APEL ÎNCHIS: European Youth Event 2016 – European Parliament, Strasbourg – Franţa, 20 – 21 mai 2016 [DL: 12 decembrie 2015]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: European Youth Event 2016

Perioada: 21-22 mai 2016

Locația: Strasbourg, Franța

Cine poate participa: exploratori (care să fi împlinit deja 16 ani), seniori şi lideri (cu vârsta de până la 30 ani)

Despre eveniment: Parlamentul European își deschide ușile pentru 5000 participanți de pe întregul continent, iar WOSM te invită să fii unul din cei 20 de cercetași care vor învăța din această experiență!

Sub deviza „Împreună putem produce o schimbare”, evenimentul va cuprinde o varietate de activități, va oferi șansa de a discuta cu persoane aflate în funcții cheie ale Parlamentului European și de a le împărtăși idei care pot contribui la dezvoltarea UE. Totodată, WOSM și WAGGGS vor organiza un număr de ateliere pe teme actuale și care au potențialul de  a ridica nivelul de conștientizare a importanței anumitor probleme. Astfel, vor fi încurajate toleranța și diversitatea prin atelierul de peacekeeping, ce are scopul de a promova integrarea, valorile multiculturale și implicarea tinerilor pentru a pune capăt conflictelor; posibilitățile de angajare ale persoanelor tinere, cum arată un CV bun, cum se susține un interviu cu profesionalitate, atelierul determinând participanții să își pună în valoare calitățile dobândite și dezvoltate prin intermediul educației non-formale; atelier de peacebuilding, dar și de creare a unei strategii de participare activă în ceea ce privește problema refugiaților și imigranților din Europa, etc.

În final, EYE 2016 te ajută să dobândești o viziune de ansamblu a lumii, fiind o oportunitate de dezvoltare și evoluție pe plan personal și profesional.

Profilul participantului: Sunt vizați exploratorii cu vârsta de peste 16 ani, seniorii și liderii (de până la 30 de ani), care doresc să contribuie la propunerea și discutarea de noi idei care să ducă la formarea unei Europe mai bune, mai tolerante, mai deschise.

Costuri: Parlamentul European oferă 100 euro pentru cazare și mese, alături de suma de 0.045 euro/km pentru transport, cu condiția să fie aleasă ruta cea mai directă. Însă, pentru a beneficia de acest ramburs, participantul trebuie să fie prezent în ambele zile ale evenimentului.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 12 decembrie 2015. Pentru selecţia participanţilor, se va ţine cont de motivaţia de a participa la eveniment, de activitatea din cadrul organizaţiei la nivel naţional şi local. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă o vechime în ONCR mai mare de 6 luni şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

În cadrul evenimentelor internaţionale se poartă uniforma naţională (eşarfă naţională şi cămaşa bej).

Informaţii suplimentare găsiţi pe pagina evenimentului sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro

925x322_BannerNews_en

 


APEL ÎNCHIS: Scouts and Guides I/O 2016, Atena – Grecia, 11-14 februarie 2016 [DL: 01 februarie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Scouts and Guides I/O 2016
Perioada: 11-14 februarie 2016
Locația: Atena, Grecia
Cine poate participa: seniori şi lideri

Despre eveniment: Evenimentul este destinat celor care împărtășesc o pasiune pentru comunicare, IT și tehnologie vizând aplicabilitatea acestora în cercetășie. Totodată, oferind ocazia de a întâlni cercetași și ghide din toată Europa.

Mai mult, I/O 2016 reprezintă oportunitatea perfectă de a dezbate pe tema dificultăților cu care organizațiile se confruntă în ceea ce privește domeniul comunicării și tehnologiei informaționale, ajungând, astfel, la dezvoltarea unor soluții viabile alături de ceilalți participanți. În acest fel, se pot contura colaborări cu alte organizații sau asociații de cercetași din Europa.

În plus, proiectul oferă expertiza specialiștilor în domeniu, care vor fi prezenți pentru a împărtăși din experiența lor și de a discuta despre cele mai noi metode din domeniul IT utilizate la cercetaşi.

Așadar, I/O 2016 facilitează un proces de învățare profund și complet, alături de ocazia creării de noi relații cu alți cercetași și ghide din Europa.

Profilul participantului: Seniori şi lideri interesaţi de aplicarea sistemelor de informații a tehnologiei comunicațiilor în cercetășie și care sunt în poziția de a împărtăși și implementa experiența dobândită în interiorul organizației.

Pe scurt, participanții trebuie să fie implicați în ONCR, la nivel tehnic, tactic sau strategic în dezvoltarea tehnologiei informaționale și a comunicării. De asemenea, participanții trebuie să cunoască bine limba engleză.

Costuri: Taxa de participare este de 210 euro. Aceasta cuprinde cazarea, mesele și costurile activităților.
Transportul este suportat de către participant.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 februarie 2016. Pentru selecţia participanţilor, se va ţine cont de motivaţia de a participa la eveniment, activitatea din cadrul organizaţiei la nivel naţional şi local. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă o vechime în ONCR mai mare de 6 luni şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

În cadrul evenimentelor internaţionale se poartă uniforma naţională (eşarfă naţională şi cămaşa bej).

Informaţii suplimentare găsiţi pe pagina evenimentului sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


APEL ÎNCHIS: Jamboreea Central Europeană, Polonia, 04-14 august 2016 [DL: 1 februarie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Jamboreea Central Europeană
Perioada:  04-14 august 2016
Locaţia: Wroklow, Polonia
Participanţi: eXploratori (14-17 ani) în patrule de maxim 9 persoane şi un lider însoţitor
International Service Team (IST): seniori şi lideri (18 ani+)

Despre eveniment:
Jamboreea Central Europeană se organizează din 2 în 2 ani, iar gestionarea ei se roteşte între organizaţiile de cercetaşi din: Ungaria, Slovenia, Cehia şi Polonia. În 2016 evenimentul va avea loc în Polonia, la Wroklow, oraş desemnat şi Capitala Culturală a Europei pentru anul viitor.

Scopul Jamboreei Central Europene este de a consolida cooperarea între organizaţiile de cercetaşi din regiune şi de a oferi cât mai multor cercetaşi oportunitatea de a participa la un eveniment internaţional de amplore accesibil finaciar.

Motto-ul pentru Jamboreea din 2016 este “The Art of Scouting”, dându-le cercetaşilor posibilitatea să-și exprime gândurile și să îşi dezvolte diverse abilități prin artă şi cultură.
Programul cuprinde activităţi ca:
• ateliere de artă şi cultură;
• activităţi de explorare a regiunii Silezia de Jos (hike-uri, mountain bike, canoe);
• activităţi de implicare în comunitatea locală;
• jocuri şi activități la locul de camp (circ, activităţi sportive, gătit, activităţi meşteşugăreşti, etc.);
• festivităţi.

Costuri:
Taxă de particpare pentru eXploratori şi lideri însoţitori: ~170 euro (700 PLN + 10 euro);
Taxă de participare IST: ~ 95 euro (350 PLN + 10 euro);
Taxa de participare acoperă: cazarea, masa şi activităţile;
Transportul este suportat de către participanţi.
*Costurile menţionate mai sus nu conţin costurile de pregătire a contingentului.
*Taxa de participare include si contributia catre Departamentul International – 10 euro.

[APEL ÎNCHIS] Formular aplicaţie Şef de Contingent, termen limită de aplicare 25 octombrie 2015, ora 14.00.

Formular aplicaţie IST, termen limită de aplicare 1 februarie 2016.

Formular înscriere exploratori, termen limită pentru înscrieri 1 februarie 2016.
Taxa de participate se poate achita până la finalul lunii februarie 2016.

Pentru mai multe detalii despre Jamboreea Central Europeană  poţi consulta site-ul evenimentului şi pagina de facebook  sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

polonia 2

 

 


Academia cercetașilor

Publicat pe de scout.ro

V-aţi pus vreodată întrebarea cum ar fi dacă cercetaşii ar avea o facultate pentru ei?! Un loc în care să înţeleagă şi să îmbunătăţească mecanismele organizaţiei care ne învaţă benevol “să lăsăm lumea un pic mai bună decât am găsit-o”. Un spaţiu în care să întregim pentru câteva zile o parte din familia internaţională a cercetaşilor? Ei bine, ne bucurăm să va povestim că această există sub numele de The Academy, iar anul acesta, 3 dintre colegii noşti români au fost “cursanţii” ei. Îi lăsăm pe ei să ne povestească mai departe experienţă.

The Academy este evenimentul care oferă cea mai bună posibilitate de networking şi training responsabililor sau membrilor echipelor de proiect de la nivel naţional, într-un context internaţional. Se desfăşoară în fiecare an din 2008, iar anul acesta noi am zburat către Porto. Cunoscutul oraş din Portugalia pentru activitatea de comerţ, a creat cadrul ideal de schimburi cu cele mai noi informaţii din ariile de interes pregătite pentru academie: Strategie şi Management, Educaţie şi Training, Comunicare.

Ne-am împărţit cu greu între sesiuni (30 la număr), care mai de care cu impact. Însă, motivaţia cu care am plecat de acasă fiecare dintre noi, a făcut că procesul să fie unul facil, setaţi fiind pe înţelegerea proceselor, mecanismelor şi priorităţilor de la nivel european a organizaţiei. Am învăţat noi abordări de leadership, cum se dezvoltă o strategie în organizaţiile de cercetaşi, recrutarea şi retenţia voluntarilor adulţi, planificare succesivă, PR şi comunicare în organizaţie sau Youth Empowerment, dar şi cum să abordezi problema discriminării sau să te pregăteşti pentri o evaluare de activitate, de proiect sau chiar de centru local.

Cele 4 zile pline de training, cu câte o sesiune dimineaţă şi una după-amiază, au fost facilitate de voluntari WOSM sau WAGGGS. Cu această ocazie am putut învaţă mai multe despre modul lor de lucru al ghidelor, organizaţie cu membrii preponderent din rândul fetelor care îmbrăţişează însă aceleaşi valori cercetăşeşti şi care îşi arată deschiderea pentru viitoare proiecte comune.

Dimineţile au început cu o scurtă sesiune în plen care ne explică cum se va deruleze ziua, iar discursul fiecărui invitat ne-a ajutat să începem ziua plini de inspiraţie şimotivaţie. Pe de altă parte, seară ne întâlneam fiecare cu peer-grupul din care făceam parte pentru a împărtăşi lucruri pe care le-am învăţat. Printre ele putem aminti:

– nevoia de a seta şi urmă scopul comun pe care mişcarea Scout îl propune, în toate activităţile cercetăşeşti iar acesta este acela de a educa tinerii să devină cetăţeni activi. S-a punctat ideea că pierderea acestui scop duce doar la acţiuni sociale şi nu la “scouting”.

– dimensiunea internaţională a cercetăşiei şi cum schimburile internaţionale şi dialogul multicultural, îmbunătăţesc procesul cercetăşesc.

– noi abordări în felul în care alte organizaţii naţionale lucrează cu membrii ei, observând o implicare a tinerilor la nivel naţional în structuri decizionale sau executive; aspectcare ne-ar plăcea să se întâmple şi mai des în România.

the academy

Ideea de peergroup a fost binevenită în condiţiile în care în cadrul sesiunilor fiecare îşi găsea noi parteneri de discuţii şi de activităţi, dar plecând cel mai probabil de laideea de “patrula” de acasă s-a realizat acest mic grup de lucru la final de zi pentru a se trage concluzii, pentru a se face recomandări şi mai ales pentru a se transmite către organizatori un feedback prin intermediul facilitatorului de peergroup.

De remarcat că toate sugestiile făcute seară erau puse aproape imediat în aplicare de facilitatori ce îşi adaptau stilul de comunicare în funcţie de nevoile şi recomandările făcutechiar de participanţi.

Pe lângă cele două sesiuni zilnice, oportunităţile de a cunoaşte alţi cercetaşi şi de a află lucruri noi au fost nenumărate. O expoziţie permanentă, oferea posibilitatea fiecărei organizaţii să prezinte în pauze noi proiecte sau evenimente, în special jamboreele naţionale ce urmează să aibă loc în perioada 2016-2017.

Va recomandăm cu căldură să staţi cu ochii pe organizaţiile din Finlanda, Islanda, Franţa, Azerbaijan, Polonia, Norvegia sau Danemarca, pentru că organizaţiile naţionale din aceste ţări pregătesc o serie de manifestări extrem de interesante şi experienţe de neratat.

Totodată, al doilea concept nou propus de organizatori ce merită menţionat a fost “Ideas Worth Spreading”. Aici am participat la o discuţie despre posibile finanţări prin intermediul Leadership Training Fund sau Messengers of Peace. De asemenea, am aflat mai multe despre proiectul Leaders+, un nou sistem de formare implementat de organizaţia din Polonia.

Dacă până acum nu v-am convins, pe final va mai spunem că The Academy este cu siguranţă un eveniment în care fiecare cercetaş implicat în structurile naţionale, dar şi locale, se poate inspiră şi motiva cât pentru un an întreg cercetăşesc! Diversitatea de oameni, a organizaţiilor cu specific diferit, şi mediul internaţional care facilitează networkingul, schimbul de idei şi dezvoltarea de noi parteneriate, dar şi reprezentarea organizaţiei noastre la nivel european sunt câteva dintre motivele pentru care participarea la The Academy este benefică nu doar oricărui cercetaş, cât şi organizaţiei din care facem parte.

Ne-am bucurat să vedem că organizaţiile de cercetaşi din Europa sunt conduse şi ajutate de tineri implicaţi activi, având în spate adulţi care nu îşi uită momentele plăcute trăiteîn adolescenţă; ne-am bucurat să vedem că la nivel european oamenii ştiu să conlucreze şi că acceptă sfaturi şi schimburi de idei.

Îi salutăm pe această cale şi pe Kevin Camilleri, Joao Armado G. şi pe Radu Stinghe care şi-au făcut timp în aglomeratul lor program şi pentru câteva sfaturi şi idei pentru noi.

3

Le îmbrăţişăm şi pe Sînziana Râşca şi Diana Slabu – “zânele” noastre de la secretariat fără de care haosul hârtiilor ar fi fost fără de sfârşit.

Diana, Roxana şi Robert va salută şi predau ştafeta pentru 2016 sau cum ne-am străduit să învăţăm în portugheză: Ate a vista “The Academy 2015” – Bem vindo “The Academy 2016” 

4

 


Am fost prezenţi la “Network Meeting”

Publicat pe de scout.ro

În perioada 26-29 octombrie 2015 a avut loc “Network Meeting-Empowering Young Europeans to Speak Openly”, eveniment ce s-a ţinut în Porto, Portugalia şi care a avut ca scop pregătirea tinerilor (şi nu numai) în domeniul relaţiilor externe din cadrul organizaţiilor de cercetaşi din întreagă Europă.

Am aflat despre acest eveniment undeva spre sfârşitul verii, când lidera noastră ne-a trimis link-ul către apelurile deschise de la internaţional pentru a “ne inspira”, poate, poate ne “face ceva cu ochiul.” Astfel, am aflat despre Network Meeting, iar ideea de a aplica m-a străfulgerat. Dar nu aş fi vrut să fiu singura care aplică, aşa că mi-am păstrat intenţia şi dorinţa pentru mine, reflectând dacă să aplic sau nu, până în ziua în care Marius m-a sunat şi m-a întrebat dacă nu vreau să merg. Dorindu-mi foarte tare să particip întrucât evenimentul era într-o oarecare concordanţă cu ce vreau să studiez la facultate, nici nu am mai stat pe gânduri şi am aplicat. Şi bine am făcut. Aşa că iată-ne în Porto, după îndelungi căutări de bilete de avion şi un zbor cu “noaptea în cap.”

Şi atât de entuziasmată am fost încât am ţinut un jurnal de călătorie, scriindu-mi conştiincios toate punctele esenţiale ce se discutau în fiecare sesiune, iar rezultatul îl aflaţi în rândurile ce urmează.

20151026_112122

Dimineaţa zilei de luni, 26 octombrie, a început (după un mic dejun copios, bineînţeles) cu obiectivele evenimentului şi aşteptările pe care le avem de la acesta. Discuţiile începute în această primă sesiune, au putut fi continuate şi în pauza de cafea, lucru care se întâmpla mai mereu, profitând de timpul pe care îl aveam alături de tineri mult mai experimentaţi decât noi. Ziua a continuat cu discuţii despre ce înseamnă concret să lucrezi în relaţii externe (PR, parteneriate, sponsorizări si cooperare fiind doar câteva din elementele ce se regăsesc în acest domeniu), concluzionând prima zi de sesiuni în cadrul întâlnirii de patrulă. După cină a urmat un “Market sharing”, unde am putut participa la un“maraton” de discuţii pe diferite subiecte.

Sesiunile de dimineaţă din cea de-a doua zi au fost dedicate discuţiilor despre Consiliul Tineretului şi Instituţiile Europene, urmând ca după-amiaza să ne-o petrecem învăţând despre validarea şi recunoaşterea educaţiei non-formale. Încheiem ziua de marţi cu întâlnirea de patrulă, o cină delicioasă şi ceremonia de deschidere a “The Academy”, în cadrul căreia am fost invitaţi şi la un pahar de vin de Porto.

Miercuri a fost “The Academy Day”, după cum mi-a plăcut mie să o numesc, zi pe care am petrecut-o în totalitate cu cei de la mai sus-numitul eveniment, participând la sesiunile de PR& Branding, în care am avut ocazia de a primi informaţii valoroase în ceea ce priveşte marketingul, PR-ul şi branding-ul, având de asemenea şi şansa de a le aplica practic. Seara s-a încheiat cu o cină la un restaurant local (tot ce pot să vă spun e că am mâncat cât pentru două zile) şi un treasure hunt prin Porto, în ciuda ploii şi a vântului.

Am ajuns şi în ultima zi de Network Meeting, zi în care ne-am continuat activităţile, ce au cuprins un forum de discuţii, pe diferite teme, de la structurile interne din fiecare organizaţie şi până la Consiliul Tineretului, reflectând asupra celor trei zile de sesiuni si concretizând cu realizar ea unui plan de acţiune pe şase luni pentru organizaţie, o plimbare cu barca şi masa la un restaurant tradiţional portughez.

DSC08016

Cam aşa a decurs “Network Meeting”, un eveniment interesant, la care am fost onoraţi sa participăm, eveniment care, personal, m-a făcut să privesc altfel lucrurile, motivându-mă şi dându-mi şansa de a-mi începe drumul în comunicare şi relaţii externe.

Iar tu, cercetaş care citeşti acest articol, du-te la cât mai multe evenimente internaţionale ce crezi că ţi s-ar potrivi, întrucât vei întâlni oameni de la care ai destule lucruri de învăţat, vei avea oportunitatea de a afla cum funcţionează şi celelalte organizaţii din Europa şi vei acumula, implicit, experienta de care ai nevoie.

‘Till next time,

Ana-Maria Tudorache

DSC07978

 

 

 


APEL ÎNCHIS: Curs de formare – Experience and Reflexivity Contributing to Youth Participation, Ivancice – Republica Cehă, 5-13 ianuarie 2016 [DL: 01 decembrie 2015]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Experientiality – Experience and Reflexivity Contributing to Youth Participation
Perioada: 5-13 ianuarie 2016
Locaţia: Ivancice, Republica Cehă
Cine poate participa: seniori, lideri şi voluntari adulţi
Număr participanţi: 3 persoane

Despre proiect: Experientiality este un proiect coordonat de organizaţia Stredisko volneho casu Ivancice, specializată în activitățile ce țin de tineret și se adresează trainerilor, liderilor și voluntarilor care lucrează cu tinerii din cadrul formal (școli, universități).

Proiectul este centrat pe filosofia si metodologia folosite în domeniul educației non-formale, explorând contextul în care aceasta se intersectează cu educația formală. Scopul este acela de a contribui la dezvoltarea competențelor personale ale trainerilor și facilitatorilor care lucrează cu grupuri de tineri, încurajând, totodată, o mai bună cunoaștere personală.

În prima parte a trainingului, participanții vor evalua si reflecta asupra practicilor și tehnicilor folosite de ei înșiși, oferind exemple personale sau feedback. Astfel, prima parte este centrată pe valorile și atitudinile personale ale fiecărui participant, pe modul în care aceștia se percep, pe dezvoltarea lor personală. A doua parte a programului pune accentul pe context, fiind deja creat spațiul în care se vor pune în practică noile tehnici și competențe dobândite în ideea de a crește nivelul de implicare a tinerilor în ceea ce privește sfera educației formale.

Așadar, pe durata evenimentului se va discuta despre felul în care propriul comportament poate influența participarea tinerilor în cadre formale și despre modul în care fiecare contribuie la încurajarea acestora de a ieși din starea de pasivitate adoptată în ceea ce privește școala. Experientialty se bazează, așa cum descrie și numele său, pe schimbul de experiență personală, pornind dinspre interior spre exterior și dinspre planul individual spre context.

Printre obiectivele proiectului se regăsesc:

  • Încurajarea dezvoltării competențelor, metodelor si tehnicilor care presupun implicarea tinerilor din cadrul formal în proiecte participative, inspirându-i să rămână activi;
  • Dezbaterea provocărilor întâmpinate de către traineri în timp ce lucrează în cadre formale;
  • Crearea de noi idei, care să rezulte din schimburile reciproce de experiență și învățături personale de pe durata trainingului;
  • Conștientizarea impactului pe care propriile credințe, valori, atitudini (fiind incluse limbajul corporal, tonul, poziția adoptată, intonația, mimica) le pot avea;


Costuri:

Cazarea, masa (mic-dejun, coffee break, prânz, cină) și costurile activităților vor fi suportate de către organizația Stredisko volneho casu Ivancice. Transport: cheltuielile de transport se decontează în limita a 275 euro.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de înscriere până la data de 01 decembrie 2015.  

Criteriile de selecție vizează motivația de a explora acest domeniu, o atitudine deschisă față de procesul de educație non-formală într-un context divers, dorința de a reflecta asupra modului personal de învățare si abilitatea de a evalua critic rezultatele, angajamentul de a participa la/sau implica în activități ulterioare și networking. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă o vechime minimă de 6 luni în cadrul ONCR, să fie membri activi şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

Trebuie menționat faptul că în cadrul evenimentelor internaţionale se poartă uniforma naţională (eşarfă naţională şi cămaşa bej).
Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

10974572_817709541597523_1928781590530810067_o

 

 


APEL ÎNCHIS: REfugee REsponse Seminar, Copenhaga, 27-29 noiembrie 2015 [DL: 20 noiembrie]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: REfugee REsponse Seminar CPH2015
Perioada: 27 – 29 noiembrie 2015
Locaţia: Copenhaga, Danemarca
Cine poate participa: seniori, lideri şi voluntari adulţi

Despre proiect:
Aproape 600.000 de refugiați și de migranți care fug din calea războiului sau caută să înceapă o nouă viață au ajuns în Uniunea Europeană pe mare. Criza refugiaților și a migranților e o provocare pentru țările europene, societățile lor civile și pentru politicieni. Confruntați cu această situație, multe organizații de cercetaşi, la fel ca și societatea civilă se luptă să găsească o soluție la această criză. Majoritatea dintre noi ezităm pentru că avem îndoieli în privința modului cel mai potrivit de a ajunge la copiii și tinerii refugiați și migranții legali.

Pentru a răspunde acestei provocări, Cercetașii și Ghidele din Danemarca, cu sprijinul Regiunii Europene Scout și al programului Mesagerii Păcii, organizează un seminar unde cercetașii și organizațiile de tineret din întreaga Europă se pot întâlni, împărtăși experiență, idei și cunoștiințe în privința răspunsului potrivit la criza refugiaților și a migranților. Participanții se vor întoarce acasă echipați cu instrumente și propuneri concrete de activități în sprijinul regugiaților și al migranților din comunitățile lor. Așa că înscrieți-vă și participați! Eforturile noastre comune vor face o diferență și vor contribui la crearea unei lumi mai bune.

Seminarul îşi propune:

  • Împărtăşirea de bune practici și cunoștiințe.
  • Crearea unui impact local atât în țările de tranzit, cât și în cele de destinație.
  • Creștere rețelei de organizații participante.


Obiectivele
proiectului sunt ca până la sfârșitul seminarului, participanții:

  • să își fi sporit cunoștiințele despre criza refugiaților și a migranților din Europa.
  • să își fi dezvoltat o mai bună înțelegere a modului îm care pot lucra cu refugiații, comunitățile locale și partenerii.
  • vor fi generat o mulțime de idei de proiecte locale.
  • să își fi stabilit o idee concretă de proiect și un plan de acțiune.


Profilul participanților:

  • voluntari care lucrează în domeniul formării și al educației
  • voluntari care vor să creeze un impact prin intermediul proiectelor locale
  • voluntari care au o experiență importantă pe care vor să o împătășească
  • participații trebuie să comunice bine în limba Engleză


Costuri:

Participanții trebuie să își asigure transportul și cazarea. Vor fi diferențe de preț în funcție de tipul de cazare:

  1. Hostel –100 EURO
  2. Hotel ** cameră dublă – 240  EURO
  3. Hotel ** cameră single – 150  EURO
  4. Hotel **** cameră dublă – 600  EURO
  5. Hotel **** cameră single – 350  EURO

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate te invităm să completezi formularul de aici până pe 20 noiembrie 2015.

Pentru selecţia participanţilor se va ţine cont de motivaţia de a participa la eveniment, activitatea din cadrul organizaţiei la nivel naţional şi local. De asemenea persoanele selectate trebuie să aibă o vechime în ONCR mai mare de 6 luni şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

În cadrul evenimentelor internaţionale se poartă uniforma naţională (eşarfă naţională şi cămaşă bej).

Pentru informaţii suplimentare poţi intra pe site-ul evenimentului sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


APEL ÎNCHIS: Roverway 2016 [DL: 25 ianuarie 2016]

Publicat pe de scout.ro

roverway2016_logoNume proiect: Roverway
Deschis către: exploratori și seniori 16-22 ani
Perioada: 3-15 august 2016
Deadline: 25 ianuarie 2016
Locatia: Franța (diferite rute); Camp final la Jambville.
Taxa de Participare: 335 euro / 1500 lei

Despre eveniment:

Vrei să afli mai multe despre cerercetășie și să îți faci prieteni din toată Europa? Ai vrea să vezi Franța într-un mod inedit, parcurgând propria ta rută? Atunci ești potrivit să fii participant la Roverway 2016 și să faci parte din contingentul României!

Evenimentul este dedicat eXploratorilor peste 16 ani, seniorilor și liderilor pană la 22 ani inclusiv. În primele 6 zile de evenimente se vor desfasura aproximativ 100 de campuri mobile, în 7 regiuni diferite ale Franței. Participarea se face în patrule de 6-8 participanți și fiecare patrulă va merge pe o altă rută. Mai multe detalii despre eveniment sunt disponibile pe site-ul evenimentului. 

Programul Contingentului României Roverway 2016:

  • Pre Camp (Întâlnire de Contingent) România: 8 – 10 iulie 2016 într-o locație aleasă de comun acord.
  • Roverway: 3 – 14 august 2016
  • Post Camp Franța sau Elveția: 14 – 17 august 2016 (opțional, neinclus în taxa de participare)


Repartizarea costurilor*:

  • Participare Rowerway – 290 euro – (campare, mâncare, materiale, kit participant)
  • Alte cheltuieli – 35 euro – (pachet contingent, stand prezentare, asigurări, fond de urgență). Banii care rămân din această sumă vor fi returnați.
  • Contribuţie către departamentul internațional – 10 euro (materiale ONCR)


Plata taxei de participare se va face în felul următor:

  • 90 eur (400 lei) până la 20 decembrie 2015 (reprezintă înscrierea fermă)
  • 90 eur (400 lei) 20 decembrie – 2 februarie
  • 110 eur (500 lei) 2 februarie – 1 aprilie
  • 45 eur – (200 lei) păna la campul de contingent din iulie


Putem profita de pe urma programelor europene și a oportunităților oferite de organizatori și să reducem costurile. Principala sursă de finanțare pe care o putem folosi este
Erasmus+. În cazul în care aceste proiecte se vor materializa, costul transportului va fi acoperit.

*Aceste cheltuieli nu includ transportul, precum nici alte cheltuieli personale.

Persoanele interesate să aplice au nevoie de acordul Consiliului Centrului Local care confirmă următoarele: cercetașul are o vechime mai mare de 6 luni în cadrul ONCR, are cotizația la zi și este membru activ în cadrul Centrului Local.

Așteptăm cu mare drag aplicațiile voastre! Puteți să consultați ulimele știri legate de eveniment aici sau pe pagina de facebook a contingentului românesc.

Metoda de înscriere, împrenună cu detalii legate de fiecare rol din contingent, se găsesc în formularele de mai jos:

Formular Categorie
http://goo.gl/forms/bMMwV0rI1kșef patrulă
http://goo.gl/forms/6hbo6uc4cGparticipant
http://goo.gl/forms/RQkxQ0zxFnlider
http://goo.gl/forms/667Q5NCmQxIST

Persoana de contact pentru eveniment este Şeful de Contingent – Alexandru But (Cluj Napoca) – email: alexandru.but@scout.ro


You’re up – experienţa românească

Publicat pe de scout.ro

Era începutul lui iulie. Grupuri de cercetaşi români aşteptau cu nerăbdare plecarea spre Strasbourg, Franţa. Eram cu toţii emoţionaţi. Nu ştiam ce ne va aştepta. Aventură. Distracţie. Prietenii. Conexiuni. Educaţie. Sunt prea puţine cuvinte care pot descrie experienţa noastră de acolo.  Au fost 10 zile magice, pe care niciun cercetaş român nu le va uita. Am învăţat cu toţii o mulţime de lucruri care ne vor folosi cu siguranţă  în viaţa.

IMG_3876

În prima zi am fost lăsaţi, normal, să ne acomodăm.  Din fericire, unitatea din care am făcut parte a avut un precamp, deci deja îi cunoşteam pe francezi, şi ne-am putut odihni, dar şi distra, cu toţii. Seara am avut concertul de început. Nu cred că am fost conştientă până atunci de ce se întâmpla in jurul meu. Nu am mai fost niciodată la un eveniment atât de mare. Dar fiind acolo pe stadion, împreună cu alţi 15000 de cercetaşi mi-am spus: „Ce norocoasă sunt!”. Chiar dacă doar dansam şi ne distram cu puţinii ce erau efectiv în jurul nostru, parcă îi puteam simţi pe toţi bucurându-se cu noi. Luând parte la unul dintre cele mai frumoase evenimente. Atmosfera era pur şi simplu superbă.

În a doua zi, prima de activităţi, câţiva norocoşi au avut ocazia să participe la o întalnire în cadrul Parlamentului  European. Restul, am construit mesele şi locul unde aveam sa gătim pentru urmatoarele zile.  Era extrem de cald. Puteam auzi din loc în loc, cercetaşi ce  spuneau: „ De ar ploua puţin!” În noaptea ce a urmat ne-a fost îndeplinită dorinţa, doar că ceva mai mult decât speram. În urma unei furtuni puternice, am fost evacuaţi şi ne-am petrecut noaptea într-un stadion, „Zenith”.  Aventură! Din fericire, totul a decurs cum se cuvine, iar nimeni nu a paţit nimic. Ziua următoare am fost lăsaţi să ne odihnim şi să procesăm toate evenimentele de până atunci.
IMG_3868
Fericirea noastră a crescut când am putut să vizităm Strasbourgul. Un oraş atât de frumos, cu arhitectură şi istorie, ce pe mine, cel puţin, m-a fascinat. Ne-am plimbat, am făcut poze, am cumpărat suveniruri, am mâncat îngheţată, ne-am distrat şi am legat prietenii. Următoarele zile am participat la mai multe activităţi, unde am învăţat, spre exemplu, cum să construim un cuptor doar din aluminiu, carton şi scotch, cum să creăm mobilă din paleţi, sau am povestit despre lumea europeană  şi extraeuropeană.

Ultima zi, a fost,normal, cea mai tristă. A trebuit să ne luăm fiecare la revedere, să ne promitem că vom păstra legătura şi ne vom scrie. Mulţi plângeau, peste tot erau numai îmbrăţişări şi cu toţii ştiam că ne va fi  dor de ce şi cine e aici. Oricât de mult am fi vrut să ajungem  acasă, cu siguranţă avea să ne fie dor şi de You’re up.

Nu cred că e posibil să uit vreodată de ce s-a petrecut acolo. Îmi imaginez că dacă cineva ar veni la mine acum şi m-ar intreba: „Cu ce ai rămas din You’re up?”, mi-ar fi greu să îi răspund direct. Am rămas cu prieteni, cu lecţii de viaţă, cu memorii şi amintiri plăcute. Am învăţat multe despre lumea ce mă înconjoară, ca mediu şi ca societate, despre Uniunea Europeană, despre conexiunea dintre alte ţări, despre oameni, despre situaţii critice, despre religie, despre istorie, despre arhitectură, şi poate cel mai important despre spiritul cercetăşesc.

Articol scris de Antonia Devian – CL Cetatea Roșie Sibiu

11755731_763887147072383_4310882718256490660_n


Learn it young, remember it forever

Publicat pe de scout.ro

În perioada 2-5 septembrie 2015, la Cluj Napoca, a avut loc Youth Empowerment Study Session sau pe scurt YESS. Scopul acestui eveniment european a fost de a explora și a studia conceptul de ‘Youth Empowerment’, fiind abordat din diferite perspective – personal/psihologic, social/comunitate, politic, etc.. Au avut loc discuţii pe tema relevanţei şi a modalităţilor de utilizare a implicării şi participării tinerilor atât la cercetaşi cât şi în comunităţile din care provin, iar participanții la aceasta sesiune de studiu au fost de pe tot cuprinsul Europei.

Ziua 1 – 3 septembrie

A început cu discuţii despre ce înseamnă Youth Empowerment(YE) şde ce este important, cât și dezbateri privitoare la aspectele implicării tinerilor în societate, chiar dacă nu este vorba neapărat de implicare la nivel înalt.

A urmat dinamica grupului şi formarea patrulelor. Până la forma finală a grupurilor, am trecut cu toții prin mai multe patrule de probă, patrule în care toți aveam aceleași idei, în care eram total diferiți, în care nu trebuia să fim mai mult de 2 din aceeași țară și, într-un final s-au format cele 6 grupuri finale. 6 grupuri de supereroi, fiecare cu puterea lui specială: implicarea tinerilor, metode educaţionale, diversitate şi incluziune, comunicare şi relaţii externe, guvernare, impact social.

După-masă am vorbit despre YE în societate. Am discutat despre legăturile noastre cu comunitatea şi de ce este important ca cercetaşii să se implice în activităţile comunitare. Am explorat: De ce? Cum? Unde?. Am împărtăşit: aptitudini şi parteneriate. Am discutat despre partenerii noștri, care sunt cei mai întâlniţi, cei mai speciali şi cei unici, pentru fiecare NSA sau NSO.

Un rol foarte important la YESS l-au avut the “Big 6″ (WOSM, WAGGGS, YMCA,YWCA,  Red Cross-YouthInternational Award). În fiecare dupămasă, sincronizat cu pauza de cafea aveau loc  ‘Big6 Coffee talks’, în care un reprezentat al fiecărui ONG ne povestea despre ce fac ei şi despre punţile create între organizaţiile noastre.

Ziua de lucru s-a încheiat cu prezentarea patrulelor, a strigătelor şi alte coregrafii, urmând seara internatională cu multe delicatese, evenimente naţionale, europene sau internaţionale, jamboree şi alte proiecte curajoase.

Ziua 2 – 4 septembrie

Dimineaţa a început cu o doză dublă de cofeină după cântările din seara precedentă, iar prima sesiune, facilitată de Paddy, a fost despre politică. S-a străduit să ne arate modalităţi prin care politica poate să fie sexy sau mai pe limba nostră: abordabilă. Ne-am unit forţele cu o altă patrulă şi am încercat să răspundem la întrebări precum: Este WOSM o organizaţie politică? Putem susţine sau influenţa politica? Şi dacă da, cum?

Următoarea sesiune a fost despre noi, sau mai de grabă despre mine. Ne-am învârtit în jurul întrebărilor: Cine sunt eu? Ce am nevoie? De cine vreau/am nevoie să aparţin?

La ora 19, după o cină rapidă, ne-am echipat cu toții pentru explorare și am fugit în stația de autobuz, pentru a ajunge în centrul Capitalei Europene pentru Tineret, și anume Cluj Napoca . Seniorii de la Centrul Universitar Scout Cluj ne-au pregătit un City Quest foarte interesant, cu probe diverse și originale printer care putem enumera: convinge un străin să fie de accord să fie filmat în timp ce un membru al patrulei îi citește o poezie pe scările teatrului, care este stilul architectural al centrului de cultura sau căutați pe cineva cu numele Vasile și luați un autograf de la el.

Ziua 3 – 5 septembrie

Dimineața zilei de sâmbătă a fost dedicată finalizării proiectelor de patrulă pe care le-am pregătit fiecare cum am putut, în orele oferite de organizatori special pentru asta, în pauzele de masa, dimineața devreme sau seara foarte târziu.

După încheierea acestui ultim interval de lucru, fiecare din cele șase echipe de supereroi a trebuit să prezinte ce a lucrat în fața unui juriu format de organizatorii YESS, având la dispoziție 10 minute pentru prezentarea propriu-zisă și 5-10 minute pentru întrebări din partea juriului, a celorlalți participanți, cât și sugestii pentru îmbunătățire.

După-masa s-a continuat cu o sesiune susținută de un reprezentat al Messengers of Peace, Roverway 2016 şi planuri curajoase pentru viitor, iar cele 3 zile pline de muncă au fost răsplătite cu muzică, dansuri şi o cină tradiţional românească.

Evenimentele internaționale sunt o ocazie aparte pentru fiecare cercetaș, pentru că ajungi să descoperi multe lucuri noi, să vezi cum se fac lucrurile în alte asociații și organizații naționale, să înțelegi diversitatea dar și lucrurile care ne leagă pe toți, membri ai Regiunii Europene.

Conceptul de Youth Empowerment este unul destul de vast și probabil am fi avut nevoie de 4 luni nu de 4 zile pentru a-l înțelege în totalitate și pentru a putea spune că nu mai are secrete pentru noi, dar cercetășia ne învață altceva, că educația de durată se bazează pe experiență, pe greșeli pe care le faci, dar le înțelegi și nu le mai repeți, pe muncă în echipă, pe scurt: Learning by doing.

Noi suntem mândri că am fost selectați să reprezentăm România la acest eveniment și dorim să încurajăm cât mai mulți cercetași să se înscrie la evenimente internaționale, pentru că vor avea cu siguranță de câștigat!

Yours in Scouting,
Luiza, Roxana, Ioana și Cristi

YE