24th World Scout Jamboree 2019, 22 iulie-2 august 2019, Statele Unite ale Americii [DL: HOC: 20 februarie 2017, participant/IST: 10 decembrie 2017]

Publicat pe de

Nume proiect: 24th World Scout Jamboree 2019

Perioada: 22 iulie – 2 august 2019

Locația: Summit Bechtel Family National Scout Reserve (The Summit) in West Virginia, USA. (http://www.summitbsa.org/)

Cine poate participa: Participanti: trebuie sa fie nascuti intre 22 iulie 2001 si 21 iulie 2005. Puteti aplica pana la 10 decembrie 2017.

IST: trebuie sa aiba peste 18 ani la data inceperii evenimentului. Rolul si atributiile unui membru al International Service Team, alaturi de formularul necesar pentru a aplica pentru aceasta pozitie pot fi gasite aici. Puteti aplica pana la 10 decembrie 2017.

HOC si CMT: trebuie sa aiba peste 21 de ani la data inceperii evenimentului. Rolul și atribuțiile Șefului de Contingent, alături de formularul necesar pentru a aplica pe această poziție pot fi găsite aici. Deadline pentru a aplica pentru postul de Sef de Contingent (Head of Contingent – HOC): 20 februarie 2017

Despre eveniment: Unicitatea acestei Jamboree Mondiale este data de efortul colectiv depus de catre Scouts Canada, Asociación de Scouts de México, si de catre Boy Scouts of America pentru construirea sa. Cele trei tari se pregatesc sa primeasca marea familie de cercetasi pentru a experimenta impreuna tema celei de-a 24-a Jamboree Mondiale: “Unlock a New World”. Aceasta tema vorbeste despre noi aventuri, despre diverse culturi si prietenii ce se vor forma intre cercetasi pe parcursul celor 12 zile. WSJ este, mai presus de toate, un eveniment educational, ce aduce impreuna tineri din toata lumea cu scopul de a promova pacea si intelegerea reciproca, in cadrul caruia participantii capata abilitati de leadership si sunt pregatiti pentru viata.

Locatiile in care se vor desfasura activitatile includ: the Rocks, una dintre cele mai mari locatii de catarat si escalada construite de om; the Park, unul dintre cele mai mari parcuri de skateboarding outdoor din lume; the Trax, una dintre cele mai mari locatii pentru BMX din lume. La toate acestea se adauga si cele trei lacuri artificiale, alaturi de cateva piscine si o gama larga de activitati acvatice.

Profilul participanţilor: Pentru a fi eligibil sa participi, trebuie sa te fi nascut intre 22 iulie 2001 si 21 iulie 2005. In cazul in care depasesti aceasta varsta la data inceperii evenimentului, poti aplica pentru un post de IST, lider sau CMT/HOC.

IST: Aceștia trebuie să aiba peste 18 ani, sa vorbească limba engleză fluent și/sau franceza, să aibă disponibilitatea de a ajunge cu o săptămână înainte la locul de desfășurare a Jamboreei, să primească training și să asiste la pregătirile finale pentru sosirea participanților. În plus, este necesar să rămână la finalul evenimentului pentru a ajuta la curățenie, închidere și să predea raportul de activitate.

HOC (Head of Contingent) si CMT (Contingent Management Team): Contingent Management Team reprezinta un grup de lideri ce au cunostintele si experienta necesara in management financiar, calatorii internationale, educatia si ingrijirea tinerilor, dar si in ceea ce priveste cercetasia la nivel international. Intalnirea sefilor de contingent va avea loc in aprilie 2018.

Costuri: Taxele de participare sunt după cum urmează:

Pentru participanti, taxa este de 638$

Membrii CMT achita taxa de participant.

IST: 588$

Aceasta Jamboree Mondiala aplica modelul Summit, ceea ce inseamna ca participantii trebuie sa aduca numai imbracamintea, sacul de dormit si alte obiecte personale sau necesare unui stand de prezentare. Pentru a reduce costurile de calatorie, organizatorii ofera tuturor participantilor (lideri si CMT inclusi): corturi de cate doua persoane, instrumente si ingrediente pentru gatit, zone de masa, echipamentul necesar pentru instalarea corturilor, mese, paturi de campanie. Subcampurile sunt dotate cu WCuri si casute pentru dus.

IST vor primi corturi de cate patru persoane si paturi de campanie. Staff-ul va manca in zona de staff, primind mancare ce nu necesita gatit.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 10 decembrie 2017. Aplicațiile pentru Șeful de Contingent se trimit prin completarea formularului de aici pana la 20 februarie 2017, iar aplicatiile pentru IST se trimit aici pana la 10 decembrie 2017.

În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


[APEL ÎNCHIS] Apel Șef Contingent: Roverway 2018 – Opposites Attract, 23 iulie-2 august 2018 [DL: 15 ianuarie 2017]

Publicat pe de

Nume proiect: Roverway 2018 – Opposites Attract

Perioada: 23 iulie – 2 august 2018

Locația: International Scout Center Zeewolde (https://scoutinglandgoed.scouting.nl/english), Olanda

Cine poate participa: lideri (cu vârsta minimă de 21 ani)

Despre eveniment: Această ediție a Roverway va avea loc în Olanda, între 23 iulie și 2 august 2018. Focusul principal va fi asupra dezvoltării personale a participanților, ca actori relevanți în societate. Evenimentul creează cadrul ideal în care seniorii pot face schimb de experiență, cunoștințe și idei, schimb încurajat prin cele trei obiective educaționale ale proiectului, centrate pe societate și pe schimbul intercultural.

O societate în continuă schimbare se confruntă cu tensiuni din interior. Știm deja că este ușor să alegi calea cea mai ușoară, însă această ediție a Roverway va dovedi că ceea ce ne atrage este, de fapt, ceea ce nu cunoaștem încă și ceea ce necesită efort pentru a afla. Organizatorii Roverway 2018 îi provoacă pe seniori să exploreze cărările ascunse și mai puțin bătătorite alături de ei, dezvoltând, totodată, o perspectivă critică și constructivă asupra rolului lor în societate. Ei ne invită să ne cunoaștem în cadrul unei dezbateri deschise și sincere. Acceptați provocarea?

Profilul participanţilor: Trebuie să aibă vârsta minimă de 21 de ani și să fi participat în proiecte internaționale. Limba de lucru a evenimentului va fi engleza, astfel că participanții trebuie să dețină cunoștințe asupra acesteia.

Rolul și atribuțiile Șefului de Contingent se regăsesc aici, alături de formularul necesar pentru a aplica pe această poziție.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 15 ianuarie 2017. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Make the experiences of your volunteers count!

Publicat pe de scout.ro

Facem volunt15032406_1303925916294032_1022343312_nariat. În timpul nostru liber sau în pauzele de la job organizăm evenimente, fi că sunt cercetășești sau nu, pentru copii sau pentru adulți. Lucrăm cu tinerii și îi asistăm pe parcursul formării lor, îi ghidăm spre o dezvoltare armonioasă și îi încurajăm să se afirme. Pe scurt, facem voluntariat.
Cum facem însă ca această muncă să fie recunoscută ca și experință în ochii angajatorului?

În această toamnă am participat la un eveniment dedicat proiectului GR-EAT Guidelines for Recognition- European Advanced Tool în Bruxelles, Belgia și care vine în ajutorul ONG-urilor care desfășoară activități de voluntariat.

14975934_1303925932960697_264850293_oAm avut oportunitatea de a lucra pe parcursul a cinci zile cu oameni din 11 țări, membrii ai unor ONG-uri mari din Europa: AEGEE / European Students’ Forum, Youth for Exchange and Understanding International, La Ligue de l’enseignement și World Organization of the Scout Movement – WOSM. Împreună am consultat publicația proiectului, am cunoscut și ascultat oameni cu experiență, am realizat încă o dată cât este de important să știi să te ”vinzi” când vânezi joburi.

În societatea actuală organizațiile de tineret au un rol important în dezvoltarea personală a tinerilor cu care lucrează, dezvoltând aptitudini și încurajând atitudini proactive. Organizațiile nu doar că oferă contextul de învățare acestor tineri, ci mai mult, îi ajută să dobandească aptitudinile esențiale îmbunătățindu-le astfel, perspectivele de angajare.

Am avut ocazia în cadrul unei sesiuni să aflăm și perspectiva unui angajator. Nu este suficient să spunem cu entuziasm că experiența ca voluntar ne-a schimbat viața și că am rămas cu prietenii pe viață. Acestea s-ar putea să nu conteze în fața angajatorului și să nu te deosebească de restul aplicanților. Am aflat că sunt de fapt patru mari elemente pe care angajatorii le cer de la aplicanți: credibilitate, precizie, învățare continuă și conștiință de sine.

Ce ne dorim să facem mai departe?

Am împărtășit experiențe în cadrul celor cinci zile de training cu oameni din diferite organizații. Am descoperit că e nevoie de recunoștință, e nevoie să avem un instrument care să ne ”garanteze” ceea ce dobândim prin activitățile de voluntariat. Am început încă de anul trecut formarea unui grup de lucru la nivel național pe acest domeniu și chiar dacă lucrurile au stagnat ușor, este momentul să ne apucăm de treabă. Cred în cercetășie și în eduația pe care le-o oferă tinerilor și mai cred că putem să le oferim acestora șansa de a fi recunoscuți ca plusuri valoroase pentru angajatorii actuali.

15032611_1303925922960698_1551227112_n

Experiență împărtășită de Carmen Pauleti

 


[APEL ÎNCHIS] International Training on Social Entrepreneurship in Guiding and Scouting, 1-4 decembrie 2016, Danemarca [DL: 14 octombrie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: International Training on Social Entrepreneurship in Guiding and Scouting
Perioada: 1-4 decembrie 2016
Locația: Billund și Hostelbro, Danemarca
Cine poate participa: seniori și lideri (cu vârsta sub 30 de ani)

Despre proiect: Acest training va avea ca focus „datoria față de ceilalți” și punerea acesteia într-o nouă perspectivă prin încercarea de a crea valori sustenabile în comunitatea locală. Scopul proiectului este de a obține experiență în domeniul antreprenoriatului social.

Alte obiective ale trainingului:anteprenoriat

  • învățarea despre „Design for Change”, o metodă de lucru cu tineri și copii în antreprenoriatul social
  • cunoașterea a noi cercetași și ghide din Europa
  • crearea propriului plan de implementare a antreprenoriatului social pe baza unor proiecte pentru comunitate

Prima parte a programului va avea loc în Billund, iar a doua parte în Hostelbro, la Danhostel – Sysselting 2, 7500 (aici va fi cazarea pentru a doua parte, dar și activitățile efective).

Profilul participanţilor: Participanții trebuie să aibă între 18 și 30 de ani și să cunoască limba engleză. Se vor accepta câte doi participanți din fiecare organizație.

Costuri: Taxa de participare este în valoare de 10 euro şi reprezintă contribuţia către Departamentul Internațional. Cazarea, masa şi materialele pentru activităţi vor fi acoperită de către Asociația Ghidelor din Danemarca. Participanții își vor achita singuri costurile de transport până la Billund, iar cel până la Hostelbro, considerându-se ca parte a trainingului, va fi acoperite tot de către organizatori.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 14 octombrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea şi implicarea în organizaţie, și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


Jamboree on the Air-Jamboree on the Internet 2016, 14-16 octombrie 2016

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: Jamboree on the Air-Jamboree on the Internet 2016
Perioada: 14-16 octombrie 2016

fp-post-jotajoti10102016

Despre proiect: Deși acest eveniment va avea loc pe toată perioada weekend-ului 14-16 octombrie, rămâne la latitudinea fiecărei locații JOTA-JOTI să decidă când anume va fi operațională.

Scopul JOTA-JOTI este de a încuraja cercetașii și ghidele din întreaga lume să comunice unii cu alții prin intermediul radioului și internetului, aceasta dovedindu-se o experiență interesantă și distractivă. De asemenea, aceasta consolidează sentimentul de apartenență la o mișcare mondială.

Tema de anul acesta este „Discover Our World” și are ca focus descoperirea nenumăratelor oportunități pe care lumea ni le oferă, prin intermediul conversației, dar și descoperirea diferențelor și similarităților dintre noi.

Mai multe informații despre ceea ce JOTA-JOTI oferă anul acesta găsiți aici sau ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.


Cercetăşia pentru toţi

Publicat pe de scout.ro

Trăim într-o lume plină de schimbări şi suntem nevoiţi să fim actuali la tot pasul. Schimbările sociale ne fac să fim deschisi  la tot ce este nou şi să fim  pregătiţi cam acum. Regiuna Europeana, împreună cu mai multe organizţii cercetăşeşti de pe continet şi-au propus să introduca diversitatea în cercetaşie  atât la nivel internaţional cât şi naţional şi local implementând un nou program numit Scouting without barriers.

Timp de un an numeroşi cercetaşi au dezbatut cum ar fi cel mai bine de implementat acest program la nivel european. Tot acest lung demers s-a încheiat cu un training la Bruxelles unde s-au întâlnit peste 40 de cercetaşi din 22 tări europene.

Cu o vreme însorită nemaiîntâlnită în Belgia, la sfarşitul lunii septembrie, am avut placerea de a participa la acest mare eveniment. Am legat prietenii, discutat probleme întalnite la nivel local, am împărtaşit experienţe cercetaşeşti, am schimbat impresii şi am visat la colaborări viitoare. Pierduţi printre workshop-uri interesante şi muncă în echipă am descoperit multe lucruri noi.

“Scouting for all”  a deschis o noua cale spre diversitate. Ce întelegem noi prin diversitate în cercetăşie? Cum putem aduce un aport la noi în ţară? Ce este diferit în România faţă de celelalte ţări? Care este menirea noastră ca cercetaşi şi ce putem construi în direcţia aceasta?

fb-cover

Pornind cu sufletul la gura cu aceste idei noi, am realizat cu uimire că şi în Brownsea la începutul secolului trecut, Sir Baden Powell a invitat băieţi din diferite ramuri sociale. Atât refugiaţii, cât şi minorităţiile şi persoanele cu dizabilităţi trebuie să fie integrate în cercetaşie. Ţări precum Belgia, Olanda, Spania, Elveţia sau Austria lucrează în această direcţie. Întrebarea este dacă vrem şi noi să fim alături de ei? Nu este uşor, dar cercetaşii pe care i-am întâlnit mi-au demonstrat că este posibil. Deci pornim spre diversitate?

Gata oricând!
Oana Bucur

14572523_1133060013450077_2136386876_o


[APEL ÎNCHIS] International Rover Week: Winter Edition! Kandersteg International Scout Center – Elveția, 27 decembrie 2016 – 2 ianuarie 2017 [DL 20 octombrie]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: International Rover Week: Winter Edition!
Perioada: 27 decembrie 2016 – 2 ianuarie 2017
Locația:  Kandersteg International Scout Center, Elveția
Cine poate participa: seniori și lideri (cercetași cu vârste cuprinse între 18-26 ani)

Despre eveniment: Între 27 decembrie 2016 și 2 ianuarie 2017, la KISC, se desfășoară pentru a șaptea oară International Rover Week – ediția de iarnă, de data aceasta. Evenimentul aduce împreună seniori din diferite țările pentru a crea împreună o Mini Jamboree permanentă – acesta fiind obiectivul lordului Baden Powell. Așadar, cercetașii care își doresc să ia parte la zile pline de aventură și să petreacă Noul An în Alpii Elvețieni vor avea ocazia și să lege prietenii strânse, făcând schimb de experiență și bune practici atât cu voluntarii Centrului (Pinkies), dar și cu ceilalți participanți. Se va lucra în echipă, se va găti împreună, se vor organiza ture de săniuș și survival, astfel că se va trăi la maximum experiența KISC.

Mai mult, seniorii se vor bucura de o priveliște extraordinară la trecerea în 2017: cerul înstelat al Kanderstegului deasupra Alpilor!

irw_w_16_banner_8af74e6028b49c820da4eb30ecc523e1
Profilul participanţilor:
Seniori sau lideri cu vârste cuprinse între 18 și 26 ani. Participanţii trebuie să aibă cunoştinţe de limba engleză, deoarece aceasta va fi limba oficiala a evenimentului, fiind și de limba de lucru în cadrul Centrului.

Costuri: Taxa de participare este 367 euro, în care sunt incluse cazarea, mesele și costul activităților și al festivității de Anul Nou. Acestora se adaugă suma de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Transportul va fi asigurat de către participant.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 20 octombrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate. În cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Penrtu informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

 


Live the dream @Kandersteg International Scout Center

Publicat pe de scout.ro


Pdscn1211oate vă întrebați de ce trebuie să mergi tocmai în Elveția la Kandersteg International Scout Center (KISC) să trăiești un vis. De ce cercetași din toată lumea își doresc să ajungă în acest loc cel puțin o dată în viață? Având oportunitatea de a fi parte a acestui vis, voi încerca să surprind în câteva rânduri de ce acest loc este atât de special.

La cercetași am crescut și eu cu dorința de a ajunge la Kandersteg, iar în această toamnă, spre marea mea bucurie, m-am alăturat familiei de voluntari roz, pinkies, de la KISC. Timp de 3 luni rozul o să fie culoarea fiecărei zi, peisajul Alpilor elvețieni adevărate baterii ce te încarcă cu energie dimineața, iar munca o aventură continuă alături de ceilalți super pinkies. Obiectivul principal al voluntarilor, pinkies, este de a menține centrul funcțional și de a se asigura că visul unei mini-jamborei permanente este viu.

Au trecut 3 săptămâni de când am ajuns la KISC, dar simt că sunt aici de mult mai mult timp, ca și cum aș aparține acestui loc. Am fost primită cu atât de mult drag în familia KISC încât cele 3 săptămâni au fost de ajuns să îi prețuiesc pe ceilalți pinkies asemenea unor frați. Centrul acesta este magic nu numai pentru zona în care se află, ci mult mai mult pentru atmosfera creată de cercetașii veniți din toate colțurile lumii să voluntarieze aici. Nicicând nu mi-a făcut atâta plăcere să mă trezesc la prima oră a dimineții știind că urmează o nouă zi de muncă alături de oameni extraordinari.

Într-o asemenea astmosferă magică sunt primiți toți cercetașii ce vizitează KISC, iar atunci, cum să nu îți dorești să ajungi aici cel puțin o dată?

14352013_10154410476299376_2479267484793522053_o


[APEL ÎNCHIS] RoverNet6 & VentureNet3, Roma – Italia, 1-4 decembrie 2016 [DL:12 octombrie 2016]

Publicat pe de scout.ro

Nume proiect: The 6th European Network meeting for National Rover Commissioners – RoverNet6, the 3rd European Network meeting for National Venture Scout Commissioners – VentureNet3
Perioada: 1-4 decembrie 2016
Locația: Roma, Italia

Despre proiect: Cele două evenimente vor avea loc în același timp și în cadrul aceleiași locații. RoverNet, aflându-se la cea de-a șasea ediție, se adresează celor ce lucrează cu ramura de vârstă a seniorilor și are un program bazat pe experiența proiectelor trecute – precum Roverway, Agora, YESS, schimburi de experiență, etc. VentureNet, acum la a treia ediție, își propune să consolideze rețeaua de contacte creată în edițiile trecute și să exploreze posibilitatea unor cooperări viitoare, a potențialelor parteneriate și a unor inițiative de sprijin din partea Regiunii. Acesta se adresează celor ce lucrează cu ramura de vârstă a eXploratorilor.

Cele două evenimente oferă oportunitatea schimburilor de bune practici pentru membrii echipelor naționale. Au ca scop obținerea de noi informații în ceea ce privește evoluția în cadrul WOSM a problemelor ce țin de educația adolescenților și a tinerilor adulți, facilitarea contactelor și parteneriatelor între organizații pe baza unor chestiuni de interes comun, dar și împărtășirea ideilor pentru a crea noi programe naționale pentru aceste grupe de vârstă.

Profilul participanţilor: Participanții trebuie să fie membri ai echipelor naționale de seniori sau eXploratori și să cunoască limba engleză.

Costuri: Evenimentul va avea loc la Roma Scout Center (http://www.romascoutcenter.com/), situat la 20 de minute de gara Termini din Roma (90 minute depărtare de aeroportul Fiumicino). Cazarea se face în camere de patru persoane.

Taxa este de 150 euro și include cazarea, mesele (din data de 1 decembrie seara și până la 4 decembrie dimineața) și costul activităților. Acesteia i se adaugă o taxă de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Transportul se deconteaza in limita a 275 euro/participant. 

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până pe 12 octombrie 2016. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea şi implicarea în organizaţie, și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro.

roma


InFormal Basic

Publicat pe de scout.ro

img_3743Undeva prin luna iunie a acestui an am văzut un anunţ al Departamentului Internaţional ONCR pentru un training dedicat lucrătorilor de tineret, organizat în Rusia. Primul lucru care mi-a atras atenţia a fost locaţia, una nu foarte obişnuită şi una în care nu îţi e dat să ajungi foarte des. Curiozitatea fiind deja stârnită, m-am apucat să citesc care erau obiectivele training-ului. Pentru mine a fost destul de clar faptul că trebuie să mă înscriu, după ce am citit tot. Fiind vorba de  un training dedicat lucrătorilor de tineret care îşi dorea să ofere un set de instrumente ce pot fi utilizate de către traineri în diferite medii, nu avea cum să fie decât o experienţă foarte bună pentru mine.

Şi până la urmă, s-a dovedit a fi o experienţă de două ori mai bună decât mi-am imaginat! De ce? Am învăţat foarte multe metode practice care pot fi folosite de traineri în lucrul cu tinerii.

Ce am făcut mai exact?img_3804
Pentru că îmi place să spun lucrurile scurt şi la obiect, vă voi prezenta câteva din cele mai interesante activităţi şi workshop-uri la care am participat:
– Learning partner – pe tot parcursul training-ului, fiecare participant a avut un “learning partner”(un alt participant). Perechile de participanţi trebuiau să discute în fiecare seară despre activităţile din ziua respectivă şi să completeze un jurnal pentru a vedea progresul personal din cadrul training-ului şi a descoperi care sunt nevoile personale de învăţare.

– Experiential learning, Kolb model – am participat la o sesiune teoretică despre ce înseamnă învăţarea prin experienţă şi care este ideea modelului Kolb,urmând ca întreg training-ul să se bazeze pe acest model (Experimentare activă, experienţă concretă,observare reflectivă si conceptualizare)

– Cum să formulăm corect şi clar o întrebare? – personal, aceasta a fost sesiunea mea preferată. Aici s-a discutat despre cum putem să explicăm într-un mod clar regulile unui joc, ce au de făcut participanţii în cadrul unui workshop şi cum ar trebui puse întrebările pentru a avea un debriefing eficient cu un grup de tineri.

– Cum să dăm un feedback efficient? – Modelele BEST, EDIT şi Funnel

– Cum să creăm un plan al unui workshop

– Experienţa practică – în final am fost împărţiţi în grupuri de câte 4-5 şi a trebuit să construim împreună un workshop pe o tema aleasă de noi sau sugerată de trainer. După ce am ţinut acest workshop, am primit feedback, am discutat despre cum a decurs planificarea şi susţinerea workshopului şi, în final, a trebuit să repetem workshop-ul în ziua următoare, încercând să integrăm feedback-ul primit.

Consider că acest training mi-a oferit o paletă completă de activităţi şi informaţii care mă vor ajuta în dezvoltarea mea ca şi lider la cercetaşi. Deşi nu pot participa la continuarea din Cehia a acestui training, încurajez înscrierea oricărui lider sau senior dornic de a-şi dezvolta abilităţile de trainer.

Organizatorii foarte bine pregătiţi, varietatea participanţilor şi tema acestui training nu pot decât să contribuie în mod pozitiv la dezvoltarea unui lucrător de tineret.

În concluzie, experienţa a fost mai mult decât benefică şi recomand tuturor să participe la astfel de activităţi.
img_3682