[APEL ÎNCHIS] The Academy 2018, 30 octombrie – 4 noiembrie 2018, Skopje, Macedonia. DDL: 1 octombrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: The Academy 2018

Perioada: 30 octombrie – 4 noiembrie 2018

Locația: Skopje, Macedonia

Cine poate participa: Membri implicați la nivel național (Consiliu Director, Echipe Executive)

Despre eveniment:

Evenimentul a fost conceput pentru a oferi participanților oportunități de formare de specialitate în ceea ce privește obiectivele și prioritățile Regiunii Europene Scout, creând totodată o platformă pentru networking utilă și eficientă.

Evenimentul este structurat pe 5 arii diferite:

  • învățare și inovare;
  • impact social, organizații sustenabile;
  • leadership și managementul adulților;
  • comunicare.

Participanții sunt încurajați să se înscrie la mai mult de o opțiune dintre cele cinci pe parcursul sesiunilor, realizându-și un plan personalizat de formare în funcție de poziția pe care o ocupă în organizație.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie un membru activ al organizației la nivel național, să cunoască limba engleză la nivel avansat și să fie disponibil să întoarcă în organizație experiența acumulată pe parcursul evenimentului.

Costuri:

Taxa de participare este redusă prin intermediul a două linii de finanțare diferite (Erasmus+ și Leadership Training Fund), de la 320 EUR la 30 EUR, reducere disponibilă pentru doi participanți. Aceasta include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. La această sumă se adaugă 10 EUR pentru Departamentul Internațional. Costurile pentru transport se decontează în limita a 340  EUR/participant, pentru doi participanți, calculându-se în baza rutei celei mai scurte.

Cazarea și activitățile vor avea loc la Hotel Continental din Skopje, Macedonia.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 octombrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont atât de motivaţia de a participa la eveniment, cât și de vechimea (minim 2 ani), experiența și implicarea activă în cadrul organizației.

Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Conferința Mondială a “Ambasadorilor pentru Dialog Inter-religios”, 4 – 8 noiembrie 2018, Hammamet, Nabeul, Tunisia. DDL: 20 septembrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: The World Conference on “Ambassadors for Inter-Religious Dialogue”

Perioada: 4-8 noiembrie 2018

Locația: Hammamet, Nabeul, Tunisia

Cine poate participa: membri activi, implicati in latura spirituala a cercetasiei, persoane interesate și implicate în acest domeniu

Despre eveniment:

Evenimentul isi propune sa faciliteze adoptarea Dialogului Inter-religios in programul cercetasesc pentru a intari comunicarea dintre culturi si pentru a cultiva aceasta comunicare in randul tinerilor, invatand sa accepte diferentele celorlalti. De asemenea, se urmareste dezvoltarea unor instrumente si materiale care sa ajute liderii sa comunice cu persoanele de alta religie in baza discutiilor despre experientele celorlalti in parcurgerea acestei probleme.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie implicat si interesat de aspectul spiritual al cercetasiei și să cunoască limba engleză.

Costuri:

Taxa de participare este de 250/300 EUR (în funcție de tipul de cazare), căreia i se adaugă contribuția de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Aceasta include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. Transportul nu se decontează.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 20 septembrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Fundraisers’ Network Meeting, 16 – 19 noiembrie 2018, Braga, Portugalia. DDL: 10 octombrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Fundraisers’ Network Meeting

Perioada: 16-19 noiembrie 2018

Locația: Braga, Portugalia

Cine poate participa: membri ai Consiliului sau membri ai Echipelor Naționale, persoane interesate și implicate în acest domeniu

Despre eveniment:

Organizat de Regiunea Europeană, evenimentul oferă oportunitatea organizațiilor și asociațiilor cercetășești să împărtășească informații referitoare la fundraising, bune practici, provocări pe care le-au depășit și dificultățile pe care le-au întâmpinat, cu o focalizare asupra subiectului de crowdfunding. Evenimentul își propune să fie o platformă de schimb de informații constant prin care participanții să descopere și să ofere soluții pentru problemele întâlnite în această arie, descoperind cu această ocazie și noile oportunități de finanțare europene (noul program Erasmus+, European Solidarity Corps, Programul de Drepturi și Valori etc.). De precizat că acesta nu este un eveniment de training, ci unul în care comunicarea dintre participanți va ține loc de trainer, participanții fiind invitați să învețe unii de la alții.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie implicat direct în procesele decizionale la nivelul organizației cu privire la finanțări (membru în Consiliu sau membru al Echipelor Naționale) și să cunoască limba engleză.

Costuri:

Taxa de participare este de 200/240 EUR (în funcție de tipul de cazare), căreia i se adaugă contribuția de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Aceasta include cazarea, mesele zilnice, materialele și activitățile. Transportul nu se decontează.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 20 septembrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Training Course – Learning by Playing, 3 octombrie 2018 – 9 octombrie 2018, Hostalets de Pierola, Catalonia. DDL: 1 septembrie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Learning by Playing

Perioada: 3 octombrie 2018 – 9 octombrie 2018

Locația: Hostalets de Pierola, Catalonia, Spania

Cine poate participa: lucrători de tineret și lideri

Despre eveniment: Learning by Playing a apărut în urma nevoii grupurilor locale și internaționale de cercetași de a crea jocuri atât distractive cât și educaționale. Acesta oferă participanților un context în care aceștia pot învăța cum să construiască jocuri eficiente prin care pot lăsa o amprentă asupra tinerilor cu care lucrează.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie lideri, facilitatori sau care lucrează în mod direct cu tinerii, să fie deschiși și să cunoască limba engleză. Trebuie să aibă peste 18 ani și să fie dispuși să participe la activități, care pot depăși 8 ore pe zi.

Costuri:

Taxa de participare la eveniment este de 20 EUR. Costurile transportului se decontează în cuantumul maxim de 360 EUR. La acestea se adaugă taxa de 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 septembrie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


Vară 2018: Noi am fost la KISC!

Publicat pe de

Sunt doar câteva motive pentru care orice cercetaș își dorește să meargă cel puțin o dată în viață în Elveția, la Centrul Cercetășesc Mondial din Kandersteg (KISC), dar o dată ajuns la centru găsești o mulțime de motive să te reîntorci.

În această vară o patrulă de exploratori din CL Roșu, împreună cu liderul lor, au pornit să cutreiere munții elvețieni și să descopere KISC. Mai jos regăsiți poze și testimoniale din partea exploratorilor, iar AICI o recomandare din partea Emiliei, lider însoțitor, pentru cei care doresc să meargă la Kandersteg.

TUDOR TEODORESCU , explorator CL Roșu,  patrula “Lupii neînfricați“

În cadrul campului desfășurat la KISC, spiritul Scout este pus pe prima poziție, întrucât este o experiență ce este oferită de cercetași pentru cercetași. Toți cei care lucrează acolo vin din pura dorință de a socializa cu alți cercetași din întreaga lume, astfel în niciun moment nu am simțit că cei din jurul meu fac altceva decât ce își doresc cel mai mult.

Am descoperit că a fi cercetaș înseamnă, in fapt, capacitatea fiecăruia să facă parte într-un lucru mai mare, mai întreg. Fiecare activitate din KISC lucra cu întreaga patrulă, nimeni nu a fost exclus. După cină, aveai oportunitatea de a vorbi cu celelalte patrule din alte colțuri ale lumii. Fiecare dintre noi ne-am construit un fel de “rețea internațională” de prieteni, lucru exclusiv unui camp international. Momentul de maxima trăire l-am avut in seara pe care am petrecut-o împreună cu un grup de italieni. Deși nu vorbeau engleză, am reușit să ne înțelegem, astfel am dansat și cântat fără nicio reținere preț de câteva ore bune, in final arătându-le și câteva cântece românești, ce au fost foarte bine primite.

Din cele 7 zile petrecute în KISC, 4 le-am rezervat hike-urilor. Deși nu au fost, după părerea mea, trasee ușoare, lucrul care m-a determinat să merg mai departe au fost peisajele, ce se înfrumusețau pe măsură ce urcam mai mult. Dacă mi-ar fi zis cineva acum câțiva ani că voi ajunge să înving Alpii elvețieni, nu l-aș fi crezut. Am reușit să îmi întrec limitele, fără ca acest lucru să îmi epuizeze toate resursele fizice și psihice.

Întregul camp este o experiență unică, din care am extras doar momente minunate de înțelegere reciprocă și distracție. Sunt sigur că nu o să uit niciodată de KISC și, totodată, o să îmi reamintesc mereu de toți oamenii cu care am avut oportunitatea sa fac cunoștință.

ANDREEA BUNEA, CL Roșu

Plecarea la centrul internațional de cercetași din Kandersteg a fost o experiență ce a oferit câte puțin din toate. Am învățat multe despre mine, despre cei din echipa mea și despre cercetași din toate colțurile lumii pe parcursul acestei aventuri. Am învățat că îmi pot depății limitele, că pot fii răbdătoare, că pot să ajut mai mult de cât o fac de obicei, dar și că mai am multe de schimbat la mine.

       Din punct de vedere social, ne-am distrat cu cercetași de peste tot din lume, am făcut schimb de impresii, schimb cultural, și am învățat ceva de la fiecare, cum ar fi să fim mai organizați și mai darnici. Toate acestea nu se puteau desfășura fără spiritul cercetășesc, prin care am învățat să ne ajutăm, să ne așteptăm camarazii și să avem încredere în ei.

        Am avut ocazia de a petrece puțin timp din programul nostru și cu voluntarii de la KISC, pe care i-am ajutat cu drag și cărora le datorăm foarte multe mulțumiri pentru munca depusă, căci datorită lor experiența noastră a fost completă. Provocarea fizică pe care o impune această excursie în Alpi nu este pentru oricine, din perspectiva mea traseele fiind destul de grele,  însă cei care reușesc să atingă scopul final caștigă răbdare și încredere în sine, învățând că ai nevoie de timp pentru a ajunge la un obiectiv înalt.

 Voi reflecta asupra momentelor în care deși ne era greu, am ales să mergem mai departe și nu am regretat, asupra persoanelor pe care pentru o perioada scurtă de timp le vedeam și le salutam în fiecare zi, și nu în ultimul rând, asupra peisajelor rupte dintr-un paradis pe care acest oraș ni le-a oferit. M-aș întoarce cu drag la KISC pentru a trăi din nou această experiență, nu numai în calitate de cercetaș, dar și ca voluntar.

TEODOR CÎRSTOCEA – explorator CL Roșu, patrula “Lupii neînfricați”

Pentru mine de neuitat în săptămâna petrecută la  Kandersteg a fost ca  cercetașii veniți din toate colțurile Pământului erau nerăbdători să își arate prietenia față de grupul nostru. Primii care ne-au abordat au fost cercetașii americani din Uttah alături de care am petrecut clipe de neuitat, atât la KISC cât și la Oeschinenhutte. Fotografia cea mai neobișnuită nu îi reprezintă pe ei, ci rucsacii lor aliniați intr-o ordine desăvârșită, chiar înainte de plecare. Am înțeles că “Scouts for Boys” sunt într-adevăr GATA ORICÂND !!!

 

 Nu voi uita căldura sufletească de care m-am simțit înconjurat timp de o săptămână la KISC.

Mulțumim lui Russ și lui Tom pentru Hike-uri memorabile, pentru încurajări și încredere. Fără ei , The Pinkies, nu am fi ajuns la Bunderspitz 2546 m și nici la vârful Gällihore, 2248 m! Am fost bucuros să aflu că din echipa de “Pinkies” fac parte și 3 cercetaşi români: Diana, Ana şi Adriana. Felicitări pentru munca pe care o faceți în fiecare zi!!!

Ca ultim lucru, mi-am dat seama că cercetășia te învață să-ți depășești limitele, iar uneori frica în fața furiei naturii. (Seara internațională din 20 iulie a fost întreruptă de o ploaie violentă, cu grindină, cum eu nu am mai văzut. Cercetașii au reușit să se pună la adăpost în siguranță!

          KISC este locul de vis al fiecărui cercetaș, iar mie mi s-a împlinit acest vis…

 


O vizită la KISC începe cu un an înainte!

Publicat pe de

EMILIA Cirstocea, Lider Exploratori – CL Roșu București

Aventura noastră cercetășească din săptămâna 15-20 iulie 2018, a început imediat după ROJAM , cînd, făcând bilanțul anului cercetășesc 2017,  al împlinirilor și al lucrurilor care trebuie aduse la un alt nivel în CL Roșu, am planificat vizitarea KISC (Kandersteg International Scout Centre).  Părea mai mult un vis decât o realizare posibila …  Atunci am întâlnit-o pe Andreea Anghelea, întoarsă de curând de la KISC unde petrecuse jumătate de an ca “Pinkie”. Ei îi datorăm succesul acestui camp internațional pentru ca ne-a informat, ne-a  încurajat , ne-a sfătuit și susținut în pașii care au urmat. Am apreciat munca ei de AMBASADOR KISC și acum ne alăturăm și noi prin modesta noastră experiență celor care pot oferi un sfat bun!

Cunoscut fiind faptul că Elveția este o țară “very expensive”, teama de a nu putea estima corect costurile pentru o săptămână la KISC ne-a cam descurajat la început. Am urmat pașii importanți : constituirea grupului dispus să plece, asumarea de roluri  fiecaruia pentru a comunica cu Pinkies de la KISC,  rezervarea  locuri în cabană, biletele de avion Buc. –Milano, biletele de tren pe ruta Milano-Domodossolla și retur.

          Am ales să nu stăm la cort, având în vedere complicațiile privind transportul materialelor, dar și vremea posibil neprielnică, soluția cea mai …comodă, care s-a dovedit și cea mai potrivită grupului nostru a fost cazarea la “OLD CHALET”. Trebuie să se știe că starea de curățenie impecabilă, apa caldă în permanență și promptitudinea echipei administrative ne-a uluit .EXCEPȚIONAL raportul calitate preț!!!  Cercetașii români au privilegiul de a fi cazați cu o reducere substanțială, de 50%  la cazare.

Revăzând acum lista cheltuielilor, apreciem în plus fi-e-care sfat prețios primit din partea Andreei, sfat necesar pe care l-am urmat întocmai.

Poate că analiza de preț de mai jos va ajuta alți cercetasi români să ajungă acolo, împlinindu-și un vis considerat imposibil. Le urăm succes și suntem GATA ORICÂND să le împărtășim din experienta traita!

Calendarul pregătirilor noastre a arătat așa:

Perioada Activitate Preț
Sept. 2017 –          confirmarea rezervării locurilor la cabana (Old CHALET = 6 nopți cazare) în perioada disponibilă (15-20 iulie 2018)  
Oct. 2017 –          Bilete avion procurate din timp (Ruta Buc. –Milano și retur) 151 euro/pers., inclus bagaj cală

+5euroX2=transport Aeroport Bergamo-Gara Milano-Centrale.

Noiembrie-martie –          Întâlniri ale grupului și discuții la telefon cu Andreea Anghelea privind:  tipul de activități  pentru care urma să facem  booking-ul,  dificultatea traseelor,  variantele de mâncare pe care urma să le alegem.

–              Am optat pt. MD si CINA pt. a face cât mai multe trasee și s-a dovedit alegerea cea mai bună!!!

 ECONOMII   +

Fundrasing

          =

 

EXCHANGE

1 martie 2018 –          Booking-ul activităților KISC  (vezi broșură site KISC)  
aprilie 2018 –          confirmarea tuturor ACTIVITĂȚILOR ALESE  și PRIMIREA NOTEI de plată (care include mic dejun și cina , cf. alegerii noastre ). 215 CHF/pers
 1 mai 2018 –           Rezervare online pentru tren Milano –Domodossola-Brig –Kanderstag și retur, (*nefiind posibil acest lucru inainte. ) 120Euro/pers.

 Cheltuieli  obligatorii cu actele necesare ieșirii din țară: aprox. 200lei/300lei

– Pașaport (temporar) = 100lei (se poate călători și cu CI)

– Asigurare minor/adult =24 lei/36 lei

– Procura notariala /minor = 50-60lei

– Materiale promo cercetășești (seara internațională) = eșarfe, badge-uri, prod. tradiționale (după posibilități)

·         SUMA TOTALĂ:

aprox.  271 euro + 215 CHF + 10 euro + 200lei/300lei                                     = 570 euro

+ Bani de buzunar  (Scout SHOP-KISC) = 200CHF

 

 

CE NE-A OFERIT ACEASTĂ EXPERIENȚĂ SCOUT?

  1. Trăirea efectivă și continuă la KISC a stării de a fi cercetaș, în spiritul valorilor scout,  alături de alți tineri sau adulți asemenea nouă,  veniți aici din toate PĂRȚILE LUMII: America /Alaska,  Australia, Franța, Italia sau Elveția.
  2. Curiozitatea și răbdarea de a ne DESCOPERI CULTURA, TEMPERAMENTUL , DE A NE ASCULTA fiecare poveștile de cercetași. (Ex. Schimbul de însemne cercetășești, cântatul împreună “La multi ani!” fiecare în limba sa, dar toți într-un glas la Seara internațională)
  3. Descoperirea în fiecare zi a unui aspect de viață specific Confederației Elvețiene care îți arată că bunăstarea unei nații se clădește doar pe MUNCA ASIDUĂ, RESPECT al TRADIȚIILOR și VIZIUNEA LUCRULUI BINE FĂCUT, neuitând niciodată nevoile firești de viață  ale semenilor  ( ex. Trenurile transportă mașinile cetățenilor  spre locurile de destinație pentru a reduce poluarea, pentru a câștiga timp;  gunoaiele sunt obligatoriu selectate, activitate încurajată și la KISC , se vede clar că  există un consum  efficient al resurselor naturale căci lemnul și piatra sunt soluția viabilă a acestui habitat, întreținere admirabila a infrastructurii, POTECILE montane  sunt perfect întreținute prin serviciul comunitar și prin voluntariat, respectul  față de tradiție , vizita la Kaserie, la 1980 m altitudine oferindu-ți dovada clară a corectitudinii fiscale, respectul față  de proprietatea individuală și, mai presus, față de OAMENII care rămân în comunitate și după ce vârsta le reduce din forța de a fi activi social etc.)
  4. Bucuria de a păși pe urmele lui B.P., de a da timpul înapoi și a înțelege dimensiunea actuală a  Mișcării Scout și potențialul de schimbare prin găsirea de soluții problemelor globale .
  1. Performanțele fizice din timpul hike-urilor, profunzimea trăirilor, autocunoașterea și empatia. (ex. Curajul nebănuit ne-a condus spre înălțimi pe trasee de dificultate 2, de un pitoresc care îți taie respirația)
  2. AVANTAJUL de a pleca de la KISC cu un reper  valoros  al Mișcării Scout  -DISCIPLINA –  care te va ajuta în ceea ce faci ca cercetaș , odată întors în centrul tău local. 

Pentru toate acestea , BUCURIA mea a fost deplină!


[APEL ÎNCHIS] Workshop – Contact Improvisation, 24 octombrie 2018 – 1 noiembrie 2018, SCENES centre Kaprálův Mlýn. DDL: 16 iulie 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: Keep in contact!

Perioada: 24 octombrie 2018 – 1 noiembrie 2018

Locația: SCENES centre Kaprálův Mlýn, Cehia

Cine poate participa: lideri și facilitatori

Despre eveniment: Contact improvisation promovează comunicarea prin mișcare și dans, conectarea atât cu noi înșine, cât și cu ceilalți. Workshopul în care puteți avea contact cu acest tip de educație non-formală are loc în Cehia, în centrul educațional Kaprálův Mlýn, la 30 de minute de Brno, oraș studențesc.

Activitățile abordează subiecte precum trecerea de la respirație la mișcare, tehnici de bază în improvizația de contact, centrarea corp-minte, mișcare autentică, jam sessions, aplicarea în lucrul cu tinerii.

Profilul participantului:

Acesta trebuie să fie lideri sau facilitatori, să lucreze în mod direct cu tinerii, să fie deschiși și să cunoască limba engleză.

Costuri:

Taxa de participare la eveniment este de 70 EUR (excepție fiind cei aflați în cazuri sociale deosebite). Ca proiect Erasmus+, voluntarilor li se asigură cazarea și activitățile. Transportul se decontează în limita a 275 EUR. La acestea se adaugă taxa de 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 16 iulie 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


[APEL ÎNCHIS] Voluntariat în Cehia, septembrie 2018 – septembrie 2019, SCENES Centre Kaprálův Mlýn. DDL: 1 august 2018

Publicat pe de Oana

Nume proiect: European Voluntary Service in SCENES Centre Kaprálův Mlýn

Perioada: septembrie 2018 – septembrie 2019

Locația: SCENES centre Kaprálův Mlýn, Cehia

Cine poate participa: persoane interesate de protecția mediului

Despre eveniment: Proiectul se desfășoară la centrul cercetășesc pentru educația mediului Kaprálův Mlýn, la 20 de minute de Brno, prin intermediul transportului public. Programul de voluntariat se desfășoară pe parcursul a 12 luni, începând cu luna septembrie 2018. Activitățile includ asistarea la programele educaționale de mediu, întreținerea centrului, curățenie și ajutor în bucătărie, lucru în grădină, proiecte de conservare a naturii, asistarea vizitatorilor, ajutor în cadrul grădiniței din pădure, lecții de limbă cehă, workshopuri și excursii educaționale.

Profilul participantului: Aceștia trebuie să fie deschiși, interesați de protecția mediului și conservarea naturii, să poată realiza muncă fizică și să cunoască limba engleză. Voluntarii aflați într-o situație personală dezavatanjată (situații sociale, economice, educaționale, culturale, dizabilități etc.) au prioritate.

Costuri: Prin intermediul proiectului Erasmus+, voluntarilor li se asigură cazarea, hrana, bani de cheltuială, cartelă SIM și li se acoperă costurile de transport. Singura taxă percepută este contribuția de 10 euro pentru Departamentul Internațional.

Dacă eşti interesat/ă de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici până la 1 august 2018. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. Totodată, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La evenimentele internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentru informaţii suplimentare, ne poţi scrie la adresa de e-mail: international@scout.ro


International Work Party 2018 la KISC

Publicat pe de Administrativ

We didn’t live the dream, we just try it

Pot să spun că deja m-am obisnuit cu site-ul Departamentului Internațional și simt nevoia să-l verific cel puțin odată la două săptămâni. Sunt multe oportunități interesante, însă în urmă cu 2 luni una anume mi-a atras cel mai tare atenția, așa de tare încât am renunțat timp de o săptămână la facultate pentru a putea participa la International Work Party (eveniment organizat de Kandersteg International Scout Centre, din Elveția).

Primul gând pe care l-am avut în minte a fost reclama la ciocolata Milka (sau mai degrabă munții din fundalul reclamei) combinată cu culoarea roz. De ce roz? Datorită celebrilor Pinkies (staff-ul KISC) care își trăiesc visul și pe care mulți cercetași îi invidiază, inclusiv eu. Tocmai de aceea am aplicat la International Work Party, fiind ocazia perfectă să fi și tu acolo în visul roz pentru o săptămână. Ce presupune mai exact un Work Party? Presupune câteva zile de muncă cot la cot cu Pinkies și încă câteva zile libere în care te poți bucura de zonă și de activitățile organizare de KISC și nu numai.  

Cum am coborât din tren nu au trecut mai mult de 30 de secunde și am văzut indicatorul care ne arăta direcția în care trebuie să mergem. Ajunși pentru prima dată la centru nu știam unde să mergem, așa că norocul nostru e că văzusem un grup de oameni (vreo 15) într-o bucătărie de vară. Dintr-un oarecare motiv am simțit că acolo trebuie să mergem și noi. Zis și făcut! Am nimerit la prima seară în care participanții la IWP socializau și se distrau. Cred că în aceeași încăpere erau oameni din cel puțin 15 țări și este incredibil sentimentul pe care îl ai atunci când vezi cum oameni total diferiți reușesc să se simtă bine unu lângă altul având un singur numitor comun, cercetășia.

KISC-ul în sine ne-a surprins pe amândoi, cu atât mai mult cu cât este prima dată când pășim pe acest “pământ”. Am fost cazați în camera BSA (Boy Scouts of America), care este una dintre cele mai mari încăperi din Old Chalet. Aici toate camerele au nume de organizații cercetășești din diferite țări. Există inclusiv Romanian Room. 

Prima zi oficială de Work Party a fost și prima zi liberă, așa că am luat-o la pas spre lacul Oeschinensee. Cu toate că diferența de altitudine a fost destul de mare, hike-ul a fost unul ușor și a avut mai mult rolul să ne destindă. A fost o zi în care ne-am relaxat și am încercat sa spargem gheața. Să spargem gheața între noi, participanții, nu gheața de pe lac. Seara ne-am întors la centru și ne-am adunat cu toții în Main Hall, participanții IWP și Pinkies, pentru a ne cunoaște mai bine. A fost o sesiune de bonding foarte interesantă în care am aflat mai multe unii despre alții.

În sfârșit, am ajuns să facem lucrul pentru care am venit mai mult de 1000 de kilometri, și anume să muncim. Prima zi de lucru a fost afară, iar departamentul Grounds (cel care se ocupă de tot ce înseamnă infrastructură outdoor) s-a ocupat de organizarea noastră. Partea plăcută este că în toate zilele am fost acompaniați de Shorties (Pinkies care sunt short term staff). Ne-am împărțit în 3 grupe: una care a construit niște bănci, alta care a demontat și a mutat niște pavilioane mari și încă una care a cărat lemne din pădure. Următoarea zi am lucrat tot afară, iar sarcinile erau similare cu excepția faptului că nu am mai cărat lemne, ci am mutat niște mobilă. După două zile de lucrat afară și de arsuri solare, am avut oportunitatea să lucrăm și în interior, așa că în cea de-a treia zi muncitoare, cei din departamentul House ne-au coordonat și ne-au pus să facem curățenie, atât daily cleaning, cât și generală (deep cleaning). Este incredibil cât de fain poate să fie să freci rosturile între faianță cu o periuță dacă ai cercetași lângă tine! Ultima jumătate de zi de lucru am mers iarăși afară și am ajutat cu toții, de această dată, să mutăm lemnele din pădure. 

Am fost foarte energici când munceam pentru că eram acompaniați de muzica de la boxă, dar și de discuțiile pe care le aveam între noi. Programul nostru zilnic era următorul- 7:30 micul dejun. Apoi la 8:30 trebuia să fim pregătiți pentru muncă. La 12 era prânzul, iar la 13-14 reluam munca. La 18 era cina, iar apoi făceam activitățile planificate de către organizatori. Într-o seară am avut meciul de fotbal IWP vs Pinkies. Scorul nu este relevant, dar ce pot să spun este că ne-am distrat pe cinste. În altă seară s-a mers la saună. Dar în fiecare seară White Kitchen, locul destinat participanților IWP pentru socializare, era plină de oameni, muzică, voie bună și povești.

După ce am terminat ultima zi de muncă eram foarte bucuroși că urma să sărbătorim munca depusă organizând un party. Petrecerea a durat destul de mult, însă partea bună era că următoarea zi puteam să ne trezim la ce oră voiam. În penultima seară am avut o cină specială cu Pinkies în care am mâncat fondue, un fel de mâncare renumit în Elveția, apoi am ajutat la bucătărie.

În restul săptămânii am mai avut foarte multe activități, iar printre acestea s-ar număra: mini hike-ul până la o cascadă în apropiere, mai multe plimbări prin sat, dar și un concurs de hitchhiking până în Berna (o oră și 30 de minute pe Google Maps, cam 3 – 4 ore în cazul nostru).

Kandersteg ne așteaptă

KISC oferă anual foarte multe evenimente, iar staff-ul de acolo de-abia așteaptă să cunoască participanți din cât mai multe țări. Am aflat în timpul șederii noastre la KISC că este ceva normal ca țări precum Olanda, Spania, UK să își organizeze propriul work party și să vină cu un grup de cercetași timp de o săptămână în Kandersteg. Nu a durat mult până să îmi imaginez cât de tare ar fi ca și România să aibă propriul work party, așa că lansez acum provocarea: Oare reușim să avem propriul work party? Romanian Work Party la KISC?  Pe lângă asta, am aflat că este mult mai ușor să devii Pinkie decât se crede. Tot ceea ce trebuie să ai, pe lângă câteva acte și documente, este o motivație foarte bună și un CV cercetășesc. Dacă ești interesat să faci voluntariat în roz la KISC, găsești mai multe detalii aici. 

Acestea fiind spuse, suntem siguri că ne vom reîntoarce la KISC curând.

Maria Eremia – Centrul Local “Roșu” București

Mihai Borșu – Centrul Local “Licos” Timișoara


[APEL ÎNCHIS] Short Term Staff – Kandersteg International Scout Center

Publicat pe de Administrativ

Nume proiect: Short Term Staff at Kandersteg International Scout Center

Locația: Kandersteg International Scout Center, Elveția

Cine poate participa: seniori și lideri

Perioada/sezon: 

  • Autumn 2018:  September 2018 – December 2018 (Deadline for Applications 31 March 2018)
  • Winter 2019: December 2018 – March 2019 (Deadline for Applications 30 June 2018)

Despre eveniment: Kandersteg International Scout Center din Elveția a deschis aplicațiile pentru sezoanele de vară și toamnă 2019. Dacă vrei o nouă provocare care îți va oferi oportunitatea de a trăi timp de 3 luni în inima Alpilor, înconjurat de cercetași din toată lumea și de a petrece  într-un cadru feeric, aceasta e oportunitatea pentru tine!

Profilul participanţilor: Pentru a deveni staff este necesar să fii membru ONCR cu cotizația plătită la zi, să ai 18 ani împliniți, să cunoști limba engleză și să poți motiva ce abilități sau competențe te vor face să fii remarcat la Kandersteg. Foarte important: participanții trebuie să aibă disponibilitatea de a fi prezenți de la începutul și până la finalul sezonului.

Costuri: Participantul va suporta atât costul transportului, cât și al cheltuielilor personale de pe întreaga durată a șederii sale, căreia i se adaugă suma de 10 euro pentru Departamentul Internațional. Cazarea, mesele și orice alte necesități sunt asigurate de către organizatori.

IMPORTANT: Dacă eşti interesat(ă) de această oportunitate, te invităm să completezi formularul de aici înainte de trimite aplicația ta organizatorilor. În procesul de selecţie a participanţilor se va ţine cont de vechimea în organizaţie (minim 6 luni) și de motivaţia de a participa la eveniment. De asemenea, persoanele selectate trebuie să aibă acordul de participare din partea Consiliului Centrului Local, sa fie membri activi în cadrul organizaţiei şi să aibă cotizaţia plătită la zi.

La oportunitățile internaţionale pot participa doar cercetaşi din Centrele Locale legal înfiinţate şi în cadrul acestora se poartă uniforma naţională (eşarfa naţională şi cămaşa bej).

Pentu informaţii suplimentare poţi consulta site-ul KISC sau îi poţi scrie Andreei, Ambasador KISC al ONCR, la adresa de e-mail: andreea.anghelea@scout.ro.