[APEL ÎNCHIS] EYE 2018: 30 mai-3 iunie 2018, Parlamentul European, Strasbourg. DL: 6 ianuarie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: European Youth Event 2018

Perioada: 30 mai-3 iunie 2018

Locația: Parlamentul European, Strasbourg, Franța

Cine poate participa: eXploratori, seniori și lideri (cu vârsta cuprinsă între 16 și 30 de ani)

Despre eveniment: Ca urmare a succesului celor două ediții trecute ale EYE (European Youth Event) în 2014 și 2016, Parlamentul European își redeschide porțile către 8000 de tineri din toată Europa. Obiectivul este de a antrena tinerii în dezbateri axate pe societate și teme politice, cu focus asupra unor aspecte precum pacea, democrația, șomajul, munca și mediul. Sub motto-ul „The plan is to fan this spark into a flame”, evenimentul va include o varietate de activități în plan politic, social și cultural. Aceasta este oportunitatea de a face vizibile ideile noastre către cei care iau deciziile.

Organizația Mondială a Mișcării Scout participă la EYE, dar și organizează în calitate de partener. Astfel că avem libertatea și responsabilitatea de a co-crea programul alături de alte organizații europene participante. OMMS va dezvolta workshopuri centrate în jurul a cinci mari teme ale EYE, printre care nevoia de a ține pasul cu revoluția digitală; cooperarea în vederea formării unei Europe mai puternice; importanța protejării planetei, etc.

Acest eveniment se întinde pe o durată de trei zile, cuprinzând o diversitate de activități, de la dezbateri alături de personalități și oameni politici, la concerte și YO!Fest, festivalul ce va avea loc în fața clădirilor Parlamentului.

Profilul participantului: Aceștia trebuie să cunoască bine limba engleză și să aibă vârsta cuprinsă între 16 și 30 de ani. De asemenea, trebuie să dovedească interes față de temele de actualitate în plan politic, social și cultural.

Costuri: Taxa de participare este de 150 EUR și include 4 nopți de cazare în Strasbourg, mic-dejun și cină în fiecare din aceste zile și costul activităților. Prânzul trebuie asigurat de către participant. În ceea ce privește transportul, se oferă o contribuție de 0,045 EUR per kilometru (bazată pe cea mai rapidă și directă rută). Acestora se adaugă taxa de 10 EUR pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 06 ianuarie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


Messengers of Peace Heroes Ceremony 2017

Publicat pe de Oana

Salutare! Mă numesc Oana Mitruț și aș vrea să împărtășesc ceva cu voi…

Până în acest weekend care tocmai a trecut, nu știam exact ce înseamnă Messengers of Peace (MoP). Știam, desigur, date generale, cu atât mai mult, cu cât aria Diversității din cadrul RoJam 2.017 a fost realizată datorită unui proiect scris și sponsorizat prin MoP. Dar nu știam, de fapt, că este o rețea ce conectează oameni, cercetași din toată lumea, care fac lucruri remarcabile pentru comunitatea lor. Mai mult decât atât, această rețea își onorează Mesagerii Păcii și își încurajează toți beneficiarii și persoanele implicate să răspândească mai departe mesajul Păcii.
Ce legătură are asta cu organizația noastră? Ei bine, între 2-3 decembrie, am fost invitată ca reprezentant al ONCR în Malaezia, în Putrajaya. Acolo, am cunoscut în jur de 30 de Cercetași din toată lumea, care și ei, ca și mine, și-au reprezentat organizația. Mai mult decât atât, dintre aceștia, 10 Cercetași din diverse colțuri ale lumii au fost chemați să primească recunoașterea de #Hero pentru munca pe care au depus-o în cultivarea păcii. Țările recipiente sunt: Kenya, Mexic, Peru, Turcia, Ucraina, Kazakhstan, Indonesia, Sudan, Madagascar și România.

Pe lângă ceremonia de premiere, am avut parte si de workshop-uri de public speaking si leadership, dar si de pilule informaționale legate de proiectele mari și resursele WOSM disponibile pentru continuarea implementării de schimbări impactante. România a fost recunoscută pentru munca pe care a depus-o în direcția integrării Diversității ca valoare intrinsecă în povestea de ansamblu a educației pe care o oferă Cercetășia. Eu am avut onoarea de a vorbi despre acest demers, pe care acum îl reprezint. Sunt recunoscătoare ONCR-ului, oamenilor care au făcut posibilă realizarea Nebuloasei Oglinzilor din RoJam, și mai ales Cercetașilor care secundează  o politică deschisă, incluzivă și pacifistă pentru viitorul organizației noastre. Acest eveniment reprezintă doar un început pentru ceea ce îmi doresc de la mine ca și Cercetaș, ca și cetățean al României și al globului, întrucât familia pe care am regăsit-o în Malaezia m-a inspirat și mi-a reamintit că munca unui Cercetaș nu se termină niciodată și într-adevăr are impact și valoare incomensurabilă. Recomand o astfel de experiență, întrucât este important să te poți vedea în schema largă, alături de voluntari care au răspuns unor nevoi imediate din jurul lor, fără teamă și fără rezerve. M-am întors cu o desagă plină de inspirație și motivație, după ce am ascultat poveștile celorlalți eroi: Pauline din Kenya, care luptă pentru drepturile femeilor și oferă alternative de viață pentru victimile mutilărilor genitale, sau Sarabamon din Sudan, care se asigură că măcar 70 de copii din comunitatea lui nu sunt convinși de rebeli să lupte cu o armă în mână și, în schimb, au o bicicletă la dispoziție cu care să poată merge 20km până la școală… și multe alte povești care au vorbit despre forță și comunitate! Am mai învățat că oricât ne-ar plăcea să credem că „eu” nu are destulă putere să schimbe ceva, este o iluzie de care ne-am agățat până acum. De fapt, de la noi pornește scânteia care va aprinde lumina iubirii și a păcii. Și-atunci, de ce să nu facem tot ce ne stă în putință pentru a o da mai departe?

De aceea, în această idee, concluziile pe care le-am adus înapoi sunt acelea că deși mai avem enorm de muncă în direcția Diversității și Incluziunii, acest drum pe care pornim împreună, ca membri ai unei comunități ce împărtășește aceleași valori, ne va ajuta să contribuim la cultivarea păcii… Și ne va mai ajuta să oferim șansa educației prin Cercetășie tuturor persoanelor care își doresc acest lucru, primindu-i cu brațe, inimi și minți deschise, pentru ca doar laolaltă să lăsăm lumea măcar un pic mai bună decât am găsit-o!

Articol redactat de Oana Mitruț


[APEL ÎNCHIS] 8th Sharjah International Scout Gathering: 1-10 februarie 2018, Emiratele Arabe Unite. DL: 17 decembrie 2017

Publicat pe de Oana

Nume proiect: 8th Sharjah International Scout Gathering

Perioada: 1-10 februarie 2018

Locația: Sharjah, Emiratele Arabe Unite

Cine poate participa: un senior cu vârsta cuprinsă între 18 și 23 ani

Despre eveniment: Evenimentul este organizat cu ocazia alegerii Emiratului Sharjah drept Capitală Mondială a Cărții, United Arab Emirates (UAE) Scout Association și Regiunea Arabă extind invitația de a participa și experimenta cultura arabă. Printre obiective se numără: schimbul cultural între participanți, focus prinicipal pe importanța cititului, consolidarea legăturilor de prietenie dintre asociații și familiarizarea participanților cu vestigii ale culturii locale.

Din program face parte și seara internațională, în cadrul căreia participanții vor își vor prezenta tradițiile și organizația cercetășească.

Profilul participantului: Apelul se adresează unui senior (sex masculin), cu vârsta cuprinsă între 18 și 23 ani. Acesta trebuie să manifeste interes către lectură și importanța acesteia în dezvoltarea sa și să cunoască limba engleză la nivel satisfăcător.

Participanții trebuie să aducă următoarele: costum popular pentru seara internațională, o prezentare pe tema evenimentului și a culturii țării din care provine, uniforma cercetășească, două drapele naționale (60×120 cm) ce vor fi lăsate în Sharjah la finalul evenimentului, costum de baie și haine adecvate activităților acvatice/pe plajă, încălțăminte potrivită mersului prin deșert.

În ceea ce privește clima, aceasta este moderată în luna februarie, cu temperaturi între 14 și 24 grade.

Costuri: Costurile de transport, participare și cazare vor fi acoperite în totalitate pentru un participant. Se percepe taxa de 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 17 decembrie 2017. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


Meet Up for Europe

Publicat pe de Oana

„Avem două locuri pentru participarea la un eveniment European organizat de Comisia Europeană unde veți avea ocazia să reprezentați mișcarea cercetășească.” – așa începea mail-ul care anunța unul din cele mai scurte evenimente internaționale despre care am auzit.

Meet Up for Europe a avut loc în Leuven, Belgia, în perioada 12-13 octombrie 2017 în cadrul unui proiect mai mare, New Narrative for Europe. Acesta a fost propus de Parlamentul European și implementat de Comisia Europeană din 2013, dorindu-se o înțelegere a ceea ce înseamnă Uniunea Europeană în contextual actual.

Totul a durat doar 24 de ore, dacă nu aș lua în calcul și timpul petrecut pe drum, dintre care doar 5 ore de somn, dar nu regret nicio secundă. Programul a început joi, la ora 12, cu un prânz delicious, calmând agitația drumului pentru cei 90 de tineri participanți.

La ora 13 a fost deschisa official prima parte a dezbaterilor. Cele 4 teme de discuții au fost Shaping the jobs of the future in Europe – Mobility and employment, Rise up citizens of Europe – Civic Engagement and belonging, Greening planet Europe – Environment, Widening your horizons in Europe – Freedom of movement and security. Dezbaterile s-au axat, în special, pe implicarea tinerilor atât la nivel local, cât și la nivel European, pentru o mai bună dezvoltare a programelor de tineret, reușind să le facă mai incluzive și mai sustenabile.

Am avut ocazia în cadrul acestui eveniment să cunosc foarte mulți tineri implicați, care își doresc să schimbe lumea, să o facă un loc mai bun pentru fiecare dintre noi. Organizația Mondială a Mișcării Scout (OMMS), a avut doar 5 reprezentanți oficiali dar la eveniment au fost prezenți 12 cercetași, ce și-au purtat cu mândrie eșarfa la gât, chiar dacă veneau din partea unor organizații studențești sau de tineret diferite.

Pe lângă tinerii minunați prezenți acolo, au mai fost si reprezentați ai Comisiei Europene și ai Parlamentului European, ce au împărtășit cu noi din cunoștințele lor și ne-au răspuns la toate întrebările, precum și profesioniști din multe alte domenii, deschiși să ne învețe cât mai multe lucruri, învățând și de la noi în același timp.

Această oportunitate mi-a deschis ochii legat de cât de mult are nevoie comunitatea în care trăim de noi, să luăm atitudine, să începem să facem lucrurile să se miște pentru că acțiunile noastre vor declanșa alte initiative, iar de la un proiect foarte mic, vom ajunge să schimbăm lumea în care trăim!
Participarea tinerilor la evenimentele internaționale și cunoașterea  cercetașilor din alte țări oferă un suflu nou organizației, de aceea recomand tuturor cercetașilor, de orice vârstă, să se înscrie la astfel de evenimente, pentru că nu vor regreta!

Articol scris de  Roxana Crăciun


[APEL ÎNCHIS]12th Macedonian Scout Jamboree: 14-22 iulie 2018, Ohrid, Macedonia. DL: 1 februarie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: 12th Macedonian Scout Jamboree

Perioada: 14-22 iulie 2018

Locația: Skrebatno, Ohrid, Macedonia

Cine poate participa: temerari, eXploratori (cercetași cu vârsta cuprinsă între 11 și 18 ani)

Despre eveniment: Motto-ul celei de-a 12-a ediții a Jamboreei cercetașilor macedoneni este „Neverending story” și promite să aducă împreună peste 1000 de cercetași din Europa. Programul de activități este împărțit în patru categorii:

  • Natură și aventură
  • Cultură și tradiții
  • Competențe și experiență
  • Distracție și provocări

Peste 100 de workshop-uri vor avea loc în timpul Jamboreei, iar la finalul ei, participanții internaționali pot alege să completeze experiența fie prin Home Hospitality, Twinning cu un grup de cercetași macedoneni (concepte cu care sigur sunteți familiari în urma RoJAM 2.0 17), un tur al țării alături de unitate de cercetași din Macedonia sau câteva zile de camping la Centrul Scout Ohrid.

Profilul participantului: Aceștia trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 11 și 18 ani. Cei peste 18 ani pot opta să facă parte din Jamboree ca staff, membru/ă a/al Echipei de Programe sau ca lider al patrulei pe care o însoțește. O patrulă poate avea 9 membri și un lider.

Costuri: Taxa de participare este de 75 euro. Acesteia i se adaugă 10 euro pentru Departamentul Internațional. Costul de participare pentru IST este de 60 euro, iar pentru un vizitator este de 15 euro pe zi.

Costurile includ locul de camp, mesele zilnice și activitățile pe perioada evenimentului. Pentru Home Hospitality, o noapte costă 10 euro sau 15 euro cu trei mese incluse. Corturile se pot închiria cu 5 euro de persoană sau 10 euro cu mesele incluse.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 februarie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


Lumina Păcii – Viața noastră e o călătorie zilnică în cautarea păcii

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Lumina Păcii
Perioadă: 13-17 decembrie
Loc de desfășurare: Viena, Austria
Cine poate participa: temerari și eXploratori însoțiți de lideri sau părinți, seniori și lideri.

Despre eveniment: Proiectul “Lumina Păcii de la Bethleem” a fost inițiat în 1989 de către cercetașii din Austria, pentru a promova Pacea și dialogul ecumenic între confesiuni.

În fiecare an, Lumina Păcii de la Betleem este adusă în România de o delegație de cercetași care merge la Viena și participă la ceremonie. Anul acesta, ne-am propus să avem o delegație cât mai numeroasă, prin urmare deschidem înscrierile inclusiv pentru temerari și eXploratori, însoțiți de lideri sau părinți.

Ceremonia are loc în data de 16 decembrie, la biserica Sfântul Francis din Assisi, Mexikoplatz 12, 1020 Viena. În drumul de întoarcere, delegația de cercetași oferă Lumina Păcii în cât mai multe comunități.

Anul acesta ne propunem ca proiectul să cuprindă următoarele activități:
1. Activități pedagogice în Centrul Local, 1 – 25 decembrie 2017
a. Provocarea “Lumina Faptei Bune” este un jurnal care cuprinde faptele bune realizate în timpul postului Crăciunului, pregătindu-ne astfel pentru această sărbatoare și oferind Lumina Păcii altor persoane, în comunitățile în care trăim;
b. Activități dedicate ariei de dezvoltare spirituală – colindat împreună cu patrula, activități cu caracter social si filantropic, activități dedicate comunității sau activități ce vizeaza dezvoltarea spirituală individuală .

2. Participarea la Ceremonia Ecumenică de la Viena, în 16 decembrie;
3. Preluarea Luminii Păcii de la delegație la întoarcerea în țară (cel mai probabil în data de 17 decembrie, duminică);
4. Participarea la o Ceremonie Regională Lumina Păcii în țară;
5. Organizarea unei ceremonii Lumina Păcii la nivel local.

Profilul participantului: cercetași dornici să participe la activități cu caracter ecumenic și interconfesional, care se preocupă de dezvoltarea spirituală individuală, dar și de pacea pe care o răspândesc in jurul lor.

Costuri: Pentru cazare și transport revenim cu detalii în umrătoarele zile.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de înscriere pe care îl găsești aici până la 1 decembrie 2017. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, să fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: lumina.pacii@scout.ro – Elena Munteanu (Burnichi) – Coordonator proiect,  sau international@scout.ro


Mainstreaming Diversity and Inclusion

Publicat pe de Oana

De ce Mainstreaming Diversity & Inclusion”, de ce ToT, de ce Bosnia și Herțegovina?
Asta m-am întrebat și eu când am văzut apelul deschis pentru acest proiect. Dar având în vedere că nu căutam neapărat un eveniment la care să particip, ci acesta a venit singur la mine, aveam să găsesc rapid răspunsuri care să mă convingă instant.

Mainstreaming D&I este un proiect la nivel european care are ca scop răspândirea diversității și incluziunii sociale în rândul organizațiilor de cercetași din 6 țări balcanice ( Bosnia și Herțegovina, Macedonia, România, Muntenegru, Serbia si Croația ).

Și totuși, cum?
Uite așa, începând cu un Training of Trainers, stagiu de formare de formatori în acest domeniu, la care au participat câte 4 membri din fiecare țară inclusă în proiect. Uite așa ne-am găsit noi să participăm: Andrei Ionescu ( Ashu ), Raluca Popa, Mircea Ciobanu și eu, Adrian Marton. Și pentru că aveam nevoie și de cineva care să ne spună cum îmbunătățim aceste practici de incluziune în interiorul organizațiilor proprii, proiectul s-a desfășurat în colaborare cu cercetași experimentați din Belgia și Luxembourg. Mergând pe ideea că mic cu mic se face mare, noi, participanții la stagiu, vom forma la rândul nostru alți adulți din organizație pentru a fi capabili să implementeze programe de activități de diversitate la nivel local.

Cât despre locație, eu cred că a fost aleasă cu scopul de a ne face să fim 100% prezenți acolo, să eficientizăm procesul de învățare și să ne bucurăm de el. Mai exact, toată această experiență a avut loc la centrul cercetășesc de la lacul Boracko, în Bosnia și Herțegovina. Un loc minunat în natură, împrejmuit de cercetași, lângă un lac în care îți vine să te scalzi 25 de ore pe zi.

Toate acestea m-au convins pe mine să particip la acest ToT, iar Raluca ne spune de ce a ales și ea să vină:
“Lucrând cu diverse tipologii de oameni, de la copii până la adulți, am realizat ca în spatele fiecăruia se află o identitate, care pentru a fi acceptată trebuie mai întâi înțeleasă. De aici apare si dorința mea de a învățan cum să înțelegem diferența ca o calitate umana. Cu ideea asta am pornit la un training prin care să clarific ce presupune diversitatea și incluziunea socială la nivel de individ, patrulă sau organizație de cercetași.

Avem locația, avem contextul, dar ce facem efectiv?
Ajunși acolo, am început cu o activitate de “Treasure hunt”, pentru a ne familiariza cu locul, cu ceilalți participanți, și cu scopurile și obiectivele proiectului. Și am mai început cu o baie în lac. Am intrat în cadrul simbolic, Comunitatea Agenților Secreți Scout, am vorbit, ne-am cunoscut.

În continuare, stagiul s-a axat foarte mult pe experiența noastră de diversitate. Am desfășurat activități spirituale, de stereotipuri, de reflexie personală. Nu doar ca am învățat să le livrăm și noi la rândul nostru, ci le-am trăit și le-am văzut impactul asupra noastră, reușind să înțelegem ca avem nevoie și de aceste tipuri de programe în ONCR. O mare parte din stagiu a fost destinată pregătirii unei activități de diversitate, implementări acesteia unui grup de participanți din altă țara, și debriefing-ului. Printre aceste experiențe, s-a strecurat din când în când cate o pauză de masă, câte o seară internațională și câte o sesiune de cântat și povestit la foc.

În ceea ce privește cu ce am rămas eu după toată experiența, am rămas cu viitorul.
Am rămas cu viitorul, pentru că am plecat de acolo cu planuri concrete, cu noi motivații, cu idei clare și cu amintirea unor oameni la care o să pot apela pentru orice fel de ajutor. Am rămas cu resurse, am rămas cu teme de gândire noi și cu încrederea că vom lăsa lumea un pic mai bună decât am găsit-o.

Ca o concluzie, Raluca ne împărtășește ce crede ea despre viitorul ONCR-ului în această direcție:
“Diversitatea copiilor și tinerilor alături de care lucrăm este adesea o provocare pentru noi, ca organizație de cercetași. Ne dorim să transm   item valori și principii sănătoase, care încurajează integrarea în societate indiferent de caracteristicile individului, tocmai pentru că promovam incluziunea socială. Însă, de multe ori ne lipsește un sprijin care să ne ghideze și să ne îndrume în situații pe care le simțim a fi dificile. Cum tratezi un copil de 8 ani cu o anumită problemă la nivel psihic? Cum adaptezi programul pentru doi copii cu dizabilități locomotorii? Cum poți facilita integrarea unui copil in patrulă sau activitate? Cum poți deschide orizonturi spre acceptare și toleranță? Ne dorim să implinim viziunea 2023, iar pentru asta incluziunea socială și diversitatea reprezintă un pilon în crearea de lideri autentici și integri, capabili să se adreseze oricăror nevoi existente la nivelul membrilor organizației.”


Articol scris de  Adrian Marton.

 


[APEL ÎNCHIS] Intercamp 2018: 18-21 mai 2018, Belgia. DL: 1 februarie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Intercamp 2018

Perioada: 18-21 mai 2018

Locația: Sint-Truiden, Belgia

Cine poate participa: temerari, eXploratori (cercetași cu vârsta cuprinsă între 11 și 16 ani)

Despre eveniment: Încă din 1967, Intercamp are loc anual în săptămâna Rusaliilor, de vineri până duminică. În fiecare an, o altă organizație este responsabilă de organizarea evenimentului. Obiectivul general al campului este de a stabili și consolida prietenii pe plan internațional, într-un context cercetășesc și cu ajutorul unui program de activități bazat pe lucru în echipă. Programul se împarte în activități în interiorul campului și activități în afară, alături de hike-uri. Intercamp oferă și un spațiu social – Plaza, unde poți găsi servicii poștale, un muzeu al fostelor ediții ale evenimentului, standuri de prezentare ale țărilor participante, o zonă GDV și un Scout Shop mai deosebit (să zicem că vei avea ocazia să îți personalizezi tricourile de camp).

Profilul participantului: Trebuie să aibă între 11 și 16 ani și să cunoască limba engleză. Înscrierea se va face pe patrule, însoțite de un lider adult. Cercetașii cu vârsta minimă de 18 ani se pot înscrie ca IST.

Costuri: Taxa de participare este de 25 euro și include costul activităților, materialelor de camp (printre care și badge-ul evenimentului) și locul de camp. Taxa nu include mesele, care vor fi pregătite de către participanți. Pentru cercetașii care aplică pentru a fi IST, taxa este aceeași, însă este inclus și costul meselor zilnice. Alături de această sumă, se percep 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 februarie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro

 


Navigând spre Roverway 2018: aventura unui Rover Representative

Publicat pe de Oana

Un eveniment de amploare ce urmează să aibă loc în vara anului 2018, Roverway nu și-ar putea atinge întregul potențial fără reprezentanții de seamă din fiecare contingent al Europei, și nu numai. Vineri, 6 Octombrie 2017 a fost o zi minunată ca să începi o călătorie lungă tocmai până în cealaltă parte a Europei. Sunt unele țări despre care poți spune că abia aștepți să le iei la pas, să le vizitezi orașele, să le cunoști cultură. Olanda, însă, te amuțește, din momentul în care, zburând deasupra ei, te uiți cu băgare de seamă la toate râurile și rauletele, căsuțele și morile de vânt care îți fac semn și îți promit o experiență ce nu se poate uita. Delft a găzduit pentru 3 zile 19 cercetași de pe tot continentul Europei (UK, Portugalia, Italia, Norvegia, Germania, etc). Așezat sub nivelul mării, înconjurat mai mult de canale decât de străzi, Delft a fost locul unde am legat prietenii, am primit sfaturi cercetășești, dar mai ales am luat parte la planificarea unui eveniment aparte al anului 2018, Roverway. Centrul Scout din Delft a purtat pe timpul șederii cercetasilor decorațiuni în portocaliu și albastru simbolizând culorile evenimentului ce va avea loc. Programul a constat în diverse workshopuri de prezentare ale evenimentului, dar și din momente în care am putut să ne cunoaștem mai bine unii pe ceilalți și să ne apropiem ca persoane. Pe rând, fiecare reprezentant ne-a explicat rolul departamentului său, dar ne-a oferit și un mic overview. Pentru că rolul Rover Representatives este de a oferi un feedback cât mai realist, am avut ocazia să venim cu idei ce s-ar putea transforma în viitoare activități pe parcursul evenimentului. Ziua de sâmbătă a fost cea mai interesantă, întrucât am avut parte și de aventură. Deși vremea ploioasă specifică zonei s-a abătut asupra noastră încă de cu dimineață, distracția pe care am avut-o pe canalele orașului Delft în bărcile de kayak a fost pe măsură. Vremea rea nu ne-a oprit să cântăm și să ne simtitm bine, atmosferă specifică cercetasilor. Ajunși înapoi la centrul scout am cunoscut alți membri ai echipei, însă am și ajutat reprezentanții italieni pentru a pregăti prânzo-cină. Pe seară, am făcut cunoștință cu o partedin echipa de organizare a întregului eveniment. Alături de un alt Rover Representative și de 7-8 persoane din staff, am participat la un mic treasure hunt al centrului scout din Delft, fiecare check point având un joculeț de comunicare. Seara s-a încheiat cu jocul nostru, warevolves, dar și cu dansuri tradiționale și dulciuri aduse de fiecare reprezentant.  Următoarea zi am avut parte de alte surprize, precum vizitarea locului în care va fi deshiderea, pe plaja din Scheveningen, în aproprierea orașului Haga. Aventura noastră s-a încheiat, însă așteptăm cu nerăbdare să ne revedem cu cercetașii, care peste weekend ne-au devenit prieteni.

Beatrice Breazu&Mihai Moreanu


[APEL ÎNCHIS]Roverway 2018 – IST: 23 iulie – 2 august 2018, Olanda – DL: 20 aprilie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Roverway 2018

Perioada: 23 iulie-2 august 2018

Locația: International Scout Center Zeewolde, Olanda

Cine poate participa: seniori și lideri cu vârsta de minim 22 de ani (născuți înainte de 3 august 1995 inclusiv)

Site oficial: https://www.roverway2018.nl/en/

Despre eveniment: Roverway așteaptă 3000 de seniori din toate colțurile lumii, însă evenimentul nu ar fi posibil fără efortul și implicarea membrilor International Service Team sau ISTs. Celor care au împlinit deja 22 de ani li se promite un program variat, alternând între serviciu, training, activități recreaționale, multă distracție și timp liber.

În calitate de IST, vei avea ocazia să comunice preferințele tale organizatorilor, nu vei lucra mai mult de 8 ore pe zi, vei avea parte de activități diverse, vizitat frumoasele orașe olandeze, navigat, focuri de tabără, cursuri destinate consolidării abilităților și competențelor, dar și schimburi multiculturale – asigurate de prezența membrilor IST din întreaga lume. Vei avea propriul district IST, cu propria sa cafenea. Scopul este ca, la finalul evenimentului, membrii IST să își fi făcut noi prieteni, să fi aflat cât mai multe despre alte culturi și să fi adunat amintiri cât pentru o viață.

Dacă până acum sună bine, citește în continuare mai multe despre rolul unui IST și înscrie-te în Contingentul României completând formularul de mai jos.

Ce înseamnă și ce atribuții ai ca IST:

Echipa de staff (IST) este formată din adulţi din ţările participante şi au rolul de a implementa activităţile şi de a gestiona serviciile pe parcursul evenimentului. Această echipă este organizată pe departamente, iar în apropierea evenimentului vor fi publicate mai multe detalii cu privire la aceste departamente şi la ce presupune munca în cadrul fiecăruia. Vă rugăm să ţineţi cont că există posibilitatea ca nu toată lumea să fie repartizată în funcţie de preferinţe.

Membrii IST sunt persoane adaptabile având în vedere diferențele culturale și lingvistice.

Pentru că rolul tău ca IST este acela de a face ca evenimentul să se deruleze în condiţii cât mai bune pentru participanţi, acesta începe de acasă prin sprijinirea Contingentului românesc. În perioada de pregătire a contingentului românes, membrii IST colaborează cu echipa de management a contingentului şi cu liderii însoţitori şi sunt subordonaţi Şefului de Contingent.

Costuri: Taxa de participare este de 290 euro și include costurile tuturor activităților, locul de camp și mesele zilnice. Acestei taxe se adaugă suma de 10 euro pentru Departamentul Internațional. La nivel de contingent, ne propunem să organizăm activități de fundraising pentru a reduce taxele de participare pentru toți membrii contingentului (participanți, lideri, IST, Echipa de Management și Șeful de Contingent).

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 20 aprilie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.