[APEL ÎNCHIS] Campuri de vară în Cehia, 2019. DDL: 1 aprilie 2019

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Campuri de vară în Cehia

Perioada: 9 iulie – 10 august 2019

Locația: Cehia

Cine poate participa:  lupisori, temerari, exploratori, seniori, lideri

Despre eveniment:

O serie de 6 campuri au loc în Cehia de-a lungul verii, fiecare cu specificul lui, locații și ramuri de vârstă diferite.

  • Jasenna, camp mixt

În perioada 9-14 iulie, pentru 5 cercetași cu vârsta de 13-15 ani și 1 sau 2 lideri însoțitori. Camp în natură, fără electricitate sau gaze, cazare la cort într-o poiană înconjurată de pădure. Responsabilități de întreținere a campului la comun. Contribuția se estimează la 3 EUR/pers/zi

  • Zvicina, camp pentru băieți

În perioada 16-20 iulie, pentru 6 cercetași între 9-12 ani și lider însoțitor. Camparea se face la cort, în poiană, responsabilitățile campului sunt comune. Tema campului se bazează pe poveștile autorului ceh de bandă desenată Jaroslav Foglar. Contribuția campului va fi stabilită ulterior.

  • U Smolova, camp pentru băieți

Campul se desfășoară pe durata a maxim 3 zile, în perioada 30 iunie – 28 iulie. Sunt invitați 10 cercetași de minim 11 ani și liderul/liderii însoțitori. Campul se desfășoară în natură, la cort, într-o zonă bogată în istorie, aproape de granița cu Germania. Tema campului este Egiptul Antic așa cum este ilustrat în cărțile lui Waltari. Costurile estimate sunt de 4 EUR/pers/zi.

  • Drnovka, camp mixt

Campul se întinde pe durata unei săptămâni, în perioada 30 iunie – 14 iulie. Campul este deschis pentru 15 cercetași de orice vârstă, aceștia urmând a se campa în corturi, într-o zonă amenajată cu bucătărie, toalete etc. (în aer liber). Contribuția urmează a fi comunicată.

  • Zachotin, camp mixt

Perioada campului este 14-28 iulie, pentru 5-7 exploratori/seniori și 2 lideri, pe marginea iazului, cu activități ce includ sporturile de apă. Locul de campare este dotat cu electricitate și apă curentă la 300 de m distanță. Tema campului este Descoperitorii. Contribuția se estimează la 100 EUR/pers pentru cele 2 săptămâni petrecute în camp.

  • Vladikov, camp pentru băieți

Campul durează aproximativ 4 zile, ținându-se în perioada 22 iulie – 10 august. Sunt invitați 3-5 exploratori/seniori. Campul cercetașilor catolici, cu campare la cort. Contribuția urmează a fi comunicată.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să cunoască limba engleză și să fie un membru activ al organizației, cu cotizația plătită la zi.

Costuri:

Contribuția de participare include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. La această sumă se adaugă 10 EUR* pentru Departamentul Internațional.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 aprilie 2019. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Partnerships Event 2019, 4-7 aprilie 2019, Madrid, Spania. DDL: 28 februarie 2019

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Partnerships Event 2019

Perioada: 4-7 aprilie 2019

Locația: Madrid, Spania

Cine poate participa:  o persoană membră a unei structuri naționale a ONCR

Despre eveniment:

Evenimentul își propune să încurajeze și să inițieze comunicarea informațiilor cu privire la parteneriatele aflate deja în desfășurare, dar și de a crea o platformă propice pentru schimbul de informații și experiență cu privire la acest subiect. O continuă reflecție asupra relevanței parteneriatelor și promovarea unei înțelegere multiculturale și a respectului reciproc sunt elementele cheie ale acestui eveniment. Obiectivele principale sunt încurajarea noilor parteneriate dintre Regiuni, în mod special cu cea Interamericană, promovarea schimbului de experiență, informații și bune practici pentru a consolida parteneriatele deja existente, încurajarea creșterii calității parteneriatelor, în mod special prin explorarea modalităților prin care parteneriatele pot avea un impact extins asupra tinerilor, îndeplinind recomandările Cartei de la Marrakesh.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să aibă minimum 18 ani, să facă parte din structura națională a organizației și să cunoască limba engleză, fiind disponibil să întoarcă în organizație experiența acumulată pe parcursul evenimentului.

Costuri:

Contribuția de participare este de 100 EUR și include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. La această sumă se adaugă 10 EUR* pentru Departamentul Internațional. Prin intermediul unui grant Erasmus+, contribuția a fost redusă de la 250 EUR la 100 EUR, iar transportul se va deconta în limita a 360 EUR.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 28 februarie 2019. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minimum 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] International Work Party, 20-28 aprilie 2019, Kandersteg International Scout Centre, Elveția [DL 21 februarie 2019]

Publicat pe de

Nume proiect: International Work Party
Perioada:  20 aprilie – 28 aprilie 2019
Locația:  Kandersteg International Scout Center, Elveția
Cine poate participa: seniori și lideri (cercetași cu vârsta de peste 18 ani)

Despre eveniment: Între 20 aprilie și 28 aprilie, la KISC, se desfășoară evenimentul anual International Work Party. Evenimentul aduce împreună cercetași majori din diferite țări pentru a contribui la bunul mers al Mini Jamboreei Permanente – acesta fiind visul lordului Baden Powell. Astfel, cercetașii care își doresc să dea o mână de ajutor și să se aventureze în Alpii Elvețieni, vor avea ocazia să lege prietenii internaționale și să trăiască o săptămână cercetășească intensă. Pe parcursul evenimentului se va lucra în echipă în diverse departamente, aceastea fiind coordonate de către faimoșii voluntari ai centrului, The Pinkies. Mai multe detalii despre eveniment găsești aici, iar un testimonial aici.

Profilul participanţilor: Seniori sau lideri cu vârsta de peste 18 ani.
Participanţii trebuie să aibă cunoştinţe de limba engleză, deoarece aceasta va fi limba oficiala a evenimentului.

Costuri: Contribuția de participare este 15 euro, în care sunt incluse cazarea, mesele și costul activităților planificate de către organizatori. Transportul și activitățile opționale trebuie asigurate de către participant. Contribuției de 15 euro i se adaugă suma de 10 euro* pentru Departamentul Internațional.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

©KISC

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 21 februarie 2019. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membru activ în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi in cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfă naţională şi cămaşa bej).

Pentu informaţii suplimentare ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro sau sau îi poţi scrie direct Andreei, Ambasador KISC al ONCR, andreea.anghelea@scout.ro.


[ANULAT] Scouts Guides I/O 2019, 7 – 10 februarie 2019, Praga, Cehia. DL: 21 ianuarie 2019

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Scouts&Guides I/O 2019

Perioada: 7 – 10 februarie 2019

Locația: Praga, Cehia

Cine poate participa: persoane aparținând structurilor naționale și persoane interesate de comunicare și de relațiile parteneriale între asociații

Despre eveniment:

Evenimentul își propune să pună în discuție probleme legate de informație și comunicare, de modul în care acestea sunt transmise, de cum sunt influențate de tehnologie și cum le putem utiliza în cadrul organizației. Temele majore sunt comunicarea, tehnologia și managementul.

Scopul evenimentului este schimbul de informații, contacte și oportunități de colaborare la nivel european.

Mai multe informații puteți afla pe pagina lor de facebook sau pe pagina de facebook a evenimentului.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie la curent cu problemele organizației în materie de comunicare și să cunoască limba engleză, aceasta fiind limba oficială a evenimentului.

Costuri:

Taxa de participare este de 170 EUR, iar acesteia i se adaugă suma de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Taxa de participare acoperă costurile activităților, meselor zilnice și cazării.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 21 ianuarie 2019. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora, se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Agora 2019, 10-14 aprilie 2019, Banská Štiavnica, Slovacia. DDL: 31 ianuarie 2019

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Agora 2019

Perioada: 10-14 aprilie 2019

Locația: Banská Štiavnica, Slovacia

Cine poate participa:  seniori

Despre eveniment:

Agora se evidențiază în rândul evenimentelor ca fiind un eveniment ”pentru seniori, realizat de seniori”. Pe parcursul celor 5 zile, seniorii vor dezbate în cadrul unui spațiu sigur probleme care sunt importante și relevante pentru generațiile tinere ale societății din ziua de azi și de cum poate rămâne senioriatul relevant având în vedere aceste probleme. Evenimentul va include și un training despre SDG-uri (Sustainable Development Goals/Obiectivele de Sustenabilitate), activități în natură și implicarea într-un proiect pentru comunitate.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie interesat de latura socială a cercetășiei, să cunoască limba engleză, fiind disponibil să întoarcă în organizație experiența acumulată pe parcursul evenimentului.

Costuri:

Prin intermediul unui grant Erasmus+, taxa de participare a fost redusă de la 250 EUR la 100 EUR și include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. La această sumă se adaugă 10 EUR pentru Departamentul Internațional. Transportul va fi decontat în limita a 275 EUR de persoană pentru 2 participanți.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 31 ianuarie 2019. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Funboree, 27 aprilie – 1 mai 2019, Gmünd, Austria. DDL: 10 martie 2019

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Eurotransit Network Funboree

Perioada: 27 aprilie – 1 mai 2019

Locația: Gmünd, Austria

Cine poate participa:  lideri de centru local, membri ai DI, persoane interesate de dimensiunea internațională a cercetășiei

Despre eveniment:

Evenimentul reunește sub umbrela sa voluntari cercetași ai Europei de Est și de Vest în scopul asigurării implementării de parteneriate, proiecte și schimbului de contacte și informațiilor generale, care ar putea servi drept sprijin în dezvoltarea organizației. Activitățile evenimentului sunt gândite ca parte complementară a structurilor naționale deja existente, oferind acces direct tuturor grupurilor la activități internaționale. Prin proiectele precedente, Rețeaua s-a specializat în schimburile dintre est și vest, și-a creat o bază de date în ceea ce privește contactele care să sprijine campurile de vară, parteneriatele și experiențele inter-culturale. Una dintre intenții este aceea ca grupurile de cercetași care călătoresc în alte țări să nu o facă fără a întâlni cercetași din țara respectivă.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie interesat de latura internațională a cercetășiei, să cunoască limba engleză și de preferință să fie implicat în procesul decizional de la nivelul centrului local, fiind disponibil să întoarcă în organizație experiența acumulată pe parcursul evenimentului.

Costuri:

Contribuția de participare este de 60 EUR și include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. La această sumă se adaugă 10* EUR pentru Departamentul Internațional.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 10 martie 2019. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Rover100 – Jamboreea Seniorilor Portughezi, 10-17 august 2019, Aveiro, Portugalia. DDL: 25 aprilie 2019

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Rover100 – Portuguese National Rover

Perioada: 10-17 august 2019

Locația: Aveiro, Portugalia

Cine poate participa:  seniori

Despre eveniment:

La împlinirea a 100 de ani de senioriat, portughezii celebrează cu o Jamboree la care vor participa peste 1500 de seniori portughezi și 50 de seniori din diverse țări. Aceasta se va axa pe proiectele pentru comunitate, având ca obiectiv promovarea valorilor oferite de Baden Powell și întărirea relațiilor dintre seniorii de pretutindeni. Temele abordate vor face parte din sfera Păcii, a Datoriei, a Spiritualității, a Frăției, a Compromisului și a Coerenței. Înregistrarea se poate face ca participant (18-22 ani) sau IST (voluntar, ajutând la bunul mers al campului) (minim 22 ani).

Profilul participantului:

Acesta trebuie să cunoască limba engleză, fiind disponibil să întoarcă în organizație experiența acumulată pe parcursul evenimentului.

Costuri:

Contribuția de participare este de 150 EUR și include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. La această sumă se adaugă 10* EUR pentru Departamentul Internațional.

*Contribuția de 10 euro către Departamentul Internațional este cerută atunci când se participă la evenimente internaționale care se desfășoară prin intermediul parteneriatelor realizate de către ONCR. Pentru evenimentele menționate echipa lucrează pe parcursul anului să încheie aceste parteneriate sau să construiască relații care să ne aducă diverse beneficii (taxe reduse, deconturi de transport, locuri gratuite sau suplimentarea locurilor alocate pentru ONCR, grupuri de cercetași străini în țară cu care CL să poată colabora). Contribuția colectată se folosește pentru activitatea periodică a departamentului, în special pentru costurile impuse de materialele de protocol, comisioane bancare, întâlniri ale echipei și participarea la evenimente de networking.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 25 aprilie 2019. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


Keep in contact – workshop pentru lucrătorii de tineret

Publicat pe de Oana

Anul trece, atelierele rămân! Nu neapărat doar în amintirile participanților, întrucât informațiile trec în sfera internetului, la dispoziția tuturor.

Între 24 octombrie și 1 noiembrie a avut loc în Cehia un workshop de improvizație prin contact, punând dansul în prim plan ca facilitator al comunicării. Trainingul a fost despre cum să primim și cum să dăm înapoi, schimbând greutatea corpului în funcție de cel cu care comunicăm, învățând astfel să ascultăm și cum să ne facem înțeleși, autodescoperindu-ne pe parcurs.

Acest tip de comunicare poate fi aplicat de către lucrători de tineret, facilitatori și educatori în activitățile pe care le propun, oferind un plus de autenticitate activităților.

Toate aceste lucruri le-au învățat cei care au fost prezenți la workshop, însă informațiile nu se opresc acolo. Organizatorii au asamblat experiența tuturor și au pus-o în 6 video-uri accesibile via Youtube prin care să răspândească această tehnică de învățare.

Video-urile cu cele 6 exerciții din cadrul workshopului se găsesc în playlistul de la acest link, fiind acompaniate de o compilație video a momentelor care au creat atmosfera magică a acestuia.

Participanții și-au exprimat în scris experiența trăită cu mult drag. Mai jos regăsiți experiența participantei noastre românce, Cătălina Călugărici – CL ”Adormirea Maicii Domnului”, București:

”Când m-am înscris pentru acest proiect am crezut că va fi o experiență diferită comparativ cu orice am făcut până atunci și de aceea am văzut această oportunitate ca o aventură personală. Am aflat că este vorba despre dans, una dintre pasiunile pe care nu le-am explorat înainte. Am venit dintr-o lume complet diferită, aceea a voluntariatului. Una minunată, dar la orice alt workshop sau training la care am mai participat, nu m-am focalizat niciodată pe nevoile mele, mă pregăteam să mă formez ca facilitator. Scopul era să devin pe cât de bună pot la asta. În final pot spune că am avut dreptate, a fost ceva complet diferit.

Fiind acolo, într-o altă țară, pentru nu puțin timp, cu atât de multe culturi diferite la un loc, diferite religii, opinii, obiceiuri, în mijlocul naturii, complet deconectată de orice rutină, a fost unul din momentele când am simțit că trăiesc în prezent. A fost minunat să am oportunitatea să văd ce înseamnă să fii acolo.

Am avut de asemenea șansa să cunosc niște oameni absolut fascinanți care m-au inspirat. Oameni pe care i-am atins, cu care am împărtășit emoții și cu care am dansat. Oameni care m-au învățat lecții valoroase și pe care îi voi purta cu grijă în inima mea. Oameni la care mă voi gândi cu zâmbetul pe buze.

Printre lucrurile care m-au pus pe gânduri în acest val de energie pot descrie trei imagini. Imagini pe care vreau să le dezvolt în viitor, pe care vreau să le transform în proiecte și pe care vreau să le împărtășesc cu alții.

1. Corpul nostru este oglinda perfectă a personalității noastre. Arată sistemul nostru de valori, modul în care gândim și conexiunea noastră cu lumea înconjurătoare.

2. Simțul atingerii pe care îl avem de când ne-am născut ne poate ghida în mai multe moduri decât ne-am putea imagina. Nu este doar despre sexualitate sau invadarea spațiului personal. A atinge pe cineva și a avea chimie cu persoana respectivă este de neprețuit și ar trebui pusă în valoare.

3. Liniștea este perfectă. A te bucura de ea, a dansa pe sunetul liniștii și a-ți exprima emoțiile fără niciun pic de zgomot este divin.

Am cu mult mai multe lucruri de spus, dar sperând că am spus esențialul așa cum pot mai bine, vreau să transmit un mesaj important: MULȚUMESC! Mă simt îmbogățită.”

Sperăm că experiența trăită prin ochii Cătălinei să vă convingă să dați o șansă acestei experiențe din care veți ieși cu siguranță, ca și ea, mai bogați.


Learning by Playing – Workshop Catalonia

Publicat pe de Oana

Nu știu cum s-a întâmplat, dar de când sunt la cercetași am fost norocos să particip la două traininguri extraordinare de facilitare jocuri – unul cu formatori cercetași și altul cu formatorii de la Fundația Noi Orizonturi.

În descrierea trainingului “Learning by Playing” (crearea de jocuri educaționale) se spunea că este câte un participant din 20 de țări și 5 din Spania, iar selecția se face pe baza motivației. Nu știu dacă a fost ce am scris la motivație sau am fost singurul care a aplicat, dar am primit confirmarea de participare.

Am sperat totodată să am noroc în continuare și să mă duc la un training extraordinar.

Așteptările mi-au fost depășite când m-am lovit de realitatea de zi cu zi a trainingului. Pentru că fondurile alocate acestui proiect au fost mai mici decât cele necesare, formatorii au păstrat sesiunile de creare de jocuri și au taiat din cele de relaxare.

Cu toate acestea, au reușit să ne facă să ne jucăm de dimineața până seara și să ne țină concentrați la ateliere prin talentul, pregătirea și energia pe care au imprimat-o grupului.

Dacă celelalte două traininguri la care am participat au fost de facilitare de jocuri, acesta a fost despre crearea de la zero a jocurilor educaționale.

În primele două zile am învățat primii pași despre acest lucru prin jocuri, simulări și debriefing-uri conduse elegant de formatorii Pavel Vassiljev si Olalla González (Shokking Group International) împreună cu Adrià Bob (venit din mișcarea cercetășească) și organizatorii Ares si Carles de la Vibria Intercultural.

Unele jocuri ne-au facut să râdem, altele să ne gândim la modul în care vedem și acționăm în viața reală sau să ne provoace sentimente puternice la propriu când am participat la un joc de simulare într-o dimineață la micul dejun.

Punctul culminant a fost însă crearea unui joc pe teme alese de participanți. În dimineața celei de a treia zile ne-am împărțit în 5 echipe pe baza temei alese și până în următoarea zi dimineața (la propriu pentru unele echipe) am creat un joc (titlu, obiective de învățare, instrucțiuni de joc, participanți, materiale).

Echipa din care am facut parte a ales sa facă un joc despre “Gândire critică”.

În ziua a patra, toată ziua, am testat jocul pe colegii noștrii și pe alți invitați (lucrători de tineret) din Catalonia și am participat la jocurile celorlalte echipe. Nu am crezut ca va fi atât de intens să facilitez un joc, să fac debriefing, să mă joc, să particip la debriefing-uri, să primesc și să dau feedback-uri o zi întreagă.

Ultima zi a fost dedicată integrării feedback-urilor primite la testarea din ziua precedentă și crearea versiunii îmbunătățite a jocurilor.

Am avut de asemenea și o sesiune despre echipa în care ne-am împărtașit trăirile din cele două zile în care am lucrat ca o echipă și am tras concluzii cu ce ar trebui să facem mai bine următoarea dată când lucrăm la un joc într-o echipă.

Mi-a plăcut în mod special această sesiune pentru că m-a ajutat să “închid” emoțional lucrul cu echipa, iar colegii mi-au dat unele sfaturi foarte folositoare.

 

În fiecare zi am plănuit să fac o ieșire mai lungă în natură cu colegii, dar nu am putut, pentru că ziua începea devreme și pauza mai mare era doar la prânz. La petrecerea din ultima seară însa, am aflat ca Stoyan, un coleg din Bulgaria, avea de gând să se întoarcă la Barcelona pe un traseu mai turistic trecând peste munții Montserrat până la Mănăstirea Montserrat și de acolo cu trenul la Barcelona.

Am plecat cu el următoarea zi dimineață după câteva ezitări pentru că cerul era înnorat până deasupra munților și începuse să plouă. Nu am regretat că am mers deși eu nu am fost pregătit fizic pentru ce a urmat. Am făcut 5 ore pe un traseu de 13 kilometri cu dealuri, văi și pe munte cu pantă foarte mare.

Am ținut însă pasul cu Stoyan, pentru care traseul părea ca o plimbare obișnuită, pentru că altfel riscam să nu ajungă la timp la avion.

Am încheiat călătoria împreună în Piața Catalonia din Barcelona la autobuzul pentru aeroport.

În afară de trainingul efectiv, am avut parte și de o surpriză plăcută neprogramată. A fost primul training unde am văzut ce înseamnă “graphic recording” și “graphic facilitation”.  Olalla (se pronunta Olagia), care a înregistrat grafic trainingul și ne-a făcut viața mult mai ușoară celor care învățam vizual, ne-a ținut într-o seară un atelier extraordinar de “graphic recording” și “graphic facilitation”.

Trainingul a fost într-adevar mai plin de viața când l-am vazut reconstituit pe hârtie și colorat.

Mulțumesc!

 

Articol redactat de Marius Mutu – CL ”Cercetașii Marini”, Constanța


[APEL ÎNCHIS] IST: Jamboree Band sau Colaborator medical la a 24-a Jamboree Mondială Scout, West Virginia, SUA, 22 iulie – 2 august 2019. DDL: 14 ianuarie 2019

Publicat pe de Oana

Nume proiect: 24th World Scout Jamboree – Unlock a New World

Perioada: 22 iulie – 2 august 2019

Locația: Summit Bechtel Family National Scout Reserve – West Virginia, SUA

Site oficial: www.2019wsj.org

Despre eveniment:

Jamboreea Mondială este cel mai important eveniment cercetășesc susținut de Organizația Mondială a Mișcării Scout. Ediția din anul 2019 este co-organizată în premieră de 3 state din America de Nord (Mexic, Statele Unite și Canada) și va aduna la un loc peste 45.000 de cercetașii din întreaga lume, care timp de 12 zile vor sărbători cercetășia în toate aspectele ei și în plinătatea metodei scout.

Jamboreea mondială este o experiență unică prin impactul său multicultural și propune un standard de activități superior campurilor locale sau Jamboreelor Naționale. Este locul ideal pentru a cultiva diversitatea, respectul valorilor personale, spirituale și sociale, prietenia, spiritul de aventură și implicarea în comunitate.

Participând la o Jamboree Mondială, ai ocazia să conștientizezi dimensiunea mondială a mișcării cercetășești, să te regăseşti în misiunea și viziunea cercetășiei și să îți defineşti propriul sistem de valori, pentru a putea contribui la crearea unei lumi mai bune.

Evenimentul își propune să aducă pe scenă 80 de artiști cu talent muzical care să bucure cercetașii veniți din întreaga lume pe parcursul evenimentului. Aceștia vor fi încadrați ca IST, păstrând caracteristicile referitoare la costuri. Așadar, dacă ești interesat să te alături ca membru al Jamboree Band, scrie-ne la e-mailurile de mai jos.

Dimensiunile unui asemenea camp însă aduc după sine și probleme în a căror prevenire avem ocazia să acționăm. Problemele medicale, atât fizice, cât și emoționale, pot apărea în mod inevitabil într-un loc în care spiritul aventurii ne poate lăsa purtați de val sau suntem copleșiți de complexitatea unui mediu atât de divers din punct de vedere cultural. De aceea, pentru bunul mers al lucrurilor, Jamboreea are nevoie de persoane adulte cu pregătire medicală și poligloți pentru următoarele posturi:

  1. Medical Interpreters/Collaborators

  • responsabil cu interpretarea termenilor medicali pentru personalul medical de la fața locului
  • promovarea și evaluarea condiției fizice a participanților
  • asistarea cu analiza și intervenția medicală de la fața locului pe parcursul Jamboreei

  1. Listening Ear Staff

  • SUPORT: să fie o sursă inițială de atenție, empatie și suport privind problemele emoționale exprimate de participant pe parcursul jamboreei
  • ANALIZA: Să ofere o analiză preliminară a naturii problemelor și nivelul de gravitate al acestora
  • REFERINȚĂ: atunci când este necesar, să ghideze participantul către sursele puse la dispoziție (exemplu: psiholog, psihiatru etc.) care să îi servească nevoilor

Pentru acest eveniment, Șeful de Contingent este Adrian Popescu (Cabana Scout, București).

Seniorii şi liderii cercetaşi interesaţi să aplice pentru această poziţie sunt rugaţi să ne scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro sau wsj@scout.ro până la data de 14 ianuarie 2018.

Pot face parte din IST la Jamboreea Mondială membrii Organizației Naționale ”Cercetașii României” care îndeplinesc următoarele condiții:

– au cotizația plătită la zi;

– sunt cercetași activi în cadrul unui Centrul Local, cel puțin în ultimele 6 luni;

– au vechime în ONCR de minim un an;

– au vârsta de minim 21 de ani

– vorbesc limba engleza – nivel mediu  (pe parcursul procesului de selecție va avea loc o discuție, în engleză, cu fiecare participant);

– fac parte din Centrele Locale legal înfiinţate;

– au participat la cel puțin un camp național şi un camp internațional;

– poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej)

Costurile de participare acoperă taxa de eveniment, transportul și reprezentarea / promovarea și se împart după cum urmează:

TAXA DE PARTICIPARE

– 650 USD

TRANSPORT

Aeroportul cel mai apropiat aeroport de locația Jamboreei este Charleston. Costul zborului dus-întors este de aproximativ 1.400 USD.

COSTURI SUPLIMENTARE:

Pentru întâlnirile premergătoare și materialele de contingent: 150 USD

După încheierea înscrierilor și până la plecarea către locația evenimentului, vor avea loc întâlniri de pregătire ale contingentului, la date care vor fi anunțate din timp.

Bani de buzunar, în funcție de posibilități, recomandăm sume între 50 și 400 USD

TOTAL COSTURI DE PARTICIPARE:

2.200 USD, bani care acoperă:

– Transport

– Masa

– Campare

– Program

– Materiale de contingent (reprezentare: ecuson, tricou, eșarfă; promovare: pliante, suveniruri, alimente specific românești)

În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro sau wsj@scout.ro