[APEL ÎNCHIS] Roverway 2018 – Steering Committee, Olanda [DL 20 iulie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Roverway 2018 – Steering Committee
Perioada: 2018
Locația: Olanda

Cine poate participa: seniori, lideri (cu vârste cuprinse între 18 și 29 ani)

Despre eveniment: După ediția din acest an a Roverway, care se desfășoră în Franța, este rândul olandezilor să organizeze cel mai mare eveniment european pentru seniori. În 2018, acesta va avea tema „Opposites attract” – „Extremele se atrag” și își propune să aducă împreună peste 3000 de seniori.

Se caută voluntari pentru Steering Committee, ceea ce presupune ca, împreună cu ceilalți membri ai comitetului, să coordonezi, să planifici, să administrezi bugetul sau să organizezi programul de activități. De asemenea, vei fi responsabil de propriul departament și sub-echipe, pe care le vei coordona și vei stabili un plan de acțiune pentru a te asigura că toți voluntarii contribuie la eveniment. Se cere o investiție de 2-3 zile pe săptămână, cu până la 6 luni după finalizarea Roverway. În timpul pregătirilor, vei observa cum rețeaua ta de contacte naționale și internaționale crește, iar tu te dezvolți continuu. În final, reprezintă o experiență de învățare unică.

Profilul participanţilor: Se caută tineri entuziaști, cu potențial și care să accepte această provocare. Ariile pentru care se caută voluntari sunt: programe, logistică, chairman/chairwoman, secretariat, finanțe și relații internaționale. Interesele pentru o anumită arie trebuie specificate în cadrul motivației.

De asemenea, candidații trebuie să aibă între 18 și 29 ani, să cunoască limba engleză și să înțeleagă necesitățile specifice seniorilor. O a doua limbă de circulație europeană cunoscută reprezintă un plus. Participantul trebuie să fie decis, să reziste la stres și să poată lucra bine sub presiune. Trebuie să aibă disponibilitatea de a călători în Olanda în mod regulat și să participe la sesiuni online. Se cere respectarea valorilor și standardelor celorlalte țări participante, toleranță și flexibilitate din partea voluntarilor.

În final, se caută candidați absolvenți ai studiilor de licență sau master, cu ambiția de a învăța cum se organizează un eveniment la nivel internațional. Ca parte a introducerii în Roverway 2018, vei urma trainingul împreună cu toți voluntarii.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să ne trimiţi scrisoarea de motivaţie şi CV-ul la adresa intrenational@scout.ro până pe  20 iulie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie, experienţa și motivaţia de a te implica în gestionarea unui eveniment internaţional. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, poţi accesa site-ul evenimentului: https://www.roverway2018.nl/en/ sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


[APEL ÎNCHIS] Voluntariat la nivel regional [DL: 13 iulie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Voluntariat la nivel regional
Perioada: 2016-2019
Locația: European Scout Region
Cine poate participa: seniori, lideri

Despre eveniment: Pentru implementarea planului trienal Regiunea Europeană formează grupuri de lucru pentru fiecare direcție strategică, iar anul acesta se formează grupruile de lucru pentru perioada 2016-2019. OMMS oferă un mediu de lucru sigur pentru a desfășura activități de voluntariat interesante în context european. Rolul de voluntar este deschis oricui îndeplinește criteriile de selecție, fără a se ține cont de origine, culoare a pielii, gen, dizabilități, orientare sexuală, identitate de gen, credințe, vârstă, probleme de sănătate sau background socio-economic.

Se caută voluntari pentru următoarele poziții:

Coordonator pentru Grupul de lucru
– Va coordona activitatea grupului de lucru pentru a obține rezultate relevante pentru anumite porțiuni de cadrul
– Planului Scout Regional și orice alte sarcini trasate de către Comitetul Scout European.
– Inițiază și moderează întâlnirile grupului (față-în-față sau prin intermediul conferințelor skype)
– Raportează progresele grupului de lucru către Comitetul European

Membru al Grupului de lucru
– Lucrează individual sau în echipă pentru a duce la îndeplinire sarcinile atribuite
– Este prezen/ă și participă activ în cadrul întâlnirilor (atât în cadrul celor față-în-față, cât și la cele prin conferințe online)
– Reprezintă grupul de lucru conform cerințelor inițiale

Coordonator al evenimentelor/proiectelor
– Coordonează planificarea, desfășurarea și organizarea evenimentelor sau proiectelor specifice
– Coordonează echipele aferente unui eveniment sau grupurile alcătuite pentru un proiect
– Raportează progresul echipei sau grupului către Comitetul European sau către Grupul de lucru relevant

Membru al unui grup alcătuit pentru desfășurarea unui eveniment/proiect
– Lucrează individual sau în echipă pentru a organiza un eveniment/proiect
– Este prezen/ă și participă activ în cadrul întâlnirilor (atât în cadrul celor față-în-față, cât și la cele prin conferințe online)
– Reprezintă echipa sau grupul conform cerințelor inițiale

Coordonator pentru oferirea de consultanță (grup de sprijin ale cărui cerințe sunt adaptate în funcție de situație)
– Coordonează toată activitatea ce ține de suport global (Global Support) sau adaptat situației (Tailored Support), din momentul cererii și până la finalizare.
– Asigură legătura cu membrii de comitet desemnați, cu scopul implementării bunei comunicări și îndrumări clare.
– Asigură legătura cu coordonatorul Global Support de la nivel mondial.
– Raportează progresul obținut de către consultanți către Comitetul European.

Consultant (Tailored Support)
– Persoane ce au abilități și competențe specfice și/sau beneficiază de expertiză ce poate fi de folos Regiunii pentru a dezvolta și oferi sprijin organizațiilor naționale.
– Desfășoară activități de consultanță pentru organizațiile naționale sau la nivel regional pe cont propriu sau în echipă.
– Raportează progresul obținut în mod regulat.
– Întocmește raportul asupra rezultatelor finale la încheierea fiecărui proiect la care a lucrat.

Membru al Finance Support Group
– Lucrează ca parte a echipei support a Trezorierului Regional.
– Aduce experiența sa în ceea ce privește finanțele, investițiile și piața valutară.
– Are cunoștințe solide despre implementarea și monitorizarea bunelor practici pe plan financiar.
– Participă la întâlniri față-în-față ale grupului.

Profilul participanţilor: Cel mai important criteriu de selecție este reprezentat de motivație și disponibilitate. De o importanță considerabilă sunt și cunoștințele soldie de limbă engleză, dar și abilitatea de a lucra într-un context intercultural.

Pe parcursul selecției, organizatorii se vor asigura că va exista o egalitate de gen între voluntari.

Pentru candidații ce aplică pentru o poziție de coordonator, competențele de leadership sunt indispensabile și se va ține cont de acestea.

Costuri: Voluntarilor li se acoperă costurile de transport şi cazare pe perioada în care călătoresc în interesul Regiunii. Acestea vor fi suportate de către Regiunea Europeană Scout.

Informațiile despre apel şi formularul de inregistrare sunt diponibile la link-ul de aici. Intrucat aplicațiile sunt confirmate de catre Comisarul Internațional, va rugam sa ne trimiteți la adresa mihaela.ciobanu@scout.ro scrisorile de motivație care susțin aplicațiile. Termenul pentru trimiterea scrisorilor de motivație este 13 iulie 2016. Aplicațiile pentru care nu avem informațiile necesare nu vor fi confirmate.

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


[APEL ÎNCHIS] InFormal BASIC, Rostov – Russia, 24 Iulie- 1 August 2016 [DL:10 iunie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect:  “InFormal BASIC”
Perioada: 24 Iulie- 1 August 2016
Locația:  Rostov, Russia
Cine poate participa: seniori, lideri

Despre eveniment:  Acest curs are ca scop să vină în ajutorul lucrătorilor de tineret, formatorilor  și educatorilor  interesați de dezvoltarea abilităților profesionale atât în cadrul formal cât şi cel non-formal, de a încorpora principiile educației non-formale şi metodologia sa , în scopul de a crea un mediu prietenos și sigur pentru abilitarea tinerilor și creșterea participării tinerilor la nivel local.

Cursul are stabilite 3 obiective strategice:
1. explicarea conceptului de Youth Empowerment  și modul în care funcționează,
2. oferirea unui set de instrumente care pot fi utilizate de către tineri în mediul formal (şcoli şi universităţi)
3. explicarea semnificației și valorilor educației non-formale ca un instrument cheie în Youth Empowerment și pentru a-l pune în practică.

Profilul participanţilor: Cursul se adresează educatorilor din mediul formal cât şi cel non-formal (traineri, formatori, profesori) , lucrătorilor de tineret,  interesaţi sau implicaţi în dezvoltarea unui plan de lucru cu privire la aceste domeniu, cu angajamentul că vor trece prin întregul proces de învăţare.

 Costuri:  Taxa de participare este de 50 de euro și include cazarea și mesele. De asemena, organizatorii vor rambursa până în 275 de euro din costurile de transport şi 70 de euro din costurle vizei, la finalul evenimentului. Acestei taxe i se adaugă suma de 10 euro, reprezentând contribuţia către Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 10 iunie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 

 

 


[APEL ÎNCHIS] Scouting for All – “Diversity and Inclusion Teams and Networks ”, Bruxelles – Belgia, 23-25 septembrie 2016 [DL: 1 iulie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Scouting for All – “Diversity and Inclusion Teams and Networks ”
Perioada: 23-25 septembrie 2016
Locația: Bruxelles, Belgia
Cine poate participa: seniori, lideri

Despre eveniment: Acest proiect este co-finanțat de către Consiliul Europei și Mesagerii Păcii, fiind susținut de către European Scout Region. Se dorește întărirea și consolidarea viziunii asupra diversității și incluziunii ca obiectiv strategic în cât mai multe organizații cercetășești.

Astfel, scopul acestui training este de a încuraja organizațiile în crearea unei echipe ce va lucra pe tema diversității sau chiar a unei rețele de astfel de echipe, care să ajute la deschiderea organizației spre acest subiect.

Principalele obiective sunt:

  1. Crearea, dezvoltarea și consolidarea unei echipe regionale sau naționale (Diversity Team).
  2. Schimbul de bune practici.
  3. Obținerea de noi informații de la experți pe diverse teme. Menționăm că trainingul va fi realizat cu sprijinul unui grup de experți externi.

Ca metodologie, vor fi folosite o varietate de metode non-formale pentru a veni în întâmpinarea diverselor necesități si stiluri ale participanților. Printre acestea sunt incluse: prezentările, studiile de caz, self-directed learning, jocul de rol, debriefing, brainstorming și grupuri de reflecție.

De asemenea, participanții vor fi considerați grupul țintă ce va trebui să obțină efecte pe termen lung în cadrul organizațiilor lor.

Profilul participanţilor: Aceștia trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 18-35 ani, să cunoască foarte bine limba engleză (acesta fiind limba oficială a evenimentului) și să manifeste o dorință de implicare pe termen lung în acest domeniu.

Costuri: Taxa de participare este de 75 euro, din care se acoperă mesele, cazarea si costurile pentru activități. Totodată, se va oferi un ramburs de 70% pentru costurile de transport. Acestei taxe i se adaugă suma de 10 euro, reprezentând contribuţia către Departamentul Internațional.

13260176_1069997986372784_662823629036529633_nDacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 1 iulie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


[APEL ÎNCHIS] Hong Kong Scout 105th Anniversary Jamboree, Insula Lantau – Hong Kong, 23-27 decembrie 2016 [DL: 1 septembrie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Hong Kong Scout 105th Anniversary Jamboree – Scouting for Youth105
Perioada: 23-27 decembrie 2016
Locația: Penny’s Bay, aproape de Hong Kong Disneyland, pe Insula Lantau
Cine poate participa: temerari, eXploratori, seniori, lideri

Despre eveniment: Cercetașii din Hong Kong sărbătoresc 105 ani de existență și ne invită să le fim alături în acel moment important! Jamboreea lor va avea loc între 23-27 decembrie 2016, la Penny’s Bay, localitate aflată la numai 30 minute depărtare de aeroportul internațional Hong Kong si la 40 minute de centrul orașului.

Evenimentul are ca obiective sărbătorirea celor 105 ani de cercetășie, protejarea mediului înconjurător, trăirea experienței și aventurii unui camp, dar și crearea și protejarea relațiilor între cercetașii din întreaga lume.

Profilul participanţilor: Participanții trebuie să cunoască limba engleză la un nivel avansat. Aceștia trebuie să aibă o vârstă cuprinsă între 12 și 25 ani, iar patrulele trebuie să fie formate din 9 tineri și 1 lider adult.
Echipamentul necesar cuprinde: pelerină de ploaie, frontală, tacâmuri, sac de dormit și izopren. Cortul și instrumentele pentru gătit vor fi oferite de către organizatori.

Totodată, participanții trebuie să țină cont de faptul că temperaturile în luna decembrie variază între 10 și 20 grade C.

Costuri: Taxa de participare este de 152 euro, la care se adaugă 10 euro, reprezentând taxa pentru Departamentul Internațional. Suma acopera mesele, cortul, activitățile, un suvenir la finalul campului, transportul de la aeroport la locul unde se desfășoară Jamboreea.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 1 septembrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS] International Scout Camp “Feel the Nature”, Timocka Krajina – Serbia, 16-26 iulie 2016, [DL: 10 iunie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: International Scout Camp “Feel the Nature”
Perioada: 16-26 iulie 2016
Locația: Lacul Grlište, Muntele Tupižnica și orașul Zajecar, Timocka Krajina, Serbia
Cine poate participa: lupișori, temerari, eXploratori, seniori, lideri

Despre eveniment: Evenimentul oferă o gamă de activități concentrată pe outdoors, având ca scop experimentarea cercetășiei în contact cu natura. Astfel, în program sunt incluse activități acvatice, sport, excursii, vizitarea unor situri arheologice, dar și a unor locații de importanță culturală și turistică în Zajecar și împrejurimi.

De asemenea, va fi organizată o „aventură cu rucsacul în spate”, ce implică statul în natură timp de mai multe zile. Prin aceasta, se dorește antrenarea participanților pentru a le îmbunătăți abilitățile cercetășești practice, precum orientarea, pionieratul, construirea de adăposturi, acordarea de prim-ajutor, gătitul și alegerea plantelor și ierburilor comestibile.

Mai mult, va avea loc și o tură de orientare pe timp de noapte, în cadrul căreia cercetașii se vor ajuta de desene, vor învăța să trimită mesaje, să dea indicații și să raporteze traseul pe care au ales să meargă prin codul Morse. La final, vor fi testate competențele acumulate pe perioada campului.

În plus, evenimentul implică și ecologizarea și protejarea naturii, în același timp focusându-se și pe valorile spirituale ale participanților.

Profilul participanţilor: Aceștia trebuie să aibă minim 11 ani și să cunoască limba engleză la un nivel avansat. Participanții trebuie să își aducă cort, sac de dormit, izopren și echipamentul necesar în timpul hike-ului.

În interiorul locului de camp vor fi în permanență ofițeri de poliție care vor asigura protecția. Alături de aceștia, va exista si o brigadă de pompieri, dar și o unitate medicală. Participanții sunt rugați să aibă asupra lor cardurile de sănătate și asigurarea medicală. Fiecare grup va trebui să aibă propria trusă de prim-ajutor.

Costuri: Taxa de participare este 89 euro și include mesele, locul de camp și transportul în timpul activităților. La aceasta se adaugă suma de 10 euro, care reprezintă taxa pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 10 iunie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


[APEL ÎNCHIS] Boy Scouts of America National Jamboree, West Virginia – USA, 19-28 iulie 2017 [DL: 15 iunie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Boy Scouts of America National Jamboree
Perioada: 19-28 iulie 2017
Locația: Summit Bechtel Family National Scout Reserve (The Summit) in West Virginia, USA.
Cine poate participa: temerari, eXploratori, seniori, lideri (trebuie să aibă minim 14 ani în ziua deschiderii evenimentului)
Despre eveniment: Aproape o dată la fiecare patru ani, Boy Scouts of America (BSA) organizează Jamboreea lor națională, aceasta reprezentând cel mai mare eveniment cercetășesc din Statele Unite, cu peste 40 000 de participanți. De asemenea, Summit-ul Bechtel va găzdui și Jamboreea mondial din 2019, organizată de către Scouts Canada, Asociación de Scouts de México și  BSA.

Boy Scouts of America au reușit să construiască pentru acest eveniment terenul de joacă perfect pentru cercetași. În acest sens, programul lor include BMX biking, parcuri pentru skateboard, mountain biking, hike-uri, curse cu obstacole și multe altele.

Profilul participanţilor: Patrulele vor fi alcătuite din 10 persoane, iar unitățile din 40. Patrulele pot fi alcătuite fie din 2 lideri și 8 tineri, fie din 9 tineri și 1 lider.
Totodată, participanții trebuie să cunoască limba engleză la un nivel avansat și să aibă asigurare medicală pentru toată durata evenimentului.

IST: Aceștia trebuie să vorbească limba engleză fluent și să aibă disponibilitatea de a ajunge cu o săptămână înainte la locul de desfășurare a Jamboreei, să primească training și să asiste la pregătirile finale pentru sosirea participanților. În plus, este necesar să rămână la finalul evenimentului pentru a ajuta la curățenie, închidere și să predea raportul de activitate. Membrii staff vor camp în zona Basecamp, separata de cea a contingetului lor.

Costuri: Taxele de participare sunt după cum urmează:
Pentru participanții având între:
– 14-17 ani: $ 1 225
– 18-20 ani: $ 1 225
– Lideri între 21-25 ani:$ 750
– Lideri având 26 + ani: $ 1 275
– IST având între 18-25: $ 575
– IST având 26 + ani: $1 025

Acestea includ locul de camp, mesele și costurile activităților. Transportul va fi asigurat de participanți, iar cele mai apropiate aeroporturi sunt Yeager Airport în Charleston, West Virginia, SUA (CRW) și Charlotte-Douglas International Airport în Charlotte, North Carolina, SUA (CLT).

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 15 iunie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


[APEL ÎNCHIS] Winter 2017 Short Term Staff – Kandersteg International Scout Center [DL: 10 iunie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Short Term Staff at Kandersteg International Scout Center
Perioada: 3 decembrie 2016 – 4 Martie 2017
Locația: Kandersteg International Scout Center, Elveția
Cine poate participa: seniori şi lideri

Despre eveniment: La fiecare 3 luni, la Centrul Internațional Scout din Kandersteg sosește un nou group de cercetași entuziaști care devin o familie și lucrează împreună pentru a duce visul lui B.P. mai departe. Ai oportunitatea de a deveni “Pinkie” pentru sezonul de iarnă 2016 – 2017 (Winter 2017), de a petrece sărbătorile de iarnă într-un loc magic din inima Alpilor elvețieni și de a trăi o experiență unică alături de cercetași din toate colțurile lumii- este o experiență pe care fiecare cercetaș ar trebui să o trăiască măcar o dată în viață.

Profilul participanţilor: Pentru a devein staff este necesar să fii membru ONCR cu cotizația plătită la zi, să ai 18 ani împliniți, să cunoști limba engleză și să poți motiva ce abilități sau competențe te vor face să fii remarcat la Kandersteg. Pentru sezonul de iarnă, abilități de practicare a sporturilor de iarnă sunt un avantaj dar nu sunt obligatorii.
Foarte important, participanții trebuie să aibă disponibilitatea de a fi prezenți de la începutul și până la finalul stagiului.

poza

Costuri: Participantul va suporta atât costul transportului, cât și al cheltuielilor personale de pe întreaga durată a șederii sale. Cazarea, mesele și orice alte necesități sunt asigurate de către organizatori.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe  10 iunie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentu informaţii suplimentare poţi consulta site-ul KISC sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


[APEL ÎNCHIS] Agora 2016 – Colour your world!

Publicat pe de scout.ro

Între 13-17 aprilie seniori din toată Europa s-au adunat într-un peisaj montan minunat, cu drag de a împărtăși experiența lor cercetășeacă cu ceilalți, în orășelul Guadarrama, în apropierea Madridului. Dacă ar fi să rezumăm experiența Agora într-o propoziție, aceasta ar suna cam așa: ”I would give wings to children, but I would leave it to them to learn how to fly by themselves.”. Motivul e simplu: Agora este un eveniment internațional organizat de seniori pentru seniori, unde ni se oferă un cadru special în care suntem încurajați să ne expunem ideile în mod liber. Tema propusă anul acesta la Agora a fost crearea unei noi lumi de către seniorii prezenți, astfel că în zilele petrecute împreună în Spania am încercat să creăm o echipă cât mai unită, în care respectul unul față de celălalt să primeze și fiecare dintre noi să simtă că a reușit să aducă o nuanță unică, urmând motto-ul evenimentului: ”Colour your world!”.13090526_1067866149922153_2006997645_n

Având în vedere cele scrise mai sus, poate v-am făcut curioși să aflați mai multe despre ce am făcut și trăit timp de 4 zile la Agora.
Temele principale pe care s-au bazat activitățiile au fost ROVERISM (rover empowerment), multiculturalism și proiecte personale. Așadar, în prima zi de eveniment am aflat foarte multe despre programele dedicate seniorilor/roverilor în diferitele organizații și asociații de cercetași din Europa. În a doua parte a zilei am avut o activitate foarte antrenantă și amuzantă care s-a lăsat cu multe dezbateri pe parcursul serii. Am combătut, și ulterior susținut, diferite stereotipuri pe care le considerăm prezente în Europa, dar și în lume. Pe lângă dezbateri, seara s-a lăsat cu mâncare și activități internaționale prezentate de fiecare țară participantă.

A doua zi am luat drumul Madridului, iar în prima activitate a fost o prezentare externă despre drepturile omului. Am aflat mai multe despre Declarația Universală a Drepturilor Omului, despre aplicarea ei, dar și despre provocări și probleme pe care le ridică în diferite părți ale lumii.

După prezentare am avut șansa să descoperim Madridul împreună cu patrula internațională și să avem parte de o zi însorită (trebuie să menționăm că soarele s-a arătat foarte rar în acea săptămână :D). Am încheiat ziua cu o activitate pe care am pregătit-o pentru copiii și tinerii cu deficiențe mintale dintr-un centru aflat în Guadarrama. O experiență de neuitat unde am aflat de puterea cercetașilor de a împărtăși bucurie.

13140937_1067866166588818_285694931_nUltima zi plină de activități a început cu o prezentare despre Youth Empowerment și cu o discuție despre implicarea noastră la nivel local și personal în proiecte. Pentru a împărtăși cu seniorii de acasă ce înseamnă pentru noi youth empowerment, am realizat o serie de videoclipuri pe care le puteți găsi la finalul articolului. Pentru a pleca cu cât mai multe idei concrete de la acest eveniment, o sesiune a fost dedicată creionării ideilor de proiecte pe care le propunem în urma problemelor depistate în organizațiile noastre. Mai mult, ultima sesiune a constat în prezentări exeterne unde am luat contact cu: Messengers of Peace(MoP) care finanțează proiecte locale și unde am fost încurajați să aplicăm și noi; MOOT evenimentul cercetășesc mondial dedicat seniorilor care o să aibă loc anul viitor în Islanda și World Scout Youth Forum care o să aibă loc tot anul viitor în Azerbaijan. Seara a avut loc ceremonia de închidere și apoi am petrecut în stil spaniol, învățând câteva mișcări de dans.

Agora ne-a reamintit că putem să realizăm tot ce ne propunem lucrând împreună, luând inițiativa și învățând unii de la ceilalți. Am resimțit impactul acestui eveniment imediat după ce ne-am întors acasă, când am fost foarte entuziasmate să împărtășim experiența noastră cu seniorii din Cluj. Le-am prezentat și lor anumite activități din cadrul Agora și am avut discuții pe tematica roverismului, iar acum ne simțim și mai pregătiți să realizăm proiecte cât mai interesante. Împreună este cel mai simplu să creștem ca tineri activi și implicați. Experiența Agora este una unică în viața unui senior și vă încurajăm pe toți să încercați să o trăiți pentru ca mai apoi să continuăm să ne dezvoltăm pe noi, să aducem contribuții ramurii noastre de vârstă și să ne îmbogățim comunitatea: The more we give, the more we will receive in more ways than one.”

Ale voastre în cercetășie,
Andreea Anghelea, Irina Georgescu și Andrada Rus

Video Agora : https://www.youtube.com/watch?v=Z_1gdncFesY

13150000_1067866169922151_1551518903_n


[APEL ÎNCHIS] Summer Scout Camp – ЈAMBOH, Ohrid – Macedonia, 20-28 iulie 2016 [DL: 16 mai 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Summer Scout Camp – ЈAMBOH
Perioada: 20-28 iulie 2016
Locația: Ohrid, Macedonia
Cine poate participa: cercetași cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani (născuți între iulie 1998 și iulie 2005)

Despre eveniment: Desfășurându-se în Centrul Scout Ohrid, unde va fi creat un orășel din corturi pe malul lacului Ohrid, acest eveniment are motto-ul „Ritmul aventurii!”. Astfel este sugerat programul încărcat de aventură al campului, având ca obiectiv învățarea prin acţiune.

De asemenea, acest program este împărțit în trei arii de progres distincte: Natură, Aventură, Cultură. Ca bonus, participanții pot alege să se implice și în aria ce vizează solidaritatea și dezvoltarea societății.

Foarte interesant este faptul că fiecare participant are libertatea de a-și crea propriul program pentru eveniment, având la dispoziție o gamă variată de ateliere din care să aleagă. Printre acestea sunt incluse și ateliere de stencil, water craze, linoleum, rafting, crafting, tir cu arcul, ecologie, dar și activități de scurtă durată care oferă posibilitatea acumulării unei noi competențe sau abilități. Odată cu acumularea acesteia, participantul va primi și un badge care să ateste nivelul parcurs.

În plus, organizatorii au pregătit și un hike de 10-15 km, activități sociale, un tur cultural al zonei Ohrid și Parcului Național Galicica, dar și o zi dedicată ciclismului pe un traseu de 30 km lungime.

Profilul participanţilor: Aceștia trebuie să aibă vârste cuprinse între 11 și 18 ani. Ca parte a echipamentului obligatoriu se numără cortul (echipa de organizare nu pune la dispoziție corturi pentru participanți), trusa de prim-ajutor, steag de Centru Local sau Unitate.

Costuri: Taxa de participare este de 100 euro și include camparea și mesele. De asemenea, achitând această sumă, fiecare participant va primi un badge, un tricou, o eșarfă și un jurnal de camp.

Pentru a confirma înscrierea, fiecare participant va trebui să achite 10 euro până la data de 20 mai, restul sumei de 90 euro urmând să fie plătită până la 20 iunie. Pe lângă aceasta, se adaugă taxa de 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 16 mai 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.