice întrebare vă stăm la dispoziție pe adresa de e-mail a Departamentului Internațional: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Concurs internațional de eseuri pentru copii și tineri [DL 15 iunie 2020]

Publicat pe de Oana

Nume proiect: International Essay Contest for Young People

Cine poate participa: Lupișori, Temerari, Exploratori și Seniori cu vârsta de până la 25 de ani împliniți

Despre eveniment: 

Acest concurs anual de eseuri este organizat în efortul de a valorifica energia, creativitatea și inițiativa tinerilor, în efortul promovării unei culturi de pace și dezvoltare durabilă. De asemenea, își propune să inspire societatea să învețe de la și cu ajutorul minților tinere și să se gândească la modul în care fiecare dintre noi poate face o diferență în lume.

Tema concursului din acest an este: „O scrisoare de la mine în 2030”. Imaginează-ți cum ar fi o lume ideală de acum în zece ani. Scrie o scrisoare din viitor (anul 2030) către sinele tău actual (2020), în care descrii starea lumii, modul în care trăiesc oamenii și ceea ce faci tu însuți/însăți în societate. În plus, includeți orice mesaj important pe care doriți să-l spuneți prezentului vostru.

Regulile concursului sunt:

  1. Eseurile pot fi depuse de oricine NU are 25 de ani împliniți înainte de 15 iunie 2020, într-una din următoarele categorii de vârstă: a) Copii (vârste până la 14 ani) b) Tineret (între 15 și 25 de ani)
  2. Eseurile trebuie conțină maxim 700 de cuvinte în engleză, franceză, spaniolă sau germană sau maxim 1600 de caractere în japoneză, cu excepția titlului eseului și a paginii de copertă. Eseurile pot fi atât în format electronic, cât și scrise de mână.
  3. Înscrierile pot fi trimise online sau prin poștă.
  4. Înscrierile trimise prin poștă trebuie să includă o pagină indicativă cu:
    1. Numele și Prenumele
    2. Categoria la care se participă (Copii sau Tineret)
    3. Vârsta
    4. Sexul 
    5. Naționalitata
    6. Adresa domiciliului
    7. E-mail
    8. Număr de telefon 
    9. Numele școlii (dacă este cazul)
    10. Titlul de eseului 
    11. Limba în care a fost scris eseul 
    12. Numărul de cuvinte.
  5. Eseurile trebuie să fie originale. Înscrierile plagiate vor fi respinse.
  6. Eseurile trebuie să fie scrise de o singură persoană.

Următoarele premii vor fi acordate în categoria Copiilor și respectiv categoria Tineret:

  1. Premiul I: certificat, premiu de 100.000 de yeni japonezi (aproximativ 900 USD) și cadou … 1 participant
  2. Premiul II: certificat, premiu de 50.000 de yeni japonezi (aproximativ 450 USD) și cadou … 2 participanți
  3. Premiul III: certificat și cadou … 5 participanți
  4. Mențiune de onoare: certificat și cadou … 25 de participanți

Costuri: Concursul nu implică costuri din partea participantului.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să îți înscrii eseul direct pe site-ul organizatorilor până la 15.06.2020. Nu uita să ne trimiți și nouă eseul tău!

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS] Oportunitate de voluntariat Kids in Action 7 – Škofja Loka, Slovenia, august 2020 – august 2021 [DL 10.03.2020]

Publicat pe de Oana


Nume proiect: Kids in Action 7 – United in Diversity

Perioada: 12 luni începând la finalul lunii august 2020 până la finalul lunii august 2021

Locația: Škofja Loka, Slovenia

Cine poate participa: seniori, lideri, voluntari adulţi

Despre eveniment: 

Kids in Action 7 – United în Solidarity, proiect de voluntariat al Corpului European de Solidaritate (ESC) are nevoie de 8 voluntari care să lucreze în 10 ONG-uri locale împrejurul localităţii Škofja Loka, Slovenia. Fiecare voluntar va fi implicat în muncă zilnică cu organizațiile partenere şi va fi tratat ca un membru egal al echipei pentru un an de zile. Majoritatea voluntarilor sunt deja aleşi, dar încă mai este nevoie de 2 voluntari de sex masculin care să lucreze la o casă de copii. Mai multe informaţii pe acest link

Profilul participantului:

Candidaţii trebuie să fie motivaţi, flexibili, răbdători, creativi, open-minded, proactivi, comunicativi, să cunoască bine limba engleză şi să fie interesaţi să lucreze cu copii şi adolescenţi. Experienţa în pedagogie este binevenită dar nu este obligatorie. Bune abilităţi în muzică, sporturi, lucru manual, dans, artă sau multimedia sunt binevenite. Viitorul voluntar trebuie să vină şi cu propriile idei în proiect şi să fie pregătit să creeze, planifice şi să execute propriile lui proiecte.

Costuri:

Toate costurile sunt acoperite cu excepţia a 10 EUR*. Voluntarii vor fi cazaţi într-un apartament mobilat din centrul oraşului şi vor primi 180 EUR pentru mâncare şi încă 120 EUR bani de buzunar. Pe lângă acestea o bicicletă sau bilete de transport public de pot deconta la nevoie

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 10 martie 2020. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS] Oportunitate de voluntariat – Jena, Germania, 1 septembrie 2020 – 31 august 2021 [DL 1 aprilie 2020 ]

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Stagiu de Voluntariat – Divizia Europeană de Solidaritate 

Perioada: 1 septembrie 2020 – 31 august 2021

Locația: Jena, Germania

Cine poate participa: seniori, lideri (tineri cu vârsta de peste 18 ani)

Despre eveniment: Asociația Eurowerkstatt Jena are experimentată în a organiza și coordona proiecte internaționale. În acest moment, își doresc voluntari din țările europene pentru a lua parte în proiectele lor locale. Cele 10 proiecte principale de care se ocupă în acest moment implică bunăstarea copiilor și tinerilor sau crearea de oportunități de lucru pentru tineri voluntari străini. Munca voluntarilor, în general, presupune activități zilnice la grădinițe, centre de tineret sau cluburi sportive. În plus, tinerii au șansa de a gândi și organiza și propriile lor proiecte.

Programul pe care îl pun la dispoziție include cazare, seminarii și instruiri interculturale, cursuri de limba germană, multiple ateliere și o mulțime de activități sociale.

Durata serviciilor voluntare în cadrul Diviziei Europene de Solidaritate în Jena este de 12 luni (1 an). Acest proiect începe pe 1 septembrie 2020 și durează până pe 31 august 2021. De îndată ce vei ajunge la Jena, vei avea parte de o lună de acomodare în care ți se va prezenta noul tău oraș, viața de zi cu zi și ceilalți voluntari, ca să poți începe proiectul tău.

Asociația din Jena, alături de organizația-mamă, vor lucra împreună pentru a se asigura că ai toate cele necesare – asigurarea ta, costurile de transport, cazarea în Jena, cursurile de limbă și seminariile interculturale. Vei primi bani de buzunar și de mâncare în valoare de aproximativ 400 EUR/lună. Până la urmă, nu trebuie să plătești pentru serviciile tale voluntare!

În schimb, va trebui să lucrezi 30-35 de ore, 5 zile pe săptămână în cadrul proiectului tău, cu 2 zile libere pe săptămână. De asemenea, se organizează 3 seminarii interculturale pentru voluntarii din Jena și va trebui să participi la 2 dintre săptămânile cu seminarii, ce vor fi organizate de Agenția Națională a Diviziei Europene de Solidaritate.

Profilul participantului: Dacă ai peste 18 ani și îți dorești să încerci, pentru un an, viața dintr-o altă țară europeană precum Germania, asociația din Jena te invită cu drag să aplici!

Costuri: Toate costurile sunt acoperite cu excepția a 10 EUR*.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.


[APEL ÎNCHIS] Oportunitate de lucru/voluntariat – Úlfljótsvatn, Islanda, 20 mai 2020/8 iunie 2020 – 20 august 2020 [DL 9 martie 2020]

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Centrul cercetășesc Úlfljótsvatn

Perioada: 20 mai 2020 – 20 august 2020 (intern)

8 iunie 2020 – 20 august 2020 (voluntar)

Locația: Centrul cercetășesc Úlfljótsvatn, Islanda

Cine poate participa: seniori, lideri (tineri cu vârsta de peste 18 ani)

Despre eveniment: Localizat în sud-estul Islandei, Úlfljótsvatn este un Centru Cercetășesc și de Aventură, pe marginea unui lac superb, dispunând totodată de resurse naturale nelimitate în jur.

În fiecare vară, Úlfljótsvatn primește mii de vizitatori din foarte multe țări pentru a descoperi locația specială și încerca programul celui mai nordic Centru Cercetășesc din lume.

Rolul de intern este o poziție cheie în operațiunile din Úlfljótsvatn, întrucât vine odată cu a doua cea mai mare responsabilitate legată de cele 3 arii principale de lucru ale centrului. Internul are întâlniri regulate cu managerii din Úlfljótsvatn unde discută despre procedurile zilnice și administrarea voluntarilor. Úlfljótsvatn ca entitate, și Asociația Cercetășească Islandeză, Skátar, se ocupă de dezvoltarea tinerilor și rolurile lor de a conduce mai departe societatea. Din acest motiv, centrul asigură un plan de dezvoltare personală și pentru interni, atât personal cât și profesional, vizând să îmbunătățească abilitățile lor de leadership și management, pe lângă partea tehnică a sarcinilor pe care le vor îndeplini.

Rolul de voluntar la Úlfljótsvatn este o oportunitate incredibilă de a trăi cercetășia internațională la un alt nivel decât ai făcut-o până acum. Vino să ne ajuți la funcționarea centrului în perioada foarte aglomerată de vară și dezvoltarea, bunăstarea și viitoare tale oportunități vor deveni prioritățile noastre. Voluntarii au de îndeplinit sarcini peste tot prin centru, de la locul de campare, la bucătărie, la treburi prin casă, până la activități mai aventuroase precum cățărări, drumeții, tras cu arcul sau canoe.

Beneficiile pe care centrul cercetășesc ți le asigură

  • Cazare și masă atât pentru zilele de lucru, cât și cele libere
  • Bani de buzunar până în valoare de 100 000 coroane islandeze/lună (doar pentru interni)
  • 2 zile libere pe săptămână
  • Asigurare în caz de accidente
  • Sesiuni de management și leadership
  • Instructaj tehnic
  • Seara staff-ului, în fiecare săptămână
  • Alte beneficii

Accesând acest link găsești informații detaliate despre toate pozițiile disponibile la Úlfljótsvatn.

Profilul participantului: 

Deprinderi și abilități

  • Abilitatea de a lucra într-o echipă multiculturală, debordând de entuziasm și motivație,
  • Abilitatea de a organiza și administra personalul de sub răspunderea lor (intern),
  • Conștientizarea riscurilor pe care le implică activitățile de exterior și modalități de a le minimiza (intern),
  • Interes profund pentru activități educaționale și valoarea lor pentru generațiile tinere (intern),
  • Abilitatea de a fi independent și proactiv în sarcinile primite (voluntar),
  • Are capacitatea de a înțelege cât de important e să faci oamenii să se simtă bineveniți și ca la ei acasă (voluntar),
  • Bun comunicator.

Cunoștințe și experiențe (interni)

  • Experiență de a lucra în mediul exterior (personală și profesională),
  • Experiență în a lucra cu succes într-o echipă cu standarde înalte,
  • Experiență de a oferi prim-ajutor,
  • Cunoștințe cercetășești.

Criterii esențiale

  • Abilitatea de a comunica fluent, oral și în scris, cel puțin în engleză (islandeză sau alte limbi vor fi un plus),
  • Pașaport al unei țări EU/EFTA,
  • Entuziasmat și cu dorință de învățare,
  • Permis de conducere categoria B.

Costuri: Transportul până și de la Centrul Cercetășesc Úlfljótsvatn, alături de 10 EUR*.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 10 martie 2020. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS – EVENIMENT AMÂNAT] WOSM European Agora 2020 – Guadarrama, Spain, TBD

Publicat pe de Oana

Nume proiect: WOSM European Agora 2020

Perioada: 15-19 aprilie 2020

Locația: Guadarrama, Spania

Cine poate participa: seniori și lideri cu vârsta până în 25 de ani

Despre eveniment:

WOSM Europe Agora 2020 este un eveniment organizat de Seniori pentru Seniori, care se folosește de Metoda Scout pentru a atinge obiectivele educaționale ale ramurii de vârstă. Acest eveniment este structurat în așa fel încât să adreseze situații sau probleme importante din societatea curentă, care să fie relevante pentru generațiile tinere.

Obiective

Pe parcursul evenimentului, participanții:

  • își vor însuși instrumentele necesare planificării și implementării unei idei într-o manieră organizată, fie că e vorba de evenimente publice, prezentări sau chestiuni importante;
  • vor avea șansa de a lua parte într-un proiect social exact în locul în care se va ține evenimentul;
  • vor învăța despre diferite culturi și programe cercetășești din Europa, împărtășind totodată și experiența proprie din țările lor;
  • își vor da seama că și ei, ca tineri, au impact asupra mai multor aspecte din societate, precum cercetășia sau comunitatea proprie, și vor veni cu exemple concrete din experiențe reale;
  • vor participa la diferite activități ce vizează implicarea tinerilor și încurajarea dezvoltării lor personale.

Profilul participantului:

Orice senior din orice organizație cercetășească membră a Regiunii Europene este binevenit să participe la Agora. Participanții trebuie să știe despre programul național pentru seniori din organizația proprie și cum este este el implementat. Participantul trebuie să fie, de asemenea, dornic să învețe, să împărtășească experiențe și să fie deschis la alte variante ale metodei scout. Abilitatea de a comunica oral și în scris în limba engleză este esențială, întrucât toate atelierele vor fi facilitate numai în limba engleză pentru a putea include pe toată lumea.

Costuri:

Taxa standard de participare este de *150 EUR. Din păcate, aplicațiile de finanțare pentru acest eveniment nu au avut succes de această dată, deci nu există rambursare nici pentru costurile de transport. 

De asemenea, Regiunea Europeană nu este răspunzătoare pentru riscurile participanților în timpul evenimentului sau pe parcursul călătoriei lor către sau dinspre locul de întâlnire. Responsabilitatea de verificare ca asigurarea de sănătate a participantului să acopere toate potențialele riscuri cade strict asupra organizației naționale de proveniență a participantului.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 10 martie 2020. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS] CALL FOR PARTICIPANTS – European Youth Event 2020, Strasbourg, Franța

Publicat pe de Oana

Nume proiect European Youth Event (EYE)

Perioada şi Locaţia

Parlamentul European, Strasbourg, Franţa – 29 – 30 mai 2020

Cine poate participa 

Exploratori, seniori, lideri şi voluntari adulţi cu vârste cuprinse între 16 şi 30 de ani la momentul evenimentului

Despre eveniment

După succesul primelor trei ediţii ale European Youth Event în 2014, 2016 şi 2018, Parlamentul European îşi va deschide din nou porţile pentru 8000 de tineri proveniţi din toată Europa în 29 – 30 mai 2020. Evenimentul îşi propune să implice tinerii în societate și dezbateri politice, punând accentul pe probleme importante precum pace, democraţie, şomaj, muncă şi mediu

După activităţile desfăşurate la Parlamentul European se va organiza YO!Fest, un festival dedicat tinerilor organizat de European Youth Forum care va avea loc în faţa locurilor simbol pentru Uniunea europeană şi în faţa instituțiilor Uniunii Europene. YO!Fest combină desbaterile politice, atelierele tematice, activităţile educative şi muzica live într-o experienţă unică.

EYE 2020 va include o largă varietate de activităţi din domeniul politic, social şi cultural, activități desfăşurate sub motto-ul “The future is now!” Este o oportunitate ideală de a cunoaşte tineri din Europa şi de a îţi face ideile auzite.

WOSM caută 10 tineri care să facă parte din grupul care va merge la eveniment. Înscrie-te dacă vrei să ai oportunitatea de a discuta cu decision makers, de a veni cu idei pentru o Europă mai bună şi îți dorești să te distrezi și să faci lucruri care au impact, totodată.

WOSM s-a înscris cu un grup să ia parte la eveniment, iar pe lângă asta este şi organizaţie parteneră, ceea ce ne permite să cooperăm cu alte organizaţii în pregătirea programelor pentru YO!Fest. WOSM va dezvolta ateliere pe următoarele teme de discuție:

  • Get to Speak Up
  • Get Inspired
  • Get it Done
  • Get Moving
  • Get Connected
  • Get Skilled
  • Get Artistic
  • Get Institutional

Evenimentul de trei zile oferă:

  • O largă varietate de activităţi împreună cu personalităţi din politică şi decision makers la nivel european
  • Concerte şi alte acte artistice
  • YO!Fest, organizat de European Youth Forum

WOSM te încurajează să ajuţi la pregătirea acestor activităţi, să te bucuri de eveniment, să participi la ateliere şi dezbaterile organizate de Parlamentul European şi nu în ultimul rând să te distrezi! Dacă vrei să-ţi asumi un rol în pregătirea activităţilor acesta ar putea fi unul dintre următoarele:

  • Facilitarea activităţilor descrise mai sus (în funcţie şi de pregătirea ta)
  • Ajutat la logistică
  • Ajutat pe partea de media: făcut poze, creat de conţinut pentru paginile de social media ale WOSM-ului

Delegaţia WOSM acceptă numai din 10 persoane şi maxim o persoană dintr-o organizaţie națională. Dacă totuşi sunteţi un grup şi vreţi să participaţi la EYE puteţi să vă înscrieţi ca o proprie delegaţie (în acest caz vă asiguraţi singuri cazarea, transportul, masa iar accesul la EYE va fi gratuit). Vă rog să menţionaţi în formular dacă optaţi pentru a merge ca o proprie delegaţie.

Profilul participantului

Pentru a participa la acest eveniment trebuie:

  • să ai între 16 şi 30 de ani,
  • să dai dovadă de implicare civică şi să fii motivat să participi la dezbateri politice pe subiecte precum tineret, democraţie, mediu etc.

Costuri

Taxa este de 150 EUR şi include:

  • Cazare 3 nopţi în Strasbourg în camere comune de câte două persoane
  • Toate mesele
  • Participarea la European Youth Event şi la YO!Fest 2020

Participanţii vor primi 0.045 EUR / km (bazat pe cea mai directă distanța rutieră dus-întors între oraşul de reşedinţă şi Strasbourg) pentru a-şi asigura costul de transport. De exemplu din Bucureşti până în Strasbourg sunt 1838 km (conform Google Maps), iar asta înseamnă că poţi primi 1838 * 2 = 3676 km * 0.045 EUR = 165 EUR pentru transport

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 08.02.2020. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 6 luni), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS] World Scout Moot 2021 – Echipa de management a contingentului (CMT) – Dublin, Irlanda, 19-28 iulie 2021 [DL: 10 februarie 2020]

Publicat pe de Oana

Nume proiect: World Scout Moot 2021

Perioada: 19 – 28 iulie 2021

Locația: Dublin, Irlanda

Cine poate participa: Lideri (cu vârsta minimă de 21 ani). 

Profilul, responsabilitățile și rolul Echipei de management a contingentului se regăsesc în josul paginii, la secțiunea Rolul Echipei de management a contingentului.

Despre eveniment: World Scout Moot este un eveniment internațional organizat la fiecare patru ani, prima ediție desfășurându-se în 1931, în Elveția.

Cea de-a 16-a ediție va avea loc în Irlanda, între 19 și 28 iulie 2021, reunind aproximativ 6000 cercetași din toată lumea (5000 participanți și 1000 IST).

Participanții vor fi împărțiți în patrule, zece cercetași formând o patrulă, iar patru patrule un trib. Membrii tribului trăiesc împreună experiența unui Moot, atât pe rute, cât și în campul central, legând relații de prietenie și împărțindu-și responsabilitățile echitabil. Împreună cu tribul, cercetașii vor cunoaște comunități, vor implementa proiecte locale, se vor bucura de natură și vor crea noi aventuri și amintiri.

Punctul de intrare și ieșire pentru eveniment este Dublin, unde vor avea loc ceremonia de deschidere/închidere. În următoarele 5 zile, participanții vor forma patrule internaționale, alături de care vor lua parte la program și activități, împărțite pe 36 de rute ce vor străbate întreg teritoriul Irlandei. Fiecare traseu este construit astfel încât să ofere oportunități de aventură, interacțiune și explorare a culturii locale. Un element central al fiecărui traseu este reprezentat de proiectele sociale locale, când patrulele vor lucra împreună cu un grup de cercetași irlandezi, contribuind astfel la a lăsa lumea un pic mai bună. 

Ultimele zile ale evenimentului găsește participanții înapoi în campul central, la Malahide Castle, în apropiere de Dublin, unde vor sărbători împreună cu ceilalți participanți un festival al interculturalității, vor descoperi Dublin și împrejurimile și vor lua parte la activități construite în jurul programelor WOSM (SDG, Dialogue for Peace, Global Citizenship etc) sau în colaborare cu alte organizații partenere. 

În timp ce rolul echipei de management al contingentului este unul critic în faza de planificare și construire a contingentului, înainte de eveniment, responsabilitățile acestora în timpul evenimentului sunt restrânse. Așadar, pe perioada evenimentului, aceștia pot alege să fie participanți (cu condiția să îndeplinească criteriile de vârstă) sau să își asume un nou rol (IST), rămânând în continuare partea din echipa de management al contingentului. Membrii care nu sunt participanți sau IST, vor fi cazați pe toată perioada evenimentului la Castelul Malahide. 

Membrii ai echipei de management al contingentului vor avea oportunitatea de a face excursii de o zi, dar costul acestora nu este inclus în taxa de participare. 

Limite de vârstă:

  • Șef de contingent și CMT: Minimum 21 ani;
  • IST: Minimum 26 ani;
  • Participant: Între 18 și 26 ani (născut/ă între 18 iulie 1995 și 19 iulie 2003).

Taxe de participare:

  • Șef de contingent și CMT: TBD

Taxa de participare acoperă costurile evenimentului din momentul ceremoniei de deschidere (19 iulie 2021) și până la închidere (29 iulie 2021), ceea ce va include: transportul pe teritoriul Irlandei pe parcursul evenimentului, mesele zilnice, cazarea și elementele programului. Totodată, taxa de participare include asigurarea medicală.

Triburile și patrulele vor primi ustensilele necesare pentru gătit, mese, adăposturi pentru mese și echipament de bază pentru prim-ajutor.

Taxa de participare NU include costuri de deplasare, activități pre sau post Moot.

Rolul Echipei de management a contingentului

Profil general: Membrii CMT vor avea nevoie de abilități și experiență dintr-o gamă largă de domenii. Cu toate acestea, încurajăm aplicațiile din partea liderilor ce posedă oricare dintre competențele descrise mai jos, dorind să formăm o echipă cât mai diversă. Condiția obligatorie este ca aplicantul să aibă minimum 18 ani la momentul înscrierii.

Scop: Alături de Șeful de contingent, echipa de management a contingentului va avea responsabilitatea de a livra această experiență internațională tinerilor cercetași cu vârste cuprinse între 18 și 26 ani, care vor alcătui contingentul ONCR la World Scout Moot 2021. 

Numit de către: Șeful de Contingent alături de Comisarul Internațional.

Responsabil în fața: Șefului de contingent și a Comisarului Internațional.

Responsabil pentru: Membrii contingentului, inclusiv IST.

Cum aplici:

Detalii privind rolul și atribuțiile echipei de management a contingentului se regăsesc aici, alături de formularul necesar pentru a aplica pe această poziție.

Etape cheie:

  1. Aplică până la data de 10 februarie 2020. Ai grijă să specifici care sunt competențele și abilitățile care te recomandă pentru acest rol, dar și experiențele similare de care ai avut parte până în prezent;
  2. Verifică-ți e-mailul după această dată, pentru a afla dacă ai fost sau nu selectat. Dacă da, felicitări, urmează interviul alături de Șeful de contingent și Comisarul Internațional;
  3. Începe, alături de Șeful de contingent, promovarea evenimentului în cadrul organizației;
  4. Formați împreună un contingent, obțineți validarea Consiliului Director pentru componența acestuia și participați la World Scout Moot 2021.

Din momentul în care un cercetaș este numit în Echipa de management a contingentului pentru un eveniment internațional, întreaga echipă va avea parte de sprijin constant din partea unui membru al echipei Departamentului Internațional. 

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 10 februarie 2020. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minimum trei ani) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei, să aibă cotizaţia plătită la zi și să fi participat deja la cel puțin un eveniment internațional.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS] International Work Party – Kandersteg International Scout Centre, Elveția

Publicat pe de

Nume proiect: International Work Party
Perioada:  11 aprilie – 19 aprilie 2020
Locația:  Kandersteg International Scout Center, Elveția
Cine poate participa: seniori și lideri (cercetași cu vârsta de peste 18 ani)

Despre eveniment: Între 11 aprilie și 19 aprilie, la KISC, se desfășoară evenimentul anual International Work Party. Evenimentul aduce împreună cercetași majori din diferite țări pentru a contribui la bunul mers al Mini Jamboreei Permanente – acesta fiind visul lordului Baden Powell. Astfel, cercetașii care își doresc să dea o mână de ajutor și să se aventureze în Alpii Elvețieni, vor avea ocazia să lege prietenii internaționale și să trăiască o săptămână cercetășească intensă. Pe parcursul evenimentului se va lucra în echipă în diverse departamente, acestea fiind coordonate de către faimoșii voluntari ai centrului, The Pinkies. Mai multe detalii despre eveniment găsești aici, iar un testimonial aici.

Profilul participanţilor: Seniori sau lideri cu vârsta de peste 18 ani.
Participanţii trebuie să aibă cunoştinţe de limba engleză, deoarece aceasta va fi limba oficiala a evenimentului.

Costuri: Contribuția de participare este 15 franci elvețieni, în care sunt incluse cazarea, mesele și costul activităților planificate de către organizatori. Transportul și activitățile opționale trebuie asigurate de către participant. Contribuției de 15 franci i se adaugă suma de 10 euro* pentru Departamentul Internațional.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 1 februarie 2020. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membru activ în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi in cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfă naţională şi cămaşa bej).

Pentu informaţii suplimentare îi poţi scrie direct Mariei, Ambasador KISC al ONCR, kisc@scout.ro.